Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

[quote=75610754][quote-nick]Pieb59 skrev 2015-08-07 14:21:44 följande:[/quote-nick]Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta[/ Det har jag också undrat länge. Inte ens om man delar något på fb som beskriver hur undermåligt det äldre har det med pensioner, stöd och boenden så ignoreras det. Det är så snett det här samhället så man blir helt förtvivlad.

• Nenne666

[quote=75619090][quote-nick]Papito skrev 2015-08-09 23:06:38 följande:[/quote-nick]Förstår bara inte varför det hela ställs mot varandra. Måste man antingen gilla sd eller skita i de äldre?

Jag har inget till övers för sd men tycker att det är bedrövligt att en del äldre har så dåliga livsvillkor...så tror jag att de flesta tycker. Eller är det fel på mig som inte väljer svart eller vitt?

Dessutom, när sd hade chansen röstade de mot de äldre...men deras väljare bryr sig inte, finns inga argument i världen som biter på deras väljare, de blundar och kör på. Det är skrämmande likt en sekt![/ Jag har inte nämnt Sd en enda gång och jag har inte ställt en enda grupp mot varken den ena eller den andra. Jag har konstaterat att det är bedrövligt att inte det äldres situationen någonsin nämns i samhällsdebatten, i media eller lyfts hos politikerna. Fattar inte varför man ständigt skall blanda in Sd i vara och varannan mening. *suck*

Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?