Inlägg från: Tintinikongo |Visa alla inlägg
  • Tintinikongo

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Pieb59 skrev 2015-08-07 14:21:44 följande:

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

Våra äldre har mat och rum och lever allt längre pga medicinering.

Är det det du vill att vi ska demonstrera mot?!
  • Tintinikongo
    Papito skrev 2015-08-11 19:34:06 följande:

Intressant att du tar upp helheten.

Jag är uppenbarligen inte lika insatt som du, kan du inte berätta för mig hur Sd tänker lösa helheten om de får makten?

Förutom att begränsa invandringen menar jag. 

Vad är planen för skolan?

Äldreomsorgen?

Bostadsbristen?

Arbetslösheten?

SD speglar ett misslyckat liv som deras anhängare har! Skulle de mot all förmodan få makt kommer de naturligtvis köra Sverige i botten pga brister i utbildning å kunskap. Men oavsett hur länge de har makten kommer de koppla deras misslyckande på invandrarna.

Säg att alla invandrare slängs ut från Sverige skulle SD fortsätta skylla dålig ekonomi, dålig vård m.m på att det var invandrarna som störtade det goda svenska system och att det kommer ta oöverskådlig lång tid att ordna Sverige på fötter igen. Partier som SD skapar en global obalans! Det får våra barn ärva!
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?