BIM September
Får man hoppa in här?
Har bim 2/9.
Vi kör på mys varannan dag sedan senaste mensen för att vara på säkra sidan. Första riktiga försöket för barn nr 2.
Tempar oxå sedan ca 1 månad men ser inga mönster än så länge.
Får man hoppa in här?
Har bim 2/9.
Vi kör på mys varannan dag sedan senaste mensen för att vara på säkra sidan. Första riktiga försöket för barn nr 2.
Tempar oxå sedan ca 1 månad men ser inga mönster än så länge.
Hade ÄL igår...
Mycket myss har det varit och blir för säkerheten även hela helgen sen bara hoppas på glada nyheter i början på september :)
Längtan blir större och större med varje dag.
Hur är det med era killar, längtar de, är de intresserade av ÄL och BIM? Eller är det mer lugna och tar det som det kommer?
Känner att jag är väldigt osäker på när äl och bim egentligen iträffar för mig. Enligt min app så hade jag äl I onsdags (endast 4 dagar efter sista mens?!?) Och bim 2/9.
Tog ut hormonspiral 20/7 och haft mens två gånger efter det med bara 15 dagars cykel.
Innan uttaget var mensen mycket oregelbunden med allt från 30 till 75 dagars cykel.
Antar att kroppen håller på att återställa sig och därför litar jag inte på vad appen säger.
Någon mer som haft hormonspiral och känner igen sig? Har beställt ältester nu. Får se om jag haft äl eller om den kommer. Tur vi myser minst varannan dag så vi kanske prickar in det ändå :)
Precis som jag misstänkte så hade jag inte äl bara fyra dagar efter mens som appen visade. Fick hem ältester igår. Testade direkt och igår var det negativt. Men nu när jag testa så var det positivt :)
Blir mys ikväll och så hoppas vi på plus sen.
Vet inte alls när bim blir nu men skulle väl tro att det blir runt 8-9:e istället för 2:a. Iaf om man räknar 14 dagar från äl. Men tiden får utvisa. Blir inget gravtest förens om ca 3-4 veckor om inte mensen kommer innan. Hoppas hoppas :)
Hur har det varit för er andra som gjort ältester?
Jag fick negativt i tisdags positivt igår och idag negativt igen.
Jag trodde det visade positivt ett par dagar eftersom de beräknar att äl inträffar 24-48 timmar efter man fått positivt. Eller är det vanligt att man får positivt bara en dag?
Jag får bara positivt i någon timme, sen negativt igen. När du fått ett positivt så sker oftast äl dagen efter :)
Vilka appar använder ni som hjälpmedel för att träffa rätt?
Jag har använt Natural cycles tills nu men har inte råd att förnya prenumerationen.
Så nu använder jag P tracker men saknar att mäta tempraturen.
Finns det något liknande som NC fast billigare?
Vad roligt att några har plusat nu. Hoppas det blir många fler plus framöver :)
Jag börjar bli väldigt otålig. Vill bara att dagarna ska gå. Enligt appen har jag bil på tisdag (2/9) men enligt mina uträkningar är det snarare runt 8/9 så tänker inte testa innan dess.
Grattis till alla som plussa :)
Sjj vet ja inte alls va de är med min kropp. Har BIM idag. Trodde mensen kom när ja va på toa å torka en liten strimla blod. Satte in eftersom ja tänkte nu är de på g. Men har bytt tampong nu å inge mer blod har kommit (ursäkta detaljerna) har grymt ont i ryggen å var sida av äggstockarna värker även ont i fogarna. Tuttarna är ömma till och från. Vart grymt besviken när jag trodde mensen va på G men nu vet ja inte om det är de.
Nån annan som haft såhär?
Känner att jag har börjat misströsta i förväg. Är helt inställd på mens nästa vecka av ingen anledning alls. Jag går bara runt och tänker att bara för att vi fick plus på första försöket med dottern så är det min tur att få vänta eller sedan få ett missfall.
Varför är man så elak mot sig själv? Kan det vara någon slags försvars grej man bygger upp för att bli mindre besviken om det inte blir plus?
Hade samma tankar med dottern under princip hela graviditeten. Att man inte bara kan tänka positivt och ta det negativa när det kommer (om det kommer) istället för att ta ut sorgen i förskott :(