Present till 6-årig tjej?
Nej, det är inte snoppen som leker med sakerna (för övrigt den mest korkade kommentar jag läst på länge), men man är pojke för mer än snoppen vettu.
Innan jag fick min son, så var jag lika övertygad som du. Faktum är att upp till min son var cirka 2,5-3 år, så var jag övertygad då han lekte lika mycket med sin docka, som sitt kök, liksom garaget och verktygen.
Men omkring 2,5-3 års ålder så ändrades det och han lekte enkom med dinosaurier, flygplan (inte så mycket med bilar), och framförallt sina verktyg.
Då tror du säkert att han blev påverkad av kompisar på förskolan? - Fel. Han gick inte på förskola då, han började långt senare.
Blev han påverkad av kompisar? - Nej, för det första så lekte vi endast med kompisar utomhus och för det andra så hade han i princip endast tjejkompisar på den tiden.
Så hur förklarar du det då?
TV? - Fel där med. Det enda han fick se på youtube i den åldern, var pedagogiska siffer,- bokstavs,- färg- och formprogram.
Det ÄR mer än snopp och snippa som skiljer pojkar och flickor.
Eller hur förklarar du denna hen annars? Hon (tidigare han) mår på riktigt dåligt över att "vara född i fel kropp". Säg till en transperson att kön inte finns, att det är en social konstruktion, så kommer du att bli uppläxad!