• Sen

Nutrilett, enough is enough

Nu har jag bestämmt mig, nur är det dags att bli av me alla extra kilo man lagt på sig efter graviditeten.

tyvärr har man varit lat så nu ligger man på hela 20 kg att bli av med.'

Startat med Nutrilett idag och tänkt köra 1 månad sedan en veckas uppehåll och sedan på det igen. någon som vill vara med och peppa varandra?

Har du gått ner i vikt av nutrilett , isåfall hur mycket och på hur lång tid?

Alla onödiga kommentarer kan ni hålla för er själv. 

• Svar på tråden Nutrilett, enough is enough
  • Sen

så klart så måste man ju tänka på vad man äter efter åt annars är det klart man går upp igen. 

Någon annan som lyckats? 

• Sen

Ok fast har ju redan bestämmt mig för att endast köra nutrilett nu.

Så gärna lite peppning från någon som gått på ren kur med nutrilett.

vad gick du ner?
    hur lång tid tog det?
    Hållt vikten?

• Sen

anonym (.)

Hur menar du att denna diet skulle se ut då ? Förstår ej riktigt.

Hur mycket kan man gå ner då och hur snabbt.

Vill ju gå ner snabbt därför jag tänkte att nutrilett va bättre

• Sen

Anonym (.)
    Har läst om de metoden du rekomenderade, men verkligen inget för mig.

Att gå ner 7 kg på 10 veckor är jag ej intresserad av. Så avstår din metod

• Sen

Har kör nu i 5 dagar och det med orken är nog sjukt olika.
    Känner mig piggare än vanligt så tror ej på det du säger med 600kcl

• Sen
    Anonym (...) skrev 2015-08-12 09:18:04 följande:

Jag har kört pulverdiet. Åt i 11 veckor och gick ner 12 kg. Men hade noll energi och var på uselt humör hela tiden så gör aldrig om det igen :P

Körde du ren kur då?
  • Sen
    Starka skrev 2015-08-12 10:47:32 följande:

Rekommenderar verkligen 5:2 har tappat 27 kilo på ca 7 mån. Det är enkelt och man mår bra under tiden. Har provat dom där pulver dieterna fiii faen aldrig mer, mådde verkligen skit hela tiden och gick inte ner jättemycket heller. Gick upp allt och lite till när jag slutade. Dyrt va det också

Ok tycker ej det är så dyrt ca 40 kr om dagen vilket är mindre än vad en lunch kostar idag. 27kg är ju toppen men satsar på att gå ner detta på hälften av din tid.
  • Sen
    Anonym (...) skrev 2015-08-12 11:20:28 följande:
    japp utan att fuska alls. men hade inte så många kg att gå ner så gick inte så snabbt för mig.
    ok ja de va nog pga att du ej hade så många kg att göra av med, har hört att man annars brukar gå ner ca 8 kilo på 1 månad.
  • Sen

Men hur kan detta fungera ,? Kroppen hinner ju inte ställa om sig på bara en dag.

Ej säker på att man kan gå ner 10 kg på 4 veckor med den metoden

• Sen

Hur länge kan man gå på denna diet?

Tror du de går gå ner 10kg på 4 veckor ? Har du provat denna diet ?

Anonym (.) skrev 2015-08-12 17:21:45 följande:

Man kan köra hårdare än 5:2 rekommenderar.

Du kan ta nutrilett varannan dag och äta vanligt (ej godis osv) varannan dag.

Då går du ner minst lika mycket som på ren nutrilett (eftersom kroppen inte stänger ner sig i viloläge) och är lättare att hålla vikten efteråt (eftersom det inte bara är vatten som tappas)

• Sen

Ok så de vanliga dagarna Max 1500kcl om dagen och fast dagarna ca 5 påsar nutrilett ?

Blir nog att testa denna varianten så. Lättare att stå ut :)

Hur mycket gick du ner o hur lång tid ? Höll du vikten ?

Anonym (.) skrev 2015-08-12 18:40:55 följande:

Det är ju det som är grejen!

Kroppen hinner inte ställa om sig (= hinner inte börja spara energi, utan gör av med lika mycket energi som om du åt vanligt).

Om du äter bara nutrilett så minskar din förbränning varje dag eftersom kroppen ställer om sig på att spara energi - spara mer och mer på energin för varje dag man "svälter".

Om man äter vanliga portioner av vanlig mat, varannan dag så lurar du kroppen att du INTE svälter = kroppen gör av med mycket energi varje dag. Den stänger inte ner sig!

Helst ska man äta under 500 kalorier varannan dag (dvs ta bort ett nutrilettmål från en nutrilettdag) och varannan dag äter du normala portioner av normal mat. Egentligen kan du äta hur du vill på "ätardagarna" men mest effekt får man om man äter NORMALT (inte för lite) av vanlig mat, men skippar läsk, glass, godis, kakor osv.

En annan bonus är att du tränat på att äta normala portioner av normal mat, så skillnaden blir inte så stor när du slutar.

Man ska helst fasa ut dieten tex gå över till 3 nutrilettdagar/vecka ett tag. Sen gå över till 1 nutrilettdag/2 vanliga dagar ett tag. Sen tar man 2 nutrilettdagar/vecka - så länge man vill. Kan sen ta 1 nutrilettdag/vecka och är man sen nere på målvikten, så slutar man helt.

Börjar vikten öka, så tar man och börjar med 1 nutrilettdag/vecka. Öka till 2 osv tills man är nöjd igen.

• Sen

Ok men ska väl tänka på kcal på ät dagarna eller ?

Hur kommer det sig att du är så kunnig i detta ämne ? :)

Anonym (.) skrev 2015-08-12 20:31:23 följande:

Låter bra, men ät inte för lite på ätardagarna. Ät frukost, lunch och middag + lite frukt/nötter eller liknande som fika 1-2 ggr/dag.

Jag orkade bara 3 veckor, sen var det svårt (har även barn som jag vill äta med varje dag).

Och jag höll vikten, det blev ingen snabb uppgång som det annars har varit när man nutrilettat förr (då har jag gått upp minst 2-3 kg på några dagar eftersom mage + tarmar varit i princip tomma... + vätska man förlorat)

• Sen

Ok

Tack så mycket ska köra denna varianten och se hur det funkar ????

Anonym (.) skrev 2015-08-13 21:22:39 följande:

Man kan hålla koll på kalorierna de dagarna MEN inte äta för lite, hålla sig inom det normala (ca 1700 - 2000 kcal/dag).

Hur jag har lärt mej detta: har gått i grundskolan och gymnasiet till att börja med... Sedan läst om kroppen, träning, näringslära mm i 3 år på högskolan. Sen hållit koll på teorier om detta tex genom att läsa dagstidningar och liknande, det är ofta som det finns artiklar som refererar till forskning inom hälsa i tex DN.

Och det gick ett 1h-program på TV för något år sedan där dessa teorier gicks igenom, någon forskare hade försökt hitta sätt att förnya cellerna för att slippa åldersrelaterade sjukdomar mm. Slutsatsen var bl.a. att om man INTE svälter sig 2 dagar i rad, så fortsätter kroppen att hålla förbränningen uppe = blir bättre för kroppen.Annars finns risken för Jo-Jo-bantning som sliter hårt på kroppen. (ett avsnitt av Vetenskapens Värld)

Svar på tråden Nutrilett, enough is enough