Inlägg från: Natalie87W |Visa alla inlägg
  • Natalie87W

BIM September

Jag hoppar in här,

Jag och min fästman har nu försökt riktigt seriöst i 5mån, dock inga preventivmedel sedan nov 2014.

Vid ägglossningen i aug hade jag väldigt dålig koll, och vi hade tyvärr bara samlag en max två gång/er i närheten av äl.

Nu tror jag att jag gått över bim. Ver inte exakt då den de två senaste mån varit en aning tidig. Men i snitt så ligger min cykel på 29..mellan 28-30 aldrig mer än 30 sedan i april.

Jag har inte testat mig eftersom jag går och väntat hela tiden på att mensen ska börja då jag gått i 3 dagar och upplevt en slags värk..det är inget vanligt spm brukar hända.

Jag tänkte testa mig i morgon och jag kommer väl inte kunna sova på hela natten. Idag började min vänstra bröstvårta värka och bli större.

Vanligtvis brukar jag ha väldigt ömma bröst mellan äl och mens.

Ville bara ventilera lite och håller tummarna för ett plus imorgon bitti.

Vore kul att prata med någon som upplevt liknande om någon fortfarande är vaken i vårt avlånga land :)

• Natalie87W

Glömde skriva att jag gått över min cykeln när den varit som längta med 2 dagar. Längsta jag haft var 30 dagar, nu är jag på 32.

• Natalie87W

Ja, den väntan är hemsk.

Det sjuka med mig den här månaden är ju att jag verkligen inte förväntade mig något eftersom vi inte riktigt hann med och jag var nästan säker på att vi hade missat det helt. Men vore så himla kul om det var en lite bebis där inne :)

skatergirl81 skrev 2015-09-18 23:35:48 följande:

Låter ju hoppfullt..ska bli spännande att läsa vad testet visade imorgon bitti. Jag är på den långa väntan från äl till bim nu

• Natalie87W

Testet visade ej graviditet, men ingen mens ännu. Blir smått galen på detta. Vet en vän som är gravid och det tog lång tid innan ett test visade positivt för henne. Hade hoppats slippa det. Har jag inte fått mens innan helgen är slut så måste jag ju vara gravid. För så himla sen kan jag ju inte vara.

Finns det någon som upplevt samma sak som jag och varit gravid?

skatergirl81 skrev 2015-09-18 23:35:48 följande:

Låter ju hoppfullt..ska bli spännande att läsa vad testet visade imorgon bitti. Jag är på den långa väntan från äl till bim nu

• Natalie87W

Ja, det är väldigt frustrerande. Speciellt när jag har sån konstig värk i magen sen några dagar tillbaka. Man går ju verkligen bara och väntar på att mensen ska börja men icke. Aldrig varit med om något liknande. Den värker bara typ några timmar, max en dag innan mens.

Men ska försöka att inte tänka på det, bara fortsätta hålla tummarna :D

skatergirl81 skrev 2015-09-19 11:05:21 följande:

Jag har läst om andra som plussat sent! Håller tummarna för dig! Att ni inte hann ligga så mycket har ju egentligen ingen betydelse, krävs ju bara en spermie. Vi har legat massor på exakt rätt dagar och inte blivit gravida så det verkar ju väldigt komplext det här. Förstår att det är frustrerande, det skulle jag också tycka, min mens har varit en dag sen och en dag tidig men inte mer än så och det är kanske en naturlig avvikelse, men i ditt fall kan det ju definitivt vara så att den inte kommer dyka upp!

• Natalie87W

Hur har det gått för dig? :)

Fian88 skrev 2015-09-19 18:50:49 följande:

Dags för test imorgon! Blir ett Iloyds testa tidigt. Har helt ärligt inte särskilt stora förhoppningar, varför skulle det ha tagit sig nu liksom, enda som är annorlunda mot andra månader är att pmsen inte dykt upp än, och har mycket flytningar. Men klart lite spännande ändå

Var på second hand runda idag och fyndade en underbar barnvagn från början av 60-talet, den är så nära min drömvagn man kan komma så kunde inte låta bli . Den behöver putsas upp lite men det är bara roligt. Får hoppas det kommer en bebis till sommaren som kan sova gott i den!

• Natalie87W

Fortfarande ingen mens för min del.

Såhär sen har den aldrig varit. Min cykel har hittills varit 35 dagar, har aldrig varit längre än 31. De två senaste månaderna var den 27 respektive 28.

Är det vanligt att den varierar så pass mycket. Jag har läst att det är vanligt med 1-2 dagar +-.

Enligt en mensberäknings-app jag har så skulle jag fått min mens den 16:e.

Men när jag testade i lördags visade testet neg. Jag blir ju smått galen..jag börjar ju hoppas att det är något. Så vågar jag inte ta något test heller. Men om jag inte fått min mens på torsdag så provar jag nog igen. Eller så får jag bara anta att jag är gravid men att tester inte riktigt visar ännu. Vet att det kan ta ett tag innan det faktiskt visat något.

Usch för det här!

Lycka till till alla ni som testar, håller både tummar och tår för att det dyker upp tydligare streck snart!! :)

• Natalie87W

Jag skulle nog vänta på bim, så slipper du känslan som man får när det visar neg. Plus att man börjar fundera ännu mer. Jag har bara blivit ledsen när jag har gjort test innan bim, för man funderar ju fortfarande.

Granskog skrev 2015-09-21 16:27:14 följande:

Tog CB idag - negativt. Är på BIM -4 (men har haft oregelbunden mens efter att jag tog ut min spiral i somras) Har dock massor med "symptom" samt stark känsla över att de händer nått där inne. Men är rädd för att de också beror på att de är för att jag vill de så gärna att de ska vara ett pluss. Man blir ju tokig! Ska ja ta ett till CB imorgonbitti? (Tog idag på dagen) eller ska ja bara vänta tills BIM dagen?

• Natalie87W

Är väl inte jättevanligt att mensen hoppar över en månad eller?

Vet inte hur det fungerar med äl men det borde ju inte påverkas. Kolla på vårdsidor, där brukar det stå ganska bra fakta.

Miniflicka93 skrev 2015-09-22 14:24:05 följande:

En liten fråga! Vet att mensen kan hoppa över en månad utan att de är något konstigt. Men även om mensen ej kmr en månad med är tillbaka nästa månad på rätt datum har man fortfarande sitt äl? Jag har ej fått mens denna månaden och ska ha äl om bara några dagar. Tror ni jag kmr ha äl som vanligt eller kmr även det hoppa över en månad? :O

• Natalie87W

Jag provar med cb digital och är på bim +10 om jag har räknat rätt. Jag visar bara neg. Vissa tar det väldigt lång tid för innan det plussar och då verkar det inte spela någon roll vilket test man använder :( väntan är outhärdlig. Jag har ju ändå en del symtom och det känns verkligen som om jag är gravid. Jag har aldrig haft en månad utan mens förr, även o jag varit stressad så borde ju inte vara det heller. Läste lite om människor som har ganska lågt hormon, eller att man iaf kan ha det vid graviditet från gång till gång. Jag hoppas att jag bara har en låg hormonnivå och att jag plussar snart. Men läst om kvinnor som inte plussar förrän v.17 :(

Granskog skrev 2015-09-25 08:10:21 följande:

Har du provat med CB digital??

Svar på tråden BIM September