Inlägg från: Anonym (Malmöbo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malmöbo)

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Jag bor i Malmö, och numera är nästan hela staden ett enda stort Rosengård. Det är inte längre bara Rosengård som är det värsta området i Malmö. Man kan argumentera om invandringen hur mycket som helst, men sanningen är den att i Malmö finns det bra och dåliga områden. I de bra områdena bor det mestadels svenskar, och i de sämre områdena bor det mestadels invandrare. Detta är ingen slump. Kan någon svara mig vad detta beror på? 

• Anonym (Malmöbo)
    Anonym (Korkadesd) skrev 2015-08-12 22:59:36 följande:
    Förtryck!
    Förtryck? Så om man känner sig förtryckt ska man få lov att hörja fritt precis som man vill?
  • Anonym (Malmöbo)
    Notetur Nomen skrev 2015-08-12 23:47:31 följande:
    Eh, socioekonomiskt och kulturellt utanförskap naturligtvis. Vad trodde du själv?
    Anonym (Malmöbo) skrev 2015-08-12 23:11:06 följande:

Förtryck? Så om man känner sig förtryckt ska man få lov att hörja fritt precis som man vill?

Det är ju knappast nån som säger att man FÅR härja fritt hursomhelst. Förklaring är inte samma sak som försvar.Eller förbättra psykvården för alla kanske? På tal om nötter...
    Kulturellt utanförskap? Du är medveten om att majoriteten av invånarna i Malmö är invandrare, eller andra (eller tredje) generationens invandrare? 
  • Anonym (Malmöbo)
    Anonym (Hela samhällen) skrev 2015-08-12 23:20:27 följande:

Alla skriver om Rosengård i Malmö. Men ni måste förstå att Rosengård representerar ungefär 80% av ALLA stadsdelarna i Malmö, så ser det ut nästan i HELA Malmö. Kroksbäck, Lindängen, Holma bla är dock värre.

Det byggs en andra stor, enorm moske i Malmö....en ANDRA enorm moske, säger väl allt!

Ja, jag skrev också det. Flera områden i Malmö har blivit lika hemska som Rosengård. 
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.