Inlägg från: Anonym (mupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mupp)

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

Tråkigt om dom fick upp ögonen nu att kolla asylsökandes bakgrunder och dyl.

Rätt trött på allt som händer nu i "nya" sverige. Tror inte jag har läst så här mycket om mord och kidnappning på mina 27 år iaf. innan dess vettefan hur de såg ut dock.
    Känner mig inte direkt säker längre, kan inte ens gå till Ikea utan att halvt springa igenom hela affären i rask takt med mina barn BARA för att inte bli ett TILL oskyldigt offer.

Sverige har blivit sjukt. Brukade tycka Sverige va perfekt, fri..

Går ju fan inte ens vara där man växte upp (Angered, flytta ifrån för 3 år sedan) utan att bli våldtagen eller rånad, om inte skjuten då...yey

• Anonym (mupp)
    Anonym (Xxx) skrev 2015-08-12 19:13:19 följande:
    Svenskar härjar fritt eftersom det inte finns något fungerande hjälpsystem. Psykvården, missbruksvården och ja allt har kollapsat. Vi måste lägga pengar och resurserna där, först och främst. Att ta hit ännu fler som vi inte kan hjälpa är ju helt horribelt.
    Håller med, tycker vi kan lägga mer fokus på Sveriges folk innan vi drar in fler som behöver hjälp som kostar mer miljonbelopp. (som även gör mer skada än nytta i dagsläget imo)

Om vi nu är så drivna med att hjälpa folk i nöd (vilket jag stödjer annars), så kan vi väl skicka pengar, resurser dit? eller till de landet som behöver stöd med pengar ang krigsflyktingar etc..T.om presidenten Obama uttalar under en presskonferens sig om att Södertälje (har jag för mig) tar in mer än vad USA gör- hur sjukt är inte de då? 

*har ej länk som stödjer uttalandet, google is your best friend om ni måste söka"
  • Anonym (mupp)

Med tanke på hur högt SD har klättrat bara de senaste åren borde väl vara en tankeställare väl?
    Bara för man röstar på SD innebär de ju inte att man är rasist, utan nu har folket fått nog.
    Yttrandefriheten försvann väl där med bland allt yrsel som försiggår runt om..Vi ska va glada att vi ens får rösta.

• Anonym (mupp)
    themia skrev 2015-08-12 20:59:15 följande:
    Vem hindrar dig att säga din mening?
    utan att bli kallad rasist? -rätt många 
  • Anonym (mupp)
    Anonym (C) skrev 2015-08-12 23:47:46 följande:
    ''Kära'' du, sa jag någonsin att ingen invandring = massvis med pengar till äldrevården? Nej, invandringen kräver staten på miljonbelopp när pengarna kan användas på bättre sätt EXEMPELVIS äldrevården. Om man ska lägga pengar på att hjälpa dem som söker asyl så skulle jag mycket hellre spendera skattepengarna på att samarbeta med Storbritannien, USA, Frankrike och försöka stabilisera läget i Mellanöstern/Afrika. Andra länder som England tycker att Sverige's invandring är absurd du kan läsa en artikel som BBC har skrivit :  www.bbc.co.uk/news/uk-33775796

Ett litet utdrag ''Instead of looking for ways to discourage those seeking asylum, the Swedes have bent over backwards to help. Last year half of the Syrians who applied were told they could stay for three years. The rest were told they could stay for good. The UK accepted 10 000 asylum seekers last tear. Sweden, one sixth of the size in population terms took in 30 000''

Som ni ser så tog vi in 3 gånger så många syrier än Storbritannien även om vi bara har 1/6 stor befolkning. Vi begår alltså kulturellt självmord. Att ge dem asyl i några år är en sak men att låta dem stanna för evigt är helt befängt. Tror att majoriteten förstår detta men vi lever inte i ett demokratiskt samhälle där vi kan uttrycka oss offentligt angående detta ämne av rädslan att bli kallad ''islamofob'' eller rasist. Man kan till och med bli av med jobbet om man gör det offentligt att man är en Sverigedemokrat. 
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.