• Pieb59

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

• Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?
  • Gert

Det undrar jag också. Jag vill också demonstrera mot brott och våld i samhället - det är särskilt viktigt i dag.

Give ´em Hell!
  • Ben66

Det är väl inte så många som riktigt vet hur man gör för att demonstrera.
    Kanske är det för krångligt utan exempel ett fackförbund som styr upp demonstrationen?

• Gert
    Ben66 skrev 2015-08-07 15:16:33 följande:

Det är väl inte så många som riktigt vet hur man gör för att demonstrera.
    Kanske är det för krångligt utan exempel ett fackförbund som styr upp demonstrationen?

Det är bara kravallvänstern som vet hur man styr upp det.
    Give ´em Hell!
  • themia
    Gert skrev 2015-08-07 14:33:17 följande:
    Det undrar jag också. Jag vill också demonstrera mot brott och våld i samhället - det är särskilt viktigt i dag.
    Vad hindrar dej?
    Företagsförmåga?
  • Fru Blacker
    Gert skrev 2015-08-07 15:19:47 följande:
    Det är bara kravallvänstern som vet hur man styr upp det.
    De är faktiskt förvånansvärt organiserade för att vara så extrema. Jag tror många underskattar hur farliga de faktiskt kan vara.
    frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • Pieb59
    Fru Blacker skrev 2015-08-07 23:35:01 följande:
    De är faktiskt förvånansvärt organiserade för att vara så extrema. Jag tror många underskattar hur farliga de faktiskt kan vara.
    Det håller jag med dig om. Många vänster-anhängare gapar om att SD är farliga, men jag tror allvarligt att V är farligare.
  • themia
    Pieb59 skrev 2015-08-07 23:41:11 följande:
    Det håller jag med dig om. Många vänster-anhängare gapar om att SD är farliga, men jag tror allvarligt att V är farligare.
    Så du menar att demokrater är farligare än fascister?
    Dags att plugga lite samhällskunskap
  • themia
    themia skrev 2015-08-08 00:35:53 följande:
    Och historia
  • Fru Blacker
    themia skrev 2015-08-08 00:35:53 följande:
    Visste du att Stalins kommunister och fascister använde samma slagord "strength through unity"?
    frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • FDFMGA

Men sådana krakar - det är väl bara att begära tillstånd och sen demonstrera.

Fast de är väl så bortskämda att de förväntar sig personliga assistenter som ledsagar dem och visar dem tillrätta.

Herregud. Något mer bortklemat än sverigedemokrater lär knappast vara möjligt att finna.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?