• Anja80

    Natta tvillingar ensam??

    Har tvillingar på 16 månader som idag sover i varsitt rum. I dagsläget nattar jag barnen på egen hand genom att dottern först får gröt (hon vägrar välling) och sen ger jag sonen välling i min famn. Sen nattas han i min famn o dottern vaggas samtidigt i babysittern. Babysittern är verkligen räddaren i nöden och hon somnar jätteduktigt i den!! Tyvärr börjar hon ju bli för stor för sin babysitter och jag vet inte vad man kan ta till istället? Att natta de i sina sängar fungerar inte i dagsläget pg a de har olika sovrum och sonen är ofta lite gnällig och ledsen vid läggdags. Tips mottages varmt! Finns det t ex nån babysitter som klarar mer än 13 kg eller nån liknande variant som jag kan ha min dotter i?

  • Svar på tråden Natta tvillingar ensam??
  • Anonym (X)

    Ligga med dem på varsin sida om dig i din säng och lyfta över dem till sina sängar när de somnat? Antar att de väcker varann på natten och att det är därför de inte sover i samma rum? Vet inte vad du har för ritualer idag, men kanske sjunga samma visa om och om igen, eller spela samma låt på mobilen etc så att de förknippar det med sovdags?

  • Anonym (X)

    Vill du absolut gunga dottern så kanske du kan ha båda i knäet i en gungstol. Det har vi kört med ett barn åtminstone. Har funkat bra.

  • Klexane
    Anonym (??) skrev 2015-08-09 21:53:05 följande:

    Varför sover dom inte i samma rum??


    Förmodligen för att de väcker varandra.....
  • Anja80

    Precis, de böcker varandra väldigt lätt så det är därför de har varsitt rum sen några månader tillbaka. Sen dess sover båda mkt bättre. Nu är det bara själva nattningen som ska bli smidigare.

  • Ramborg

    Försök att lägga ner dem i sina sängar när de är trötta, mätta och lugna. Det är bra att de båda lär sig somna utan att du håller i dem.


    42.
  • Anonym (nnn)
    Ramborg skrev 2015-08-10 08:25:50 följande:

    Försök att lägga ner dem i sina sängar när de är trötta, mätta och lugna. Det är bra att de båda lär sig somna utan att du håller i dem.


    Varför är det bra?
  • Anja80

    Tips på nåt jag kan använda istället för babysitter? Vågar ännu inte försöka natta de i min säng pga fallrisken.

  • Dixie
    Anonym (nnn) skrev 2015-08-10 12:30:59 följande:
    Varför är det bra?
    för att det är svårt att natta båda två samtidigt!? 
Svar på tråden Natta tvillingar ensam??