Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Det undrar jag också. Jag vill också demonstrera mot brott och våld i samhället - det är särskilt viktigt i dag.

Give ´em Hell!
  • Gert
    Ben66 skrev 2015-08-07 15:16:33 följande:

Det är väl inte så många som riktigt vet hur man gör för att demonstrera.
    Kanske är det för krångligt utan exempel ett fackförbund som styr upp demonstrationen?

Det är bara kravallvänstern som vet hur man styr upp det.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-08 00:35:53 följande:
    Så du menar att demokrater är farligare än fascister?
    Dags att plugga lite samhällskunskap
    Det verkar råda delade meningar vilka det är som är demokrater och vilka det är som är fascister.

Personligen tycker jag att vänsteraktivister beter sig som fascister.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-08 11:31:00 följande:
    familjenstyg skrev 2015-08-08 01:37:37 följande:
    Nu stod det vänstern inte demokrater. Det finns gott om personer till vänster som inte har något intresse av demokrati.
    Radikala aktivister till höger eller vänster är samma skrot och korn, och har egentligen samma syfte - att åstadkomma skräck och förvirring.

Att i ett svep koppla ihop vänster med aktivism är bara ett fult och ohistoriskt grepp också avsett att åstadkomma förvirring

Vänstern har det senaste århundradet skapat den största frihet och det största välståndet någonsin i mänsklighetens historia.
    Demokratin må vara en grekisk uppfinning, men den är vänsterns barn. Att även högern med tiden inkorporerat den, är beviset på dess överlägsenhet som politiskt system

O ja. Kina, Nordkorea, Sovjet, Kuba, Östtyskland är och var jättefria länder och skapade ett mycket bra välstånd för sin befolkning.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Jag tycker vi ska demonstrera mot tiggeriet och asylpolitiken. Jag tippar på att vi blir några 100.000 i tåget.

Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-11 18:44:26 följande:
    Sätt igång då, visa oss!
    Nej, det tänker jag inte. För om det blir en sån demonstration kommer en "antirasistisk" motdemonstration organiseras av kravallvänstern och media kommer ge all uppmärksamhet åt den för det är "den goda" sidan.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-11 21:07:32 följande:
    Tänk att det ante mig SkrattandeStor i orden, liten på jorden
    För mig räcker det att rösta - så demonstrerar jag mot den förda politiken. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-12 11:07:54 följande:
    Nej, vi står för för vårt eget partiprogram
    Gör ni verkligen det? Bromma flygplats står fortfarande kvar och Förbifart Stockholm har börjat byggas. Makten är viktigare än att hålla löften för Miljöpartiet.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-12 19:42:45 följande:
    Du tycker att vi ska ordna regeringskris och nyval för att demonstrera mot ett förslag som ändå kommer att gå igenom?
    Ja, det tycker du förstås eftersom du tror att det skulle bana väg för SD.
    Sorry grabben!
    Seså. Även Birger Schlaug har kritiserat Miljöpartiet för att makten verkar vara viktigare.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Dags att demonstrerar mot våldet mot busschaufförer. Två muslimska kvinnor slår en svensk busschaufförer. Man vill inte tro att det här är Sverige.

www.liveleak.com/view

Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-23 08:46:52 följande:
    Självklart är det oacceptabelt med våld mot busschauffören men jag tycker inte att kvinnorna ser muslimska ut, är du säker på kvinnornas religion eller passar du bara på att kasta skit på muslimer pga att du inte förstår språket?
    De flesta är araber är muslimer och dessa kvinnor pratar arabiska.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-23 10:42:13 följande:
    Det finns kristna araber och det är tydligt att du i vanlig ordning har kastat ur dig något utan att veta om det stämmer.
    Mmm.. men de flesta araber i Sverige är muslimer. Sak samma. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-23 17:23:32 följande:
    Har du verkligen tittat på klippet?

För det första så ser man tydligt att ingen av kvinnorna bär huvudduk, vilket tyder på att de inte är muslimer.
    Deras utseenden är mer sydamerikanskt än arabiskt i mina ögon.

För det andra är det bara den ena kvinnan som angriper chauffören medan den andra försöker hindra henne.

För det tredje är Live Leak ett organ som bl.a. påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400 procent!
    Knappast en källa att ta på allvar.

Är det den typen av källor du hämtar din kunskap från? Inte särskilt förvånande tyvärr.

Ja, det har jag.

Alla muslimer bär inte slöja. De ser ut som araber och talar dessutom arabiska, ett stark bevis på att de är araber och inte sydamerikaner.

Okej, en kvinna misshandlar bussföraren.

LiveLeak är ungefär som Youtube och inte ett politiskt organ.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-23 19:42:02 följande:
    Kan du arabiska?

Ett organ som friskt påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400% är inget som kan jämföras med Youtube.
    Det handlar om en site med klar politisk agenda att smutskasta Sverige. 

Det är alltså där du och dina sektkompisar söker information.
    LiveLeak är inte en svensk sida, bara så du vet, och de har ingen agenda att smutskasta Sverige. Vad får du allt ifrån?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    themia skrev 2015-08-24 00:31:47 följande:
    De har alldeles uppenbart en agenda att smutskasta Sverige, när de påstår att antalet våldtäkter ökat med 1400%

Har du läst artikeln?
    Nej, jag vet inte vilken artikel du menar. Men att våldtäkter har ökat med 1400% kan mycket väl stämma beroende från vilket år man räknar.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?