Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Döda barn

Men hur, hur, hur kan man bo på en tomt nära en älv utan staket när man har små barn. Det är för mig fullständigt obegripligt.

• Alexi

Men de hade ju tre äldre barn, då hade man väl satt upp staket redan när första barnet började röra på sig.

Och det framgår ju i tråden att det bor ett antal familjer så nära vattnet där.

• Alexi

Ja jag har inga som helst spekulationer i vad som hänt. Jag, som är och alltid varit, ruskigt rädd för drunkningsolyckor, finner det bara obegripligt hur man kan bo nära vatten utan ett staket under småbarnsåren.

Man ska liksom inte behöva ha fullständig koll varje sekund på sitt barn för att undvika en dödsolycka på sin egen tomt.

Skulle folk bo utan staket om en motorväg gick utanför tomten också?

• Alexi
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-18 17:49:37 följande:
    De kanske nyss har köpt huset. Vad vet du!?
    Men någon skrev ju att grannarna har samma typ av tomt och inga staket där heller...
  • Alexi

Från Aftonbladet idag:
    "En fyraårig pojke hittades livlös på botten av den djupa änden i en bassäng i Hjo på söndagskvällen, rapporterar lokala medier. Personal kunde snabbt ingripa och påbörja hjärt- och lungräddning på pojken tills dess att ambulansen kom.
    Pojken fördes till sjukhus, och klarade sig enligt polisen utan fysiska men."

Hur hamnar en fyraåring på den djupa delen och sen på botten?

• Alexi

Den här artikeln är ganska intressant och visar rätt tydligt på samma problem som jag fått intrycket gällde i Umeåfallet. Att man har vatten/pool/hav/älv väldigt nära huset och har ett upplägg som kräver fullständig passning av små barn. Det tycker jag är orimligt för det kan alltid riskera att hända saker som gör att man tappar den 100-procentiga kollen och då får inte olyckan vara så nära.

Man kan som förälder bli upptagen av telefonen, man kan råka ramla och vricka foten, bränna sig på stekpannan, det ringer på dörren osv. Vardagliga saker som ändå tar fokus från barnet någon minut. Det är en orimligt liv att ha stenkoll på en ettåring varje sekund hemma.

Det verkar ju inte som att familjen höll på att bada just den dagen, de höll ju på med massa annat. Varför har man då en öppen pool? Var är staketet, pooltaket osv?

www.aftonbladet.se/nyheter/article21313122.ab

Svar på tråden Döda barn