Inlägg från: Wishfulthinking |Visa alla inlägg
  • Wishfulthinking

BIM September

Ang82 skrev 2015-09-23 17:47:09 följande:

Hej! Sitter här och förstår mig inte på min kropp. Mellan äl och bim brukar det värka i magen och trott några gånger att jag varit gravid med alla möjliga symptom men denna månaden inte kännt något alls, inget i magen eller brösten. Brukar ha mellan 25-27 dagar och i måndags på dag 27 kom mensen. Eller vad det nu var, brukar ha rätt mycket de första 2-3 dagarna och nu första dagen så var det mer som vid dag 3 och igår slutade den. 1,5 dag? Haft pyttelite idag, funderar på om jag ska testa mig till helgen när jag kan köpa ett test. Eller vad tror ni?

Fick i två dagar innan och första dagen rätt kraftig mensvärk men sen igår inget igen.

Hoppas det inte blev för rörigt :) Är 6:e försöket

Jag har precis likadant nu! Min mens kom som den skulle igår. Blödde "normalt" halva dagen, sen är det typ slut nu.

Har gått upp i vikt, ca 5 kg, de senaste 2 veckorna (har alltid haft svårt att gå upp i vikt), mina bröst är större (har fått gå upp en kupstorlek) och det drar och krampar i sidan på magen. Jag vågar inte hoppas att allt detta betyder något då jag är inne på 9e försöket... Men ändå hoppas man ju!

Ska vi våga oss på att testa oss båda två i helgen? :)
  • Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-24 08:15:04 följande:
    Det tycker jag att vi ska göra =)
    Kul! Hoppas vi plussar nu då! Ska vi köra lördag morgon? :)
  • Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-24 22:36:12 följande:
    Det gör vi =)

Hur har du det annars? Jag hade en liten blödning inatt sen inget på hela dagen och nu ikväll pyttelite igen, värker till och från i magen och ut mot ljumsken men så kan jag ha vid mensen också. Konstigt månad iallafall...
    Jag trodde min mens var över men fick en liten blödning idag igen. :( känner mig allmänt konstig - yr, huvudvärk, kissnödig ofta, hugg under brösten och i sidan av magen. Men jag hoppas inte på nåt. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid :(
    Det låter ju ganska positivt för dig iaf. Imorgon får vi se! Jag håller verkligen tummarna! :)
  • Wishfulthinking

Och så var det lördag och inget plus så långt ögat kan nå :( då är det bara att ge sig in på 10e försöket då...

• Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-26 10:12:31 följande:
    Tycker det låter bra för dig med men läste att det blev minus nu imorse. Kanske vänta några dagar till?

Känner likadant, känns som alla andra blir gravida både i familjen och vännerna, ser magar överallt just nu.

Tog ett också idag och tycker jag ser något svagt svagt men tycker ju att på bim +5/7 borde det synas lite mer iallafall. Men har aldrig sett det innan på dessa 6 försök. Värker i magen och går fortfarande ut mot sidorna och allt från rosa till röda flyttningar endast vid toa besök. Jag får se vad som händer de närmaste dagarna ev ett test i mitten på veckan. Ska annars ha äl mot slutet av nästa helg.
    Åh, ett svagt streck är ju i princip ett plus! Ta ett test igen om några dagar och berätta hur det går! :D

Jag känner att jag börjar om nu igen. Har köpt hem CB digitala ägglossningstest nu så tänkte testa med det denna månaden. Känner att det måste ta sig nu nån gång. Fick nyligen veta att två av mina syskon ska ha barn nu också och de har inte försökt alls länge. Känns som att alla runtomkring bara blir gravida helt plötsligt medan man själv räknar dagar, tar tester, äter nyttigt, motionerar, inte dricker alkohol eller kaffe. Vad är felet liksom :(

Men iallafall så hoppas jag för att ditt streck blir starkare! :) och så hoppas jag för min egen del att det tar sig nu i oktober istället :)
  • Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-26 21:04:49 följande:
    Håller tummarna att oktober är din månad =)

Får se vad som händer, känns mer som en skugga men det visar sig vad det är. Det gör jag =)
    Hur har det gått? Har du testat igen? :)
  • Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-30 16:46:20 följande:
    Hej! Det gjorde jag nyss men får nog hoppas på oktober istället. Ser något men mer som en skugga, tycker på bim+9 att det borde vara lite mer iallafall. Sen läser man om folk som plussar mellan bim +10-14 också. Blir så arg på min kropp, nedre magen har gnolat och små värkt varje dag och två dagar nu gått ut mycket i höger ljumske. Även rumpan, trodde jag hade slåt i den först men nu har det hållit i ett par dagar, öm punkt som blir jobbigt när jag sitter eller ligger ner, strålat ner i benet någon gång också. Men är väl en nerv i kläm.

Jag var nästan 100% säker på att ett plus skulle synas, men tydligen så lurar kroppen mig ordentligt =(
    Fy vad tråkigt! :( hoppas på oktober för dig också då!

Jag känner också som att jag borde fått ett plus. Mina bröst kliar massa och jag har fått som konstiga cravings. Äter lemon curd direkt ur burken. Huvudvärk konstant. Men man inbillar väl sig massa i onödan. :(
  • Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-30 20:33:20 följande:
    Håller tummarna för oss i oktober, har du gått med i oktober gruppen?

Trösten nu är att äl ska vara mot slutet av helgen. Vilat lite inför jobbet nu och haft förbannat ont. Ligger jag på rygg så lättade värken i ljumsken och nedre magen men rumpan blev värre och ligger jag på sidan tvärtom =( hade det bara varit rumpan så kunde det varit falsk ischias eller någon muskelknut som strular, kroppen är inte alltid ens bästa vän.

Nu blir det till att se framåt =)
    Usch för att ha så ont. Hoppas det blir bättre fort! :)

Lycka till nu i helgen iaf och mys ordentligt ;)

Ja jag är med i oktober gruppen också! Ses där? :)
Svar på tråden BIM September