• valkyrian

BIM September

Jag hakar på, har BIM 5/9.

Siktar på ett tredje barn, blir andra försöket. Så ÄL ngn gång nästa vecka.... 

• valkyrian
    Smurfan med familj skrev 2015-08-15 10:39:30 följande:

Hej,

Jag vill gärna vara med här också ????

Äl runt 2/9, BIM 16/9.

Kör ni med ÄL-stickor och så?

Sambons och mitt första försök. Har en son sedan tidigare som är 7 år så det är så längesen att jag knappt kommer ihåg hur det kändes. Hade i princip inga grav symptom förra gången, utan mer en känsla i kroppen.

????

Jag skippar ÄL stickor, kanske testar det om detta drar ut på tiden för att ta reda på om jag faktiskt har ägglossning samt när den infaller i cykeln. Käkar levaxin mot för låg produktion av hormon i sköldkörteln, tänker att det ev kan påverka fertilitet om jag inte ligger på rätt dos medicin, fast sist jag kollade gjorde jag det
  • valkyrian

Jag tror min ÄL är typ idag. Har varit dåliga på att få till det denna månad, men egentligen krävs ju bara en gång lite tajmat hehe. Får se om det blir ngn maj bebis. Nu är iaf den långa väntan till BIM som infaller samma dag som tjejmilen. Olidligt.

Kasse kronér drömmen var ju helt fantastisk

• valkyrian

Jag har också haft en bra känsla denna månad men sedan började jag tvivla på att jag ens fått ÄL, känns inte som det. Bara att vänta och se om det blivit ngt.

Ska försöka att inte foksuera för mkt.

• valkyrian
    Miniflicka93 skrev 2015-08-27 00:46:50 följande:

Jag behöver folks råd o åsikter! Har ÄL nu den 30e... Men räknade precis på det och vi har nämligen en bokad resa i mars och räknat ut att om de tar denna månad så kmr jag vara i vecka 28 när vi ska åka. Vad tycker ni. Ska vi hoppa denna månadens försök o köra nästa eller näst nästa månad i stället eller ska vi resa i vecka 28 om det tar? Är helt kluven då jag precis kom på detta och har inte precis lång tid på mig att tänka :( snälla vad tycker ni? Kmr vara en resa på ca 5 timmar.

Ska ni flyga? Kolla isf upp flygbolagets restriktioner. V 28 är det en bit kvar, man är oftast inte så fasligt tung och mår bra (ofta).
  • valkyrian

Bim -7 här, inga symptom alls. Tror det är för att jag rent krasst har svårt att tro på tidiga symptom och speciellt att särskilja dem från pms. Förra månaden hade jag rejält ont i brösten nästan hela vägen från ÄL till BIM och började till sist tro att det var ett symptom men mensen var så punktlig så :) därmed har jag bestämt mig för att jag bara hoppas när ett tecken dyker upp, dvs utebliven mens. Annars kommer jag vara skengravid varenda månad och analysera min kropp och psyke hela tiden. Det är för påfrestande.

• valkyrian

Jag var dum nog att ta ett gravtest på BIM -6, förbannade nyfikenhet. Negativt, givetvis.

• valkyrian
    Kissekatten2014 skrev 2015-08-31 09:39:50 följande:

Fick positivt äl test idag kan det stämma? Tog ut min nuva ring för 2 veckor sen. Typiskt är att gubben är hemma och är sjuk nu med..

Kan nog stämma :) äsch då han fixar det, du får göra jobbet.
  • valkyrian
    anja1661 skrev 2015-08-31 15:19:08 följande:

Testade ju pluss på två stickor i lördagskväll. Testade mig med digitalt idag och den sa

"gravid 2-3"

Nu är jag säker! Mår förövrigt lite illa redan och känner av lite trötthet. Tröttheten kan bero på att vi haft semester och inte riktigt kommit in i rutinerna igen. Imorgon börjar jag jobba...

Åhh jag är så lycklig nu!

Gratulerar!
  • valkyrian

Jag tycker dessa dagar innan BIM är så otroligt jobbiga, jag har dessutom tjuvtestat på både bim-6 och idag på bim-4. Första var toknegativt och på andra kunde jag i vissa vinklar att skönja en skugga mem det var knappast ett positivt test. Vet ju själv intellektuellt sett att det inte är kört men för mig är det lite ett omen då jag aldrig tidigare har testat negativt när jag varit gravid bara positivt, dock aldrig innan BIM.

Saknar både pms symptom och gravsymptom förutom att brösten ömmar lite ibland.

Bim är ett sånt antiklimax för man sätter sådant otroligt hopp till den dagen och så innebär mensen att allt börjar om, först två veckor till äl som jag iofs inte tycker är så jobbiga men de 2 v och 4 dgr därefter är jobbiga. Innan vi började försöka bestämde jag att denna gång skulle jag vara sort, har liksom redan två barn borde inte vara så jäkla stressad.

Ja där kom lite gnäll från mig. Finns liksom inga säkra tidiga graviditetstecken förutom utebliven mens med ett positivt gravtest. Ändå analyserar jag allt!

Svar på tråden BIM September