Inlägg från: Anonym (Oj!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj!)

Bästa " nödlögnen"

Varför i hela friden ljög du om det? Varför inte bara säga "kan jag få det som är kvar?"

Jag ljuger faktiskt aldrig, jag kan inte! Inte ens när jag verkligen borde, sanningen bara far ur mig så jag har ingen egen historia att bidra med.

• Anonym (Oj!)
    Anonym (Rödaöron) skrev 2015-08-08 10:54:21 följande:

Kan faktiskt inte förklara varför! Bara flög ur mig. Men nu handlar ju inte tråden om moralpredikningar!

Och den som påstår sig aldrig dra till med ens en nödlögn tror inte jag på i alla fall. Och eftersom tråden faktiskt handlar om folks nödlögner så fattar jag inte riktigt varför du svarar. Kanske glorian halkade ner över ögonen så du inte riktigt kunde läsa rubriken?

Vadå gloria? Det är väl i vissa situationer mer moraliskt att dra en liten lögn istället för att kanske såra någon? Men, nej, jag kan inte!

Jag svarar i precis vilka trådar jag vill här på FL.
  • Anonym (Oj!)
    Anonym (Rödaöron) skrev 2015-08-08 11:11:36 följande:

Men VARFÖR svarar du i en tråd som du inte har något att tillföra mer än bekräfta din egen förträfflighet?

Tråden handlar om lögner. Jag tycker att det bästa är att undvika dem och tala sanning (sedan kan man vara diplomat, linda in etc). Därför svarar jag.
Svar på tråden Bästa " nödlögnen"