Inlägg från: E som i Elin |Visa alla inlägg
  • E som i Elin

BIM September

Hej! Här verkar det finnas gott om proffs. Vi försöker få vårt tredje barn jag borde ju kanske veta men har ändå en fråga.

Den här månaden hade jag mens 9/8 sedan kraftig älvärk den 18e och mycket är flytningar den 19 ( de som är som rå äggvita) sedan gick några dagar med molvärk och sedan kraftigare värk och öl flytningar igen den 21-22.

Min fråga: När i förhållande till värk och dessa flytningar har man äl? Ni som testat med stickor och vet.

Någon annan som haft tecken på två äl samma månad?

• E som i Elin

Jag har tänkt att jag absolut inte ska testa tidigt , men nu ligger jag här och känner mig så sur och vresig att jag nästan måste testa så att jag vet om jag får fortsätta vara sur eller om jag ska skärpa till mig :)

Har haft ont i fogarna/ bäckenet sedan några dagar efter ÄL, vilket jag aldrig haft om jag inte varit gravid. Annars har jag inte gravtecken ( ja förutom att jag känner mig som en sur tonåring.

Enligt menskalendern ska jag ha bim den 7/9. Hade mens den 9/8 men har oregelbunden mens.Hade bara mens två dagar denna månad. Kraftig älvärk den 18 och flytningar 19e, fick världens värk igen 21 med flytningar 22e. Började känna av bäckenet redan den 24-25e.

Frågan är när jag kan testa som tidigast och vilket test är bäst om man ska testa tidigt?

• E som i Elin

[quote=75698378][quote-nick]Evelina84 skrev 2015-08-30 21:42:23 följande:[/quote-nick]

Jag väntar på bim som många andra här Hur mår ni? Jag vet inte om jag inbillar mig men känner molande värk och mår så illa till och från särskilt när jag blir hungrig. Bim ska vara 7 september. Känner ni av något så här tidigt?

[/

Jag har också bim 7 sept och jag har som sagt plötsligt fått ont i fogarna. Något jag bara haft när jag varit gravid ( har två barn ) . Är dessutom jättekänslig ( grät över lite marmelad igår så att min man sa att jag måste vara gravid)" annars molvärk men det kan jag ha ibland ändå. Likaså illamående kan jag ha ibland och tycker inte att jag har mer ön annars. Är så sugen på att testa. Beställde test från nätet. Tog RFSU, de skulle man kunna testa tidigast med enligt sidan. Har alltid kört cb, någon som har bra koll?

• E som i Elin

Skönt att det är fler som är otåliga Valkyria ????

Jag kunde inte låta bli att testa idag. Bim -7 enligt kalendern men är rätt säker på att jag hade äl runt 20e. Köpte RFSU testa tidigt som ska kunna fungera från 10-15 dagar efter äl. Kunde dock inte ens hålla mig till morgonrutiner utan testade trots att jag kissat två timmar tidigare.

Visade negativt ( såklart). Men jag känner mig verkligen gravid. Framförallt fogarna men även humöret, tycker saker luktar starkt och känner mig så varm. Dessutom molvärk och stickningar.

Blev såklart besviken ändå. Ska försöka att vänta ett par dagar nu. Om jag inte är gravid ska jag boka tid hos gyn för att kolla att allt ser bra ut. Känns skumt att ha sådan molvärk annars.

• E som i Elin

Valkyrian- vi är så lika!! Har ju också tre barn, tänkte vara cool men kan inte tänkta på annat. Jag testade ju också neg i går och har inte heller testat negativt innan. Fick starkt plus några dagar innan bim de andra grav. Tester idag, var det också RFSU eller testade du cb?

Jag har ett till RFSU henne, men de verkar ju inte vara mycket att lite på. Ska försöka hålla mig till iaf fredag ( bim -3) och testa med morgonurin då. Sedan väntar jag till bim och testar med cb om inte mensen kommer.

Lycka till valkyrian!

• E som i Elin

Sökte förresten på " RFSU testa tidigt" på denna sidan och hittade då ganska många trådar även från i år om att många får neg på detta test men sedan är gravida.

• E som i Elin

Vi är visst alla rätt lika. Otåliga och frustrerande. Testar förtidigt och vill ändå inte tro på resultaten. Vi kanske ska prata om något annat :) boktips, filmtips recept, bra shoppingsidor?

Själv har jag fått dille på fröknäcke. Finns recept på baksidan av reisentas majsmjölspåse. Mums! Nyttigt också! Kommer vara perfekt att småäta vid gravidillamående.

Svar på tråden BIM September