Present till 6-årig tjej?
Ska hon börja skolan nu?
Då tipsar jag om skolrelaterade saker - typ pennskrin som hon får måla själv, sudd, glitterpennor, fin skrivbok, ryggsäck, gympapåse.
Ska hon börja skolan nu?
Då tipsar jag om skolrelaterade saker - typ pennskrin som hon får måla själv, sudd, glitterpennor, fin skrivbok, ryggsäck, gympapåse.
Både pojkar å flickor är barn å min erfarenhet som mamma å förskollärare är att vi vuxna ser större skillnader mellan dem än barnen själva gör. Mina två pojkar har aldrig lekt med annat än pysselgrejer å skrivböcker etc. Å många flickor som jag känner älskar fotbollar radiostyrda bilar etc. Så varför göra så stor skillnad? De flesta barn jag känner gillar böcker å spel sportartiklar som badmintontalangen bollar piltavla hängmatta etc annars är olika typer av aktiviteter en bra ide som biobiljetter, bowling, lekland, äventyrsbad etc. Som sagt gör det inte så komplicerat det är inte könet som avgör vad barnet gillar att leka med det är tidigare erfarenhet, omgivningen, anlag och förmågor snarare än det som sitter mellan benen...
Å mina söner är och har inte varit intresserade av något av det du räknade upp. Inte för att de är pojkar det är ju inte snoppen/snippan som leker med sakerna utan det är oftast de föreställningarna som finns i samhället om vad respektive kön bör leka med å som vi vuxna präglar på våra barn sedan tidig ålder.... Mina barn har lekt med olika saker beroende på vilja kompisar de lekt med. De skapar lekar utefter intresse å individ/grupp...
Jag hade blivit superledsen om jag fått dockor, smink eller smyckespussel när jag var sex. Jag älskade turtles, riddare och utelek.
TS vad säger din son att hon är intresserad av?
Menar du att din son är genetiskt betingad att leka med dinosaurier och flygplan?
*käkapopcornsmiley
I love it hur trådar spårar ur