Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

BIM September

gruvan skrev 2015-08-25 07:16:25 följande:

Jag är fortfarande inte säker på om jag har haft äl eller inte. Den borde ha kommit i mitten/slutet av förra veckan men jag fick aldrig något riktigt positivt äl-test (även om det var en hög stegring under 2-3 dagar) och jag har inte känt av den som jag brukar. Vi har iaf sett till att få till det hela veckan men nu åker sambon på jobb i en vecka så jag hoppas verkligen inte äl behagar komma då! Bara att vänta och se...

Tredje försöket efter mf och sjätte totalt, andra barnet.

Samma här, vet ibte om jag haft ägglossning trots att testerna inte kommit till maximal tyvärr :( vissa säger att har man regelbunden mens samt cykel så har man ägglossning varje månad, vissa säger att ägglossningen utesluts ca två ggr per år. Vad ska man tro?
  • miamarina84
    gruvan skrev 2015-08-25 18:23:36 följande:

Så himla tråkigt när man inte vet. Väntan på bim blir ju bara jobbigare då för man vet ju inte ens när bim är! Jag har haft jätteregelbunden mens tidigare och både känt av äl och fått den bekräftad med starka utslag på äl-test (som mikamons ovan) men efter mf verkar den vara helt ur spel. Förra månaden fick jag utslag på testerna och hade ont vid äl men inte nu. Har inte testat på ett par dagar sedan testerna blev svagare. Det värsta skulle vara om jag får äl den närmsta veckan och att det håller sig så sen för då kommer jag ha äl varje gång sambon är på jobb. Då blir det ju inga barn gjorda oavsett hur mycket vi ligger när han är hemma!

Jag har oxå regelbunden cykel på 27-28 dagar o ska ha bim i morgon. Men om man ibte haft ägglossning kan inte mensen dra ut på det då? Jag hade ju hög fertilitet i 15 dagar så min lutefas blev bara fem dagar istället för fjorton om nu mensen kommer i morgon? I vanliga fall brukar jag droppa några droppar ca två dagar innan mensen kommer. Så får väl se? Ja efter mf osv ksn väl kroppen krångla till det :( detta är värt elfte försöket och ansökan om infertilitet utredning postades förra v ;) vänte tid tre månader :( hur länge har ni försökt?
  • miamarina84

Jsg har bim o morgon om det stämmer ca trots utan ägglossning. Men brukar även ha spottings två dagar innan mens, men inte än. Ska utomlands om två v och vill ibte ha mens då juh :/ Ja har oxå läst att många blivit gravida snabbt efter sitt mf samt efter de dragit ut spiralen, spiralen drog jag ut i september o Jsg tror vi prickat in äl så bra som möjligt i mellan åt. Åh vad jobbigt med kollegan, suck :(

• miamarina84

Ägglossning om några dagar o i natt drar vi utomlands. En kärleks semester plus ägglossning samma v kan inte betyda annat än att det är vår månad och 12 försöket gillt ;) bim 23 september..

• miamarina84
    Jadu skrev 2015-09-11 10:50:26 följande:

Äntligen pratat med läkaren, min sambo kommer behöva avbryta sin behandling och inom 2 månader ska vi båda va tillräckligt fertila för att det ska kunna ta sig :)

Vad är det för behandling din kille gått på och hur blir ni tillräckligt fertila inom två månader :)
  • miamarina84
    Fsake skrev 2015-09-13 13:21:42 följande:

Någon mer som använder clearblue digitala ägglossningstest dubbla hormoner?

Är på fjärde dagen med hög fertilitet och väntar på max, cd 16 idag av ca 28. Men kanske blir längre cykel denna månad eftersom ja inte fått Max utslag ännu.. Hade älflytningar cd 12,13,14 så trodde äl borde varit idag typ..

Jag har haft tio hög fertila dagar innan max i två dagar. Och en annan hade jag 13 hög fertila dagar och ingen max dag. Jag använder clearblue fertilitetsmonitor. Funkar likadant som era test ;)
  • miamarina84
    Fsake skrev 2015-09-13 17:16:34 följande:

Oj det var många höga dagar! Men ingen Max dag, hade du inte äl då?

Ja den månaden då jag bara var hög hade jag antagligen ingen ägglossning. Vissa säger att man bara har ägglossning typ tio av tolv månader o andra säger att man får ägglossning varje månad. Alltså om man är frisk o har en regelbunden ägglossning.
  • miamarina84
    moasam skrev 2015-09-18 07:56:11 följande:

Jag har antagligen pco. Ska till läkare 6 oktober. Försökte i ett och halvt år att få barn med mitt ex. Min pojkvän nu har jag nyss träffat egentligen men allt känns så bra. Vi känner redan att vi vill leva resten av livet tsm så han sa att jag borde gå till läkaren nu så vi får reda på om det går på naturlig väg eller om vi behöver få hjälp. Sålänge kör vi oskyddat och får se hur det blir. :)

Jag har haft mensvärk och mått illa i flera dagar samt är sååå trött. Men jag har mens så ofta (bara två veckor mellan varje gång) så jag tror att det kan vara mens på gång och att jag är trött pga järnbrist. Men får hem graviditetstest idag tror jag så jag ska nog testa imorgonbitti (som borde vara bim-1) och se. :) förlåt för ett morgontrött och rörigt inlägg haha.

Härligt för er att ni trivs så bra ihop så fort :) varför tror du att du har pco?
Svar på tråden BIM September