Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Förhoppningsvis aldrig.

Det borde i så fall få stanna vid de 13 procent som röstade på SD som kan tänka sig att utnyttja mordet på två personer till propaganda där skulden fördelas på samtliga invandrare.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

I tråd efter tråd försöker sverigedemokrater förklara att de inte är rasister, att de är som alla andra men bara mer medvetna om de problem invandringen för med sig.

Inget kan få mig att bättre förstå vilken avgrund som skiljer sverigedemokrater från andra när man gör politisk propaganda av två mord på Ikea.

Visst, det kanske bara är några anonyma förutom Gert och driver28 och den vars inlägg togs bort som så till den milda grad saknar spärrar att de inte drar sig för att utnyttja morden på Ikea som en politisk plattform.

• FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-12 17:40:38 följande:
    Mannen skulle avisas - det var därför han mördade två människor. Mer politiskt kan det väl inte bli. Och det är inte politisk propaganda att beskriva verkligheten.
    Det vet jag inget om, jag har visserligen följt stämningarna från rasistmobben på nätet men inte i dag.

Det är samma mekanismer överallt som triggar rasismen, här får två mördare stå som representanter för alla asylsökande.

Det som anonym (rösta sjuklöver) skriver här ovan är kännetecknande för den besinningslösa reaktionen på två besinningslösa mord.

"Välkommen till det nya Sverige, vad mer finns det att tillägga, folk ville ha hit våldsverkare från hela världen.

Så gnälla i efterhand på resultat av det är en smula korkat, fast det var i och för sig tanken från första början..."

Reaktionen på morden visar med all önskvärd tydlighet rasismens behov av att skuldbelägga ett utpekat kollektiv för enskilda personers gärningar.

Det är inte så längesen det var en pappa som mördade sin dotter i Uppsalatrakten någonstans. Jag minns att jag funderade på hur reaktionerna skulle ha sett ut om det inte hade visat sig vara en blond svensk som utförde dådet.

Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.