• Granskog

BIM September

Hej! Jag är 24 år. Har en son på 4,5 och väntar nu på att mensen INTE ska komma på torsdag. Ha tagit ett test redan som visat neg (för en vecka sendan) för ja kunde inte hålla mig. Försöker nu att vänta till onsdag/torsdag med att kissa på ett clearblue men då det är så svårt att vänta. Har typ alla grav.symptom och jag hoppas såååå att jag är gravid!

• Granskog

Tog CB idag - negativt. Är på BIM -4 (men har haft oregelbunden mens efter att jag tog ut min spiral i somras) Har dock massor med "symptom" samt stark känsla över att de händer nått där inne. Men är rädd för att de också beror på att de är för att jag vill de så gärna att de ska vara ett pluss. Man blir ju tokig! Ska ja ta ett till CB imorgonbitti? (Tog idag på dagen) eller ska ja bara vänta tills BIM dagen?

• Granskog
    misslina skrev 2015-09-23 05:34:32 följande:

Nu droppade temperaturen som en sten....36.4, så nu inväntar jag mensen.

Är så jäkla ledsen och besviken just nu. Och arg! Varför ska brösten ömma och svälla en och en halv vecka innan mens. Varför ska man ha molvärk en och en halv vecka innan mens och lura en på det här sättet! Varför ska man känna sig annorlunda som jag inte känt under de andra månaderna vi försökt. Blir så jäkla arg!!! Vad är det för fel?? Varför går det inte? Vi prickar in äl jättebra! Med våra andra två barn har det gått på första försöket! Och nu vill det sig inte? Och jag är så

Otroligt tacksam över dom två underbara barn vi redan har. Men är så sjukt besviken just nu att det inte vill bli en tredje! Förlåt för detta negativa meddelandet just nu men just nu vill jag bara ge upp! Kommer lämna fl ett tag... Vi ses kanske om några veckor'

Lycka till alla! Kram

Håll ut! De händer då du minst anar... Vet att det är jobbigt :/ kram!
  • Granskog
    Fian88 skrev 2015-09-23 07:00:05 följande:

Ser ni vad jag ser?!

De vart ju positivt! :)
  • Granskog
    SamsonS skrev 2015-09-24 09:06:12 följande:

5 dagar kvar till BIM och nu på morgonen var det en droppe färskt blod i trosorna, men inte ett spår på pappret. Molvärk som sitter framför allt i ryggen. Kan det vara en nidblödning? Är lite osäker på när jag hade ÄL...

Någon som fått en nidblödning? Kände ni molvärk också?

Fast att jag hela månaden haft en känsla om att det inte blir något plus denna månaden känner jag mig jättebesviken redan... :(

Ta bort från mina favoriter

Låter som en nidblödning! :) Ha inte haft de själv men har smått mensvärk blandat med värk i korsryggen hela tiden... Borde fått mensen idag, brukar alltid börja åt mig under natten (jättekul alltså) men hittills inget spår av mensen förutom lite extra värk i magen tidigt imorse samt igår kväll.. Ska ta test på söndag om mensen inte dykt upp
  • Granskog

BIM +1 idag... Vill men vågar inte testa ännu... Minuset gör så ont fast man vet att de troligen inte visar ännu...

• Granskog
    Barnlängtan94 skrev 2015-09-25 08:04:19 följande:

Nu är jag på bim+5.. Tog ett gravtest i morse men de visa negativt :/ får vänta ett par dagar och se..

Har du provat med CB digital??
  • Granskog
    Barnlängtan94 skrev 2015-09-25 09:08:04 följande:

Nej, jag använde mig av RFSU graviditetstest som jag köpte på apoteket. 

Är CB bättre ?? :) 

Natalie87W skrev 2015-09-25 09:02:42 följande:

Jag provar med cb digital och är på bim +10 om jag har räknat rätt. Jag visar bara neg. Vissa tar det väldigt lång tid för innan det plussar och då verkar det inte spela någon roll vilket test man använder :( väntan är outhärdlig. Jag har ju ändå en del symtom och det känns verkligen som om jag är gravid. Jag har aldrig haft en månad utan mens förr, även o jag varit stressad så borde ju inte vara det heller. Läste lite om människor som har ganska lågt hormon, eller att man iaf kan ha det vid graviditet från gång till gång. Jag hoppas att jag bara har en låg hormonnivå och att jag plussar snart. Men läst om kvinnor som inte plussar förrän v.17 :(

Nå jag har förstått att CB är känsligare :) Testade själv först i vecka 7 kanske med sonen för jag visste inte om att jag kunde varit gravid då. Vet inte hur tidigt jag kan ta test då jag inte gjort de förut såhär tidigt. Jag borde ha mens mellan tor och sö denna vecka så jag vet inte om jag kan räkna mig nu till BIM +1 eftersom de brukar vara lite oregelbundet. Men om jag inte fått negativt på BIM +14 och ingen mens heller skulle jag åka till en gynekolog och kolla :) Jag tänker vänta nu till måndagmorgon. Jar jag inte fått mens under helgen så tar jag billigt test på måndag (BIM mellan +4 och +1 ??) Och visar det något lite rns så testar jag med CB digital. Har hört att dom visar exakt fast billigare stickor bara ger skugga (eller tom. negativt)
  • Granskog
    Natalie87W skrev 2015-09-25 18:20:12 följande:

Ja, fortsätter det kommer jag försöka hos en bm eller gynekolog. Dock verkar de inte vilja testa via blod hur som helst. Men jag hoppas att de vill lyssna på mig.

Jag hoppas att du slipper mensen i helgen nu då och plussar på måndag :)

CB digital visar ju iaf vilken vecka man är i så det är ju bra. Jag har förstått att de är ganska känsliga, men har man inte så mycket hormoner i början så är det ju svårt att plussa.

Hoppas hoppas :D

Håller tummar och tår! :)

Har hått över BIM men vågar inte testa ännu :P Tror jag väntar till måndag och testar då ifall de inte dyker upp under helgen (HOPPAS HOPPAS)
  • Granskog

Testade imorse.. Fortfarande negativt.. Jag blir galen! Får väl bara fortsätta vänta... Sååå jobbigt med oregelbunden mens :(

• Granskog
    Natalie87W skrev 2015-09-27 09:14:16 följande:

Hur långt över bim har du gått? :)

Man blir ju smått galen. Och ledsen varje gång man neggar. Jag hoppas att en barnmorska vill lyssna på mig om jag bestämmer mig för att ringa ditt.

Min mens är oregelbunden. Före jag satt in spiralen var den exakt 27 dagar men nu efter att jag tog ut den i somras har mensen kunnat variera mellan 24 och 40 :/ Den har lite stabiliserat sig nu så räknade ut att jag BORDE fått min mens nångång mellan torsdag och söndag. I fredags vaknade jag med mensvärk mitt i natten och då trodde jag den skulle komma men inget spår av någon mens! Fortfarande syns den inte till. Idag lider mina bröst dock! Ve och fasa så drt svider i dem :O Jag brukar få ömma bröst ibland men såhär har det nog inte varit förut. Imorse gav min sambo en kram åt mig då jag for på jobb och jag trodde benen skulle vila sig, så obt gjorde det!! :O

Ja man blir ju verkligen det. Har in testat idag. Testade neg igår. Så nu får man väl vänta igen några dagar :/
Svar på tråden BIM September