• Mslove

Svärmorsproblem - Hjälp!

Vad säger din make om situationen?

Upplever han det på samma sätt, förstår han hur du känner?

• Mslove
    MagdalenaZ skrev 2015-08-10 22:54:07 följande:

Jag hade definitivt tagit in på hotell!

Finns ingen anledning att åka till någon som får dig att må dåligt.

Har själv problem med svärfamiljen med utfrysning, mobbning, elakheter, skitsnack osv. All respekt till att det är hans familj, men nu väljer hon att vara elak mot dig, varför ska du utsätta dig till att vara hemma hos henne?

Instämmer. Ser inte någon anledning till att utsätta dig/er för hennes elakheter.

I det långa loppet tycker jag att du (och kanske framför allt din make) ska ta ett allvarligt snack med svärmodern och informera om att ni inte tolererar hennes sätt och klippa kontakten om hon inte vill ändra sitt beteende. Vilket också innebär att hon, tyvärr, går miste om ev barnbarn.

Vill du att era eventuella barn träffar en farmor som inte gör annat än att baktala deras mamma?

Om du är trevlig och artig mot henne, tycker jag faktiskt att du kan förvänta dig samma sak tillbaka. Man behöver inte tycka om varandra, men från det är det långt till att vara elak!
  • Mslove

din man har ju sagt att hotell är att alternativ. Du får lita på att han är gammal nog att ta ansvar för dina egna känslor och handlingar, och sov på hotell.

Vill din man träffa sin mamma när ni är i samma stad? Om inte, så är det ju inte gott bekymmer... Om ja, så får du ta ställning till då om du vill följa med eller inte.

• Mslove

Då skulle jag ha struntat i att kontakta svärmodern. Vill hon bjuda in ER på fika eller så så får hon väl göra det.

Annars går ni en mysig helg på hotell och trevligt bröllop

Svar på tråden Svärmorsproblem - Hjälp!