Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

BIM September

mariafii skrev 2015-09-01 15:35:20 följande:

Jag har sån värk i tjejmagen. Känns som när mensen ska komma. Först tänker jag men jag känner nog efter för mycket. Försöker leka med min dotter men men har så ont att det är svårt. Är ju jätte långt kvar till BIM 12/9. Funderar på om jag kunnat haft 2 ägglissningar denna månad.

Men hur blir det om den första blir befruktad men inte fastnar och lika med nummer två. Får man mens två gånger då?

Varför tror du att du haft det, kan man ens ha det?
  • skatergirl81
    sedret skrev 2015-09-01 19:19:31 följande:

Grattis till er med pluss!! Har BIM på måndag och hade svårt att låta bli och testa mig idag efter jobbet. Kanske var där ett svagt streck eller kanske bara ett spökstreck. Man kollar ju så ögonen håller på och ploppar ut! haha! Ska prova med morgonurin i morgon bitti och får berätta hur det går....:)

Är det inte max 4 dagar innan bim man kan testa...vilka test kan du testa så tidigt med?
  • skatergirl81
    sedret skrev 2015-09-01 19:33:51 följande:

Jo dem säger det! Men dels tror jag att det inte alltid stämmer och sen är min mens inte helt regelbunden. Testar med clearblues:) Men givetvis är det billigare att hålla sig till närmare BIM:) Jag slösar alldeles för mkt pengar på dessa jäkla tester:/

Haha ja denna industri med tester...de blir rika på oss!
  • skatergirl81
    mariafii skrev 2015-09-01 19:49:45 följande:

Jag har läst att det är vanligare än man tror. Jag har en oregelbunden cykel med ett genomsnitt på ca 35 dagar

Vore ju toppen isf, två chanser att bli gravid! Hoppas du slipper två mensar
  • skatergirl81
    E som i Elin skrev 2015-09-01 19:58:38 följande:

Har också funderat på matkasse, kanske ska testa Linas. Hatar att laga mat!

Har precis beställt det
  • skatergirl81
    mariafii skrev 2015-09-01 19:57:38 följande:

Skumt det skickades innan jag var klar.

Redan dag 11 började jag känna att nu är ÄL på gång tidigare än vanligt. Då brukar det vara ÄL några dagar senare men inget positivt test. Men fick en stegring dag 15 men inte jätte starkt men då testade jag inte samma tidpunkt som hag brukar utan senare. Fortsatte testa och får riktigt utslag en vecka senare men inga kroppsliga tecken på ÄL. Hela veckan innan har jag mått konstigt. Frusit och svettats, ont i tjejmagen , ont i huvudet och jätte trött. Kan ju vara annat men molar verkligen så är svårt att fokusera på annat. Ryggen gör också ont och brösten spänner. Kändes såhär sist jag var gravid men kan ju vara kroppen som spökar

Kanske gravid då...hoppas hoppas
  • skatergirl81
    mariafii skrev 2015-09-01 21:25:59 följande:

Jag får oftast tecknen på ÄL några dagar innan den kommer. Men visst beter det sig underligt. Vi får väl se sen

Under de månader vi försökt har jag haft så mycket konstiga symtom så jag vet inte vad jag ska tro. Det är nog bäst man inte tror innan det finns tester som visar att man har rätt
  • skatergirl81
    sedret skrev 2015-09-03 06:31:27 följande:

Tjejer! Ni hade rätt. Stegringen visade sig nu. Äntligen kan jag pusta ut:) Stort grattis till alla som plussat. Ni som kämpar på håller jag både tummar och tår för:)

Grattis till dig så kul!!! Var ju lite svårt att se på det andra testet men solklart nu! Hoppas det är min tur att plussa på lördag!
  • skatergirl81
    Lilla Luna skrev 2015-09-17 21:24:50 följande:

Åh, jag har noll koll på äl och BIM... i våras försvann mensen 3mån och jag trodde på pluss, dock inget vi pratat om då. Hade inte ätit piller på flera månader så... lite besviken.

Nu har vi kört oskyddat sen slutet på juli. Ingen mens. Ibland får jag som mensvärkskänningar, vilket jag även fick i våras. Vågar inte ta test än. Drar på det. Vill inte bli besviken igen..

