Inlägg från: Rixa |Visa alla inlägg
  • Rixa

Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.

tobbe01 skrev 2015-08-13 13:54:36 följande:

Nogsamt påpekas det i media att mördaren samma dag fått utvisningsbesked!! Buhuhuhuhuuuuu! Ja typ då fattar man ju och så fel det blev då när han blev upprörd och ledsen...................................................................! Eller?
    Läste att han skulle utvisas till Italien!! och inte alls till Eritrea som man kan tro. Han har nämligen redan fått asyl i Italien och då är ju reglerna sådana att han ska tillbaka dit. Har aldrig varit i Italien........är det ett ruggigt land?

Har inte läst tråden..... Jag bor i Italien. Här får man inte vistas på offentlig plats med täckt ansikte. Man kan inte köpa kontantkort till telefonen utan pass eller id handling. Det sitter betydligt fler bevakningskameror ute än i Sverige. Finns många fler anledningar till att Sverige kallas terroristvänligt i utländska medier. 

Invandrarbarn ska gå igenom skolprogrammet med början att lära sig italienska. Sedan får de börja med små barn i låga klasser eller i egna klasser men med undervisning från årskurs 1. Ingen får hoppa in i en högstadieklass direkt utan att ha läst hela skolprogrammet. 

Finns moskéer men endast ett fåtal och i stora städer.

Det är en betydligt större mängd invandrare här än i Sverige. De kommer in som flyktingar över havet. Ingen vet hur många det finns pga att många är här illegalt. Integrering av de som får asyl är betydligt bättre här än i Sverige.  
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Rixa
    Anonym (Hela samhällen) skrev 2015-08-13 16:46:50 följande:
    Tveksamt till att Italien har fler invandrare än Sverige. Invandringen här började på 50-talet och sedan har det vällt in mängder speciellt de sista 20 åren.

Dessutom kommer det konstigt folk som står för konstiga åsikter de senaste 20 åren.
    Det får du vara tveksam till. Frågar du mig finns det ganska många svenskar med väldigt konstiga åsikter oxå. Betydligt konstigare än de jag hört från invandrare. 

www.ilgiornale.it/news/cronache/unhcr-nel-2015-54mila-immigrati-italia-1138312.html
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
Svar på tråden Asylsökande utförde knivattacken i Västerås.