Inlägg från: mariatheresia |Visa alla inlägg
  • mariatheresia

BIM September

Vill gärna hänga med här. Mensen kom idag men inte speciellt mycket fast man får väl räkna det som dag 1. Har normal cykel på 28-30 dagar så äl bör ligga 6-9 sep och Bim runt den 23 sep. Tror jag räknat rätt nu

• mariatheresia

Här är det syndafloden sen igår morse. Måste säga att tempa funkade bra. 36.5 normalt och från äl till igår runt 37.4 nu nere igen på 36.5 så en kombination av stickor och temp funkar. Har tagit ut en hormonspiral och är imponerad av hur fort kroppen återgår till det normala. Bara hoppas på plus snart. Har tagit 6 mån med båda barnen så får se om trean kan gå fortare

• mariatheresia

Jaha mensen slut så då inleder vi nedräkning mot äl, mannen är förbered så det blir att äl testa från lör eller sön. Hur tidigt börjar ni testa? Har stickor som funkade bra när vi fick 2:an, tar ju tempen också denna gången. Har en cykel på 28 dagar för det mesta

• mariatheresia

Dag 10 i cykeln, tempen steg i em så gjorde ett äl test som visade svagt, lika bra med lite mys ikväll borde vara 3-4 dagar till själva ägglossning en men tänker inte missa den denna gången

• mariatheresia

Min gick ner den dagen som mensen kom igång ordentligt, hade inte koll på cykeln helt varierar mellan 27-29 dagar, vet inte om man ska räkna dag 1 när det typ blir färgat på pappret eller när blödningen startar på riktigt. Kan ju vara färgat 2 3 dagar ibland.

Ted19 skrev 2015-09-05 09:19:19 följande:

Någon som har koll på när temperaturen vanligtvis går ner om man inte är gravid? Jag har bim imorgon och har en temperatur på 37,5 grader nu (OBS klev upp ur sängen och gick till badrummet för att kolla så trampade alltså inte direkt i sängen när jag vaknade). Har haft över 37 c i flera dagar nu och är inte sjuk. Inga som helst symptom annars!

• mariatheresia
    Greifing skrev 2015-09-05 14:01:08 följande:

Läste igår på clearblue att när blödningen "tar fart" så ska man räkna det som mensens första dag. :)

Tack då ska jag flytta min cykel 1 dag
  • mariatheresia
    Novembersmile skrev 2015-09-07 06:10:44 följande:

Hoppas att lillpyret vill stanna <3

Grattis det får vi verkligen hoppas
  • mariatheresia

• mariatheresia

• mariatheresia

Grattis

Ted19 skrev 2015-09-07 08:53:29 följande:

Jaaaa äntligen min tur!! Femte försöket och den månaden som jag känt mig minst gravid!! :)

• mariatheresia

Min erfarenhet är att digitala ät känsligare och kräver mer hcg. Ser svagt så om någon dag är det nog starkare

mariafii skrev 2015-09-08 06:26:42 följande:

Hjälp mig nu dör jag. Tog detta test nyss och jag ser ett streck inom tiden. Tog då ett digitalt men visade negativt. Är det ett spökstreck då? För de digitala ska väl visa med mindre hcg

• mariatheresia

Dag 13 i cykel om 28 och enligt app i hög fertilitet nu. Litade inte på testerna så köpte en ny laddning (rosa) har flytningar och känningar. Morgontemp 36.6 em 37 idag. Vad säger ni
  • mariatheresia

Förra månaden gjorde jag av med många test i onödan så denna ska jag hålla mig. Ägglossning de lux här. Myst allt vad vi kan så nu den låååång väntan till den 24 sep. Har lovat att inte testa före den 20:e så bara att hitta på annat.

Tempen har gått upp så ägget har väl släppt då. Vet inte om man borde mysa en extra gång ikväll men tror inte mannen orkar det

• mariatheresia

Jag har samma bim, kände att det nog ar äl igår och enligt app mwd så nu har nedräkning börjat. Lovat att inte testa före 20 sep så bara att försöka låta bli

Fian88 skrev 2015-09-11 20:45:24 följande:

Har bim den 23/9 så långt kvar . Enligt app var äl igår eller idag, tror på igår eller i förrgår för då har jag haft små hugg av smärta vid vänster äggstock. Har ju bara min vänstra kvar så får jag smärta i den så tror jag på äl. + mycket flytningar från ca tisdag till igår. Vi har legat i så att säga så håll tummarna

• mariatheresia

Låter som en plan, har också cb hemma och några billiga stickor men behöver inte slösa mer pengar på test. Måste nog lära mig att inte leta graviditetstecken

Fian88 skrev 2015-09-11 22:46:32 följande:

Vi kan ju försöka låta bli tillsammans?

Har en del tester liggandes här hemma men bara en billig sticka kvar, de andra är cb och dom vill man ju inte gärna slösa i onödan!

Svar på tråden BIM September