Första barnet. Vi vill inte planera utan mer att det bara sker. Men jag kan inte låta bli att tänka på det. Såklart!

Spännande att följa er alla och jag håller verkligen tummarna för alla er.

Du borde kolla upp varför du inte har mens. Tror inte man kan bli gravid om man inte har mens, du har förmodligen ingen ägglossning, men det är lätt att få hjälp med! I all välmening, så du inte hoppas och försöker förgäves
  • skatergirl81
    Natalie87W skrev 2015-09-18 22:44:58 följande:

Glömde skriva att jag gått över min cykeln när den varit som längta med 2 dagar. Längsta jag haft var 30 dagar, nu är jag på 32.

Låter ju hoppfullt..ska bli spännande att läsa vad testet visade imorgon bitti. Jag är på den långa väntan från äl till bim nu
  • skatergirl81
    Natalie87W skrev 2015-09-19 09:56:11 följande:

Testet visade ej graviditet, men ingen mens ännu. Blir smått galen på detta. Vet en vän som är gravid och det tog lång tid innan ett test visade positivt för henne. Hade hoppats slippa det. Har jag inte fått mens innan helgen är slut så måste jag ju vara gravid. För så himla sen kan jag ju inte vara.

Finns det någon som upplevt samma sak som jag och varit gravid?

Jag har läst om andra som plussat sent! Håller tummarna för dig! Att ni inte hann ligga så mycket har ju egentligen ingen betydelse, krävs ju bara en spermie. Vi har legat massor på exakt rätt dagar och inte blivit gravida så det verkar ju väldigt komplext det här. Förstår att det är frustrerande, det skulle jag också tycka, min mens har varit en dag sen och en dag tidig men inte mer än så och det är kanske en naturlig avvikelse, men i ditt fall kan det ju definitivt vara så att den inte kommer dyka upp!
  • skatergirl81
    Granskog skrev 2015-09-21 16:27:14 följande:

Tog CB idag - negativt. Är på BIM -4 (men har haft oregelbunden mens efter att jag tog ut min spiral i somras) Har dock massor med "symptom" samt stark känsla över att de händer nått där inne. Men är rädd för att de också beror på att de är för att jag vill de så gärna att de ska vara ett pluss. Man blir ju tokig! Ska ja ta ett till CB imorgonbitti? (Tog idag på dagen) eller ska ja bara vänta tills BIM dagen?

På cb -4 är det väl bara 50% chans att få ett korrekt svar så vänta du!
  • skatergirl81
    Anna09 skrev 2015-09-21 12:43:45 följande:

Man blir ju galen efter ett tag. Men e det två streck? Skall ha min mens först på onsdag och detta test gjordes vid lunch. Inte morgon urin. 

Absolut två!!! Grattis!! Så avis
  • skatergirl81
    Lilla Luna skrev 2015-09-26 21:13:53 följande:

Jag har precis börjat med äl-test. Då jag har noll koll på när jag kan tänkas ha äl så får jag väl testa hela månaden i värsta fall.. Har gjort både igår och idag. Fick ett svagt streck igår och idag var det också svagt men jag tycker det är lite starkare, eller lite mer nära kontrollstrecket i färg, men jag vet inte hur de här funkar. Kan man se en ökning och gå på den, starkare streck idag så imorgon lär det vara ännu starkare eller äl? Eller är de bara negativa och visar egentligen ingenting alls? I bruksanvisning så räknas de som negativa. Vilket de bör då de inte visar på att jag har äl, men kan det där svaga sträcket vara något att gå på?

Jag hade också såna stickor men tycker de är svåra så rekommenderar digitala test, då är det säkert svar och inte öppet för tolkning . Börja testa en vecka efter mens så bör du hitta din ägglossning. Lycka till!
  • skatergirl81
    Massor skrev 2015-10-06 20:52:51 följande:

Är det någon som vet hur länge efter ägglossning som Äl testerna visar streck?

När jag har testat digitalt har jag fått positivt tre dagar på raken, men vet ju inte exakt men skulle tro att ägglossning skedde dag två.
Svar på tråden BIM September