Inlägg från: Anonym (nnn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nnn)

Natta tvillingar ensam??

Ramborg skrev 2015-08-10 08:25:50 följande:

Försök att lägga ner dem i sina sängar när de är trötta, mätta och lugna. Det är bra att de båda lär sig somna utan att du håller i dem.

Varför är det bra?
  • Anonym (nnn)
    Nyfikna72 skrev 2015-08-10 17:00:57 följande:

Varför inte fasa ut maten på kvällen till att börja med? I den åldern behöver de ingen mat på det viset och det är ju bättre de lär sig somna av sig själva med normala rutiner. Våra minsta har vi bara lagt ner i sängen och de slötittar lite i nån pekbok och sen somnar de. Allt beror ju i mångt och mycket på vad man som förälder vänjer sina barn med.

Och så beror det allra mest på vad man har för sorts barn och vad som funkar på just det barnet. Inget av mina två barn har legat och slötittat i någon pekbok i den åldern vare sig på dagen eller på kvällen. Att fasa ut mat vid insomning en bra grej (om man inte borstar tänderna efteråt), men att barn ska somna själva, det har jag aldrig fattat varför det är så viktigt.
  • Anonym (nnn)
    Ramborg skrev 2015-08-10 23:07:06 följande:

För att man slipper ligga bredvid och vänta tills de somnar?

Mycket mer praktiskt att kunna säga godnatt och gå därifrån. Och om barnet vaknar på natten kan det somna om ensam eftersom det är vant vid det.

Har man inte den stunden på sig att ligga bredvid sitt barn på kvällen så prioriterar man jäkligt galet tycker jag. (Och nu menar jag barn som visar att de vill somna med närhet till en vuxen och som måste läras att jobba bort det behovet för att somna själva. Det finns ju barn som tydligt önskar somna själva och då ska de ju få göra det. )
  • Anonym (nnn)
    Hummeldummel skrev 2015-08-11 15:53:50 följande:

Alla barn är olika. Tror nog TS vet bäst.

Svar på tråden Natta tvillingar ensam??