Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

thure skrev 2015-08-08 11:17:11 följande:
    caliroots.se Superstar Supershell adidas Originals S83352 by Pharrell Williams 178361

Adidas lanserar en ny sko med rasistiskt motiv. caliroots.se/adidas-originals-superstar-pharrell-s83352/p/44146

-När börjar demonstrationerna?
    Hahaha!

Svårt att veta på vilken sida den kommer att sälja bäst.

Hos SD:are som vill visa upp sig eller hos vänsterextremister där man kan tolka mönstret framtill som nåt i stil med: "titta hur många SD:are jag har sparkat ned! Här är deras symboler fastklibbade från när de blödde till döds!"

.
    Till på köpet lär Farrell Williams bli anklagad för att vara SD:are nu också.
  • Flash Gordon
    Pieb59 skrev 2015-08-07 14:21:44 följande:

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

Och hur coolt är det att engagera sig i åldringsvård jämfört med chansen att få kravalla sönder en tunnelbanestation?
  • Flash Gordon
    Papito skrev 2015-08-11 08:47:48 följande:
    Haha, självklart är den snedvinklad, den tycker ju inte som du.

Men vi kan strunta i texten, kontentan är ändå att sd valde att rösta mot pensionärerna.

Jag begär inte att du och jag ska kunna ha en sansad diskussion om ämnet, ingen av oss kommer att övertyga den andre...

....men kanske kan det hjälpa någon som tvekar lite, kanske kan den personen få upp ögonen för att allt inte är så fint som det påstås i sd-land.
    Den är snedvinklad oavsett vad jag tycker.

"Höhöhö! SD är emot pensionärerna för de röstade på Allainsens budgetförslag och inte SVMP:s! Höhöhöh!"

.
    SD:s förslag var det som gav absolut mest till pensionärerna så om de andra verkligen bryr sig om pensionärerna (och inte bara vill använda dem som slagträ), varför röstade de inte på SD:s förslag?
    .

Svaret på den frågan är givetvis att det handlar om helheten. Även om SD:s förslag gav mest till pensionärerna så tyckte de andra att det fanns det någonting annat i SD:s förslag som gjorde att de andra partierna inte ville rösta med SD.

Och omvänt. SD röstar på det de anser vara minst skadligt. Då kan det hända att män måste kompromissa på en enstaka fråga, som den om pensionärsskatten.

.
    Så, nu har jag lagt ned tiden på att övertydligt ge den seriösa analysen av frågan men den duger naturligtvis inte om man är ute efter att "höhöa" mot SD. 
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-11 18:55:16 följande:
    Faktum kvarstår. SD gjorde en stor sak av man var det mest pensionärsvänliga partiet, men svek när det gällde.

themia, pensionär

Ni miljöpartister skulle givetvis ha röstat med SD om ni brydde er om pensionärerna.
  • Flash Gordon
    Papito skrev 2015-08-11 19:34:06 följande:
    Intressant att du tar upp helheten.
    Jag är uppenbarligen inte lika insatt som du, kan du inte berätta för mig hur Sd tänker lösa helheten om de får makten?
    Förutom att begränsa invandringen menar jag. 

Vad är planen för skolan?
    Äldreomsorgen?
    Bostadsbristen?
    Arbetslösheten?
    Du kan läsa om det här:

https://sd.se/var-politik/
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-12 11:07:54 följande:
    Nej, vi står för för vårt eget partiprogram

Det gör ni säkert (... eller ... tja ... ) men nu var det ju tal om att göra det bästa för pensionärerna.

Det är tydligen en frågan ni lägger stor vikt vid.
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-14 14:56:49 följande:
    Det är EN viktig fråga ja.
    Så du antyder att MP gör en bedömning av fler än en fråga när man väljer att inte rösta för pensionärerna, med SD?

Skulle samma typ av resonemang kunna appliceras på det faktum att SD valde att rösta på Alliansen istället för på SVMP?
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-22 15:16:48 följande:
    Ja, Gert t.ex.
    Jag frågar inte efter hur SD faktiskt har tänkt utan om resonemanget om att ta hänsyn till fler faktorer - är det möjligt att föra det resonemanget mot andra partier, enligt dig?

Jag frågar om din uppfattning om det ens är möjligt att spekulera i de banorna.

"Skulle samma typ av resonemang kunna appliceras på ..."

Och svaret blir: "Jag vet inte, fråga Gert". 
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-31 10:31:50 följande:
    Alltså, den typen av skruvade resonemang i avsikt att snärja mig, är ganska fånigt.

Du har fått mitt svar, tydligt och rakt. MP står för sin egen politik.
    Undantaget är i regeringssamarbete med annat parti, då båda parter måste göra eftergifter för att regeringen ska kunna fungera.
    Är det "ganska fånigt" att fråga dig om vad du själv tror och tycker?

OK.

Anledningen till att jag frågar är för att fastställa om man kan ge SD samma "benefit of a doubt" när det gäller bakgrunden till deras ställningstaganden som du själv är beredd att ge till ditt eget parti: MP.
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?