• aveec93

Mina bröst läcker, HJÄLP!

Hej!

Jag är gravid med första barnet i vecka 21.

Sedan vecka 16-17 har mina bröst läckt lite då och då, best nattetid. Men de senaste två veckorna har det bara blivit mer och mer..

Nu är det såpass mycket att BHn får fläckar, de droppar om dom om jag är utan BH. Eftersom jag sover utan BH, så blir de fläckar i sängen också..

Vad ska jag göra?!

Ska dom läcka såhär?!

Orolig...

• Svar på tråden Mina bröst läcker, HJÄLP!
  • MammAmma

Ja, det kan läcka mer eller mindre under graviditeten. Använd amningsinlägg så slipper du blöta ner kläderna.

• Ungoliant

Amningsinlägg, finns i mataffären där du hittar blöjor och nappflaskor. Går också att hitta i ull på nätet om du vill slippa engångsartiklar.

• Cherie

Det gjorde mina med med första barnet. Fick ha amningsinlägg från v. 20 kanske. Helt normalt enligt min BM.

• amalie79

Mina börjar också lite lite men inte så jag behöver inlägg än. När det blir mer kommer jag sova på en handduk- är inte beredd att sova med bh än, då jag är en sådan som slänger av mig så fort jag kommer innanför dörren :) det får man väl göra tids nog

• aveec93
    amalie79 skrev 2015-08-12 17:08:05 följande:

Mina börjar också lite lite men inte så jag behöver inlägg än. När det blir mer kommer jag sova på en handduk- är inte beredd att sova med bh än, då jag är en sådan som slänger av mig så fort jag kommer innanför dörren :) det får man väl göra tids nog

Jag är likadan! Och tycker absolut inte om att sova med BH. Men när de väl behövs kommer det iaf bli en utan byglar :)
  • emeliess

Kallas även råmjölk och jag förstår absolut inte varför du får panik över det. Du är ju gravid? Får du sån panik över allt så blir det ju väldigt jobbigt för dig.

• Ungoliant

Ja, vänta bara tills du faktiskt ammar, då är det bara att vänja sig vid att vakna i en sjö på natten och att brösten sprutar som punkterade vattenballonger så fort ungen skriker 8)

Svar på tråden Mina bröst läcker, HJÄLP!