• Paxen

BIM September

Jag vill med! :)

Bim 15/9!

Första barnet. 29 år.

Vi är öppna för att välkomna ett barn, men för att det ej ska kännas sönderplanerat/pliktskyldigt på schema så håller jag mina ev ägglossningar och kontroller lite för mig själv. Ingen av oss har stort sexbehov. 1 gg i veckan i snitt och vi är helt överens med det. Alltid varit! (Skönt!)

Så jag kan snöa in på ägglossningar i fred jag... Sedan ett par månader tillbaka har jag faktiskt trott mig vara gravid. Utan att "letat" sönder mig efter sympt. Mensen började uppföra sig underligt o kroppen förändrades. Inga pos hcg, ett par spök men sen blankt igen. ÄL-testen uppför sig också helt galet. Men just idag utgår jag från att det kanske tog sig i förrgår.

HUR SKA JAG NU HÅLLA MIG MINST EN V FÖR ATT TESTA?! :D Nu när det är "mer" planerat.... ;P

• Paxen
    mariafii skrev 2015-09-03 21:18:30 följande:

Jag håller också testandet lite för mig själv för han blir lite stressad när jag säger att nu måste vi ????. Lycka till. Vad får dig att tro att denna gång tog sig?

Ahaaaa då är jag inte ensam! ^^ Jag blir också stressad egentligen. Men tanken att det är lite "hemligt" gör mig däremot lite mer sugen på nåt vis. :P Men med våran relativt låga sexdrift så är det inte alltid det tajmar ÄL.

Denna ÄL hade jag mer koll på (med tester) så jag HOPPAS det räckte med sexet som blev. tidigare 3 månader har jag inte haft lika stor koll plus att mensen i juli kom 5 dagar sent (med enorma smärtor) och augusti en v för tidigt. Högst ovanligt o förvirrande.

Har ingen aning om det tagit.... Så tidigt än! O brösten har varit ådriga o konstiga i 3 mån så det är inte nåt å lita på. Hehe!

Hur har det varit för dig Mariafii?
  • Paxen
    mariafii skrev 2015-09-03 21:54:30 följande:

Vi är nu på första försöket med barn nr 2. Vi har inte heller massor med sex men försöker få in var tredje dag iaf. Tog oss 10 gånger sist och vi prickade då in ÄL flera gånger. Lite rädd att denna gång kommer ta lika lång tid. Min cykel är oregelbunden men fick utslag på ÄL-Stickan 28/8 men känndes som den var en vecka tidigare så jag är också förvirrad. Har alla symtom utom större bröst :p men hade jag inte under förra heller. Vi håller tummarna på denna gång

Ja på det viset! Då hoppas jag för er! :)

10 ggr är lång tid, här sitter jag o gnetar över inte ens EN gång med "riktig" planering och superlite sex (enligt vissa) Haha.... :P

Spännande and läsa om alla i tråden oxå! Någon mer med bim ca 15/9?
  • Paxen
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-03 22:13:28 följande:

Jag har bim 15/9 en lång väntan nu då..

Hej kissekatten! jag begriper inte hur jag ska vänta... Nu är jag ju helt försjunken i att jag kanske blivit på smällen! :P Tur man har sysselsättning på dagarna.
  • Paxen

Ikväll när jag satt i bilen på väg hem fick jag MENSVÄRK. På riktigt. Ingen inbillning. Det släppte ca 1 h senare.

Men ÄL var 31/8 enl stickor o app. Kan knappast kännas NÅGOT så tidigt. Men förvånad blev jag när värken kom. :)))

• Paxen
    mariafii skrev 2015-09-04 21:36:58 följande:

Kanske inte är vanligt men ägget kan väl fästa redan dag 3 efter ÄL. När jag blev gravid första gången högg de till och drog som försvann fort efter. Kanske var ägget som fäste för dig :) jag fick pluss efter ca fyra dagar

Kan det ha o göra med var ägget befinner sig när spermien möter den? Kanske ägget nästan var framme vid livmodern typ.

Hehe ja ja, bara o vääääääänta. Som jag avskyr att göra. ^^
  • Paxen
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-06 15:44:30 följande:

Sen november-14.. Och har alltid fått en liten blödning på den ring fria veckan..

Så jäkla onödigt o skriva utan riktig info... Men jag är döööööönyfiken. Bim -8 i morgon... Lite småvärk o stickningar i livmodern men inte hela tiden så vet ej... Sjukt trög mage, ömma ådriga bröst (men det har jag ju haft i flera månader..)

Grattis alla lyckliga plussisar!! :D

Kissekatten, vad ska du använda för test o när??
  • Paxen

CB bim -6..... Har hört att CB alltid ger skuggor. Men vad säger ni? Kanske inte syns på fotona när jag laddar upp. :P

Testet är inte torkat men 20 min gammalt. :/
  • Paxen
    Moneal skrev 2015-09-09 13:54:28 följande:

denna har jag nog missat!

svårt att säga, det finns ju alltid en liten skåra där färgen ska fästa, men den ska ju inte vara blå.

Så är det färg på ser det ju lovande ut!

Har du ingen bild med kasetten på? :)

Jag tog en bild precis när jag använt den, men sen panikade jag o slet upp den. På bilden med kasetten på så syns inget. :/

Det är kanske ett spök, men för 2 mån sen så testade jag med samma märke, då var det en "skugga" som absolut inte fastnade på bild.

Ja, nu är det ändå "för tidigt" att testa.... Men ville ändå lägga upp bilden. :)
Svar på tråden BIM September