Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

familjenstyg skrev 2015-08-10 15:20:25 följande:
    Nej jag rättade ett felaktigt påstående. Att du sedan blir upprörd över att bli rättad är helt upp till dig.
    1/ Jag är inte upprörd, jag rättade bara ditt felaktiga påstående.

2/ Du vet tydligen inte vad du skriver. Du satte vänstern som motpol till kapitalismen, vilket är fel.
    Kapitalism kan vara såväl vänster som höger, men är oftast varken eller.

Vänster handlar om solidaritet och alla människors lika värde.
    Höger handlar om att klassificera och värdera människor efter grupptillhörighet och anor.

Kapitalism handlar fri företagsamhet, fria penningrörelser och fria banker.
  • themia
    Gert skrev 2015-08-11 18:38:55 följande:
    Jag tycker vi ska demonstrera mot tiggeriet och asylpolitiken. Jag tippar på att vi blir några 100.000 i tåget.
    Sätt igång då, visa oss!
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-11 18:48:25 följande:
    Den är snedvinklad oavsett vad jag tycker.

"Höhöhö! SD är emot pensionärerna för de röstade på Allainsens budgetförslag och inte SVMP:s! Höhöhöh!"

.
    SD:s förslag var det som gav absolut mest till pensionärerna så om de andra verkligen bryr sig om pensionärerna (och inte bara vill använda dem som slagträ), varför röstade de inte på SD:s förslag?
    .

Svaret på den frågan är givetvis att det handlar om helheten. Även om SD:s förslag gav mest till pensionärerna så tyckte de andra att det fanns det någonting annat i SD:s förslag som gjorde att de andra partierna inte ville rösta med SD.

Och omvänt. SD röstar på det de anser vara minst skadligt. Då kan det hända att män måste kompromissa på en enstaka fråga, som den om pensionärsskatten.

.
    Så, nu har jag lagt ned tiden på att övertydligt ge den seriösa analysen av frågan men den duger naturligtvis inte om man är ute efter att "höhöa" mot SD. 
    Faktum kvarstår. SD gjorde en stor sak av man var det mest pensionärsvänliga partiet, men svek när det gällde.

themia, pensionär
  • themia
    Gert skrev 2015-08-11 18:54:31 följande:
    Nej, det tänker jag inte. För om det blir en sån demonstration kommer en "antirasistisk" motdemonstration organiseras av kravallvänstern och media kommer ge all uppmärksamhet åt den för det är "den goda" sidan.
    Tänk att det ante mig Skrattande

Stor i orden, liten på jorden
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-11 23:23:54 följande:

Ni miljöpartister skulle givetvis ha röstat med SD om ni brydde er om pensionärerna.
    Nej, vi står för för vårt eget partiprogram
  • themia
    Gert skrev 2015-08-12 18:57:47 följande:
    Gör ni verkligen det? Bromma flygplats står fortfarande kvar och Förbifart Stockholm har börjat byggas. Makten är viktigare än att hålla löften för Miljöpartiet.
    Du tycker att vi ska ordna regeringskris och nyval för att demonstrera mot ett förslag som ändå kommer att gå igenom?
    Ja, det tycker du förstås eftersom du tror att det skulle bana väg för SD.
    Sorry grabben!
  • themia
    Gert skrev 2015-08-12 19:49:36 följande:
    Seså. Även Birger Schlaug har kritiserat Miljöpartiet för att makten verkar vara viktigare.
    Ingen går fri fån kritik
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-14 11:04:10 följande:

Det gör ni säkert (... eller ... tja ... ) men nu var det ju tal om att göra det bästa för pensionärerna.

Det är tydligen en frågan ni lägger stor vikt vid.
    Det är EN viktig fråga ja.
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-14 20:14:22 följande:
    Så du antyder att MP gör en bedömning av fler än en fråga när man väljer att inte rösta för pensionärerna, med SD?

Skulle samma typ av resonemang kunna appliceras på det faktum att SD valde att rösta på Alliansen istället för på SVMP?
    Vem vet, fråga Gert
  • themia
    Pieb59 skrev 2015-08-15 13:05:42 följande:
    Jag röstade på dem för att det är det enda partiet som är villiga och vågar diskutera invandringen, den stora massinvandringen, som visat sig fungera väldigt dåligt, om vi ser till alla våldsdåd som eskalerat sista åren. Vi kan läsa om skjutningar, bombdåd, våldtäkter varje vecka nu för tiden.

Jag har inget emot att hjälpa folk i nöd, men det ska inte ske på bekostnad av andra, till exempel pensionärerna som får det sämre och sämre.

Och det är inte invandrarna jag har något emot, utan det stora antalet vi tar in och sen inte kan hjälpa med bostäder och jobb, eftersom det inte finns bostäder till alla i landet redan som det är. Arbeten växer inte heller på träden direkt.

Återigen en som påstår att SD är de enda partiet som diskuterar invandringen, en lögn som SD älskar att sprida och ständigt tjatar om.

Men som sagt en lögn!

Invandringen och migrationsproblemen diskuteras i alla partier, men de seriösa partierna (som SD kallar "sjuklövern") har inte samma behov av att skryta och misskreditera övriga.
    I stället för att skrika och peka finger försöker övriga partier att finna fungerande lösningar.
Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?