Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BIM September

Åh, jag har noll koll på äl och BIM... i våras försvann mensen 3mån och jag trodde på pluss, dock inget vi pratat om då. Hade inte ätit piller på flera månader så... lite besviken.

Nu har vi kört oskyddat sen slutet på juli. Ingen mens. Ibland får jag som mensvärkskänningar, vilket jag även fick i våras. Vågar inte ta test än. Drar på det. Vill inte bli besviken igen..

Första barnet. Vi vill inte planera utan mer att det bara sker. Men jag kan inte låta bli att tänka på det. Såklart!

Spännande att följa er alla och jag håller verkligen tummarna för alla er.

• Lilla Luna
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:05:27 följande:

Har du kollat så du inte har PCO? Då får man ingen mens och ägglossning uteblir! Jag har det och har fått lite hjälp på traven för att bli gravid! Hormonstimulans i form av piller. Vill inte skrämma upp dig men PCO är väldigt vanligt! :)

Aldrig hört om faktiskt. Var på UMO i våras och tog test. De sa att det blir sådär ibland. Ingen mer info om det... innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens. Sen då jag slutade med piller så hade jag mens första månaderna sen försvann den. Fattar inget.

Hoppas på att jag är gravid så jag kan skylla min viktökning på det, hahah! Och att jag äter så mycket.
  • Lilla Luna
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:05:27 följande:

Har du kollat så du inte har PCO? Då får man ingen mens och ägglossning uteblir! Jag har det och har fått lite hjälp på traven för att bli gravid! Hormonstimulans i form av piller. Vill inte skrämma upp dig men PCO är väldigt vanligt! :)

Aldrig hört om faktiskt. Var på UMO i våras och tog test. De sa att det blir sådär ibland. Ingen mer info om det... innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens. Sen då jag slutade med piller så hade jag mens första månaderna sen försvann den. Fattar inget.

Hoppas på att jag är gravid så jag kan skylla min viktökning på det, hahah! Och att jag äter så mycket.
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:39:24 följande:

Ja men händer inget så ring Gyn! Jag har haft mens väldigt oregelbundet sen jag var 17. Åt p piller och då blev den regelbunden och sen när jag slutade med dem då kom det ingen mer mens. Det var så jag upptäckte att nåt var fel! Fick pergotime och primolut nor utskrivet och blev gravid på andra kuren. Nu väntar jag nr 2 och det tog sig oxå på andra kuren! :)

Håller tummarna!

.

Åh, nu blev jag lite orolig. Får kontakta gyn. Vi vill liksom bli gravida nu inom de närmsta månaderna. Drömmer om en sommarbebis. ?
  • Lilla Luna

Ska våga mig på ett test framöver så får jag ta ställning om det är negativt. Blir nog ett besök hos gyn då och kolla hur läget är. Är rädd att det ska ta flera månader i "onödan" liksom. Sen kan det ju ta flera månader och även år ändå innan det tar. :)

Novembersmile skrev 2015-09-18 14:53:54 följande:

Det var inte meningen att skrämma dig. Men kan vara bra att kolla så att du får hjälp om du inte ägglossar själv. 

• Lilla Luna

Testade med cb plus nyligen. Inget. Nada. Jag är besviken och ledsen. Det betyder ju att något är fel då jag inte haft mens sen jag slutade med prev.medel...

• Lilla Luna

Nyss beställt hem ett gän ÄL-tester och gravtester, rosenrot och folsyratabletter för närmare 1000:-... Så, vi ses i oktobertråden.

• Lilla Luna

Jag har precis börjat med äl-test. Då jag har noll koll på när jag kan tänkas ha äl så får jag väl testa hela månaden i värsta fall.. Har gjort både igår och idag. Fick ett svagt streck igår och idag var det också svagt men jag tycker det är lite starkare, eller lite mer nära kontrollstrecket i färg, men jag vet inte hur de här funkar. Kan man se en ökning och gå på den, starkare streck idag så imorgon lär det vara ännu starkare eller äl? Eller är de bara negativa och visar egentligen ingenting alls? I bruksanvisning så räknas de som negativa. Vilket de bör då de inte visar på att jag har äl, men kan det där svaga sträcket vara något att gå på?

• Lilla Luna
    skatergirl81 skrev 2015-09-27 10:19:32 följande:

Jag hade också såna stickor men tycker de är svåra så rekommenderar digitala test, då är det säkert svar och inte öppet för tolkning . Börja testa en vecka efter mens så bör du hitta din ägglossning. Lycka till!

Jag har inte haft mens på två månader så vet inte när äl sker. Enligt gyn så kan mensen vara segstartad efter ppiller. Så jag chansar och letar äl denna månad. :)
    Malva2015 skrev 2015-09-27 10:18:44 följande:

I början trodde jag att alla var positiva men tänk såhär, gör ett test varje morgon från dag 9 så missar du ingenting. Lägg dom på rad så ser du när stegringen sker. Det MÅSTE inre vara exakt lika starkt som kontrollsträcket , det viktiga är en markant stegring från de andra dagarna. Väldigt bra att tempa dig också så får du bekräftat att ägglossning skett. Ägglossnings testerna kan ge utslag utan att själva ägget släppt nämligen.

Står i bruksanvisningen att de ska vara lika starkt som kontrollstrecket. :/ får fixa digitalt till nästa gång kanske.
  • Lilla Luna
    Hallonfrossa skrev 2015-09-30 18:30:47 följande:

är detta äl test positivt?

Undrar jag också. Mitt såg ut så igår. Fast jag har fått nästan lika starkt i några dagar nu, typ två-tre. Tror det blev svagare idag. Får dock inte in en bild i tråden. Förstår inte varför.
  • Lilla Luna
    Hallonfrossa skrev 2015-09-30 20:02:03 följande:
    stegring en brukar vara i ca 2-3 dagar.

sitter du på appen i mobilen?

det är därifrån jag lägger in mina bilder :)
    Jag hittar ingen app... Funkar inte alls via datorn heller. :(
Svar på tråden BIM September