Exklusiv i en kk relation?
Jag har en kk sedan några månader och vi har jättebra sex med varandra och tänder på varandra både mentalt och fysiskt. Jag har dock en fundering över något som han nämnde i början och det var att han tidigare haft en kk som träffat andra vid något tillfälle som han inte alls tänkt sig. Vår relation var så ny då så jag ville inte be honom förklara vad han menade. För mig är en kk relation inte per automatik exklusiv eller monogam om det inte är något man är tydlig med, det är ju lite det som är poängen tycker jag - att den just är kravlös och öppen.
Jag vill ju heller inte att han ska begränsa sig på något vis och sitta hemma och vänta på mig, vi ses oftast på mina villkor och han finns tillgänglig precis när jag vill i princip. Han är "kärleksfull" och vi beter oss som ett nykärt par när vi ses, han ger presenter och vill helst sova över när vi ses. Han intresserar sig för mig och mitt liv väldigt mycket och vi hörs nästan dagligen även när vi inte ses, dock aldrig ute på grejer eller middagar och så.
Det är dock uttalat att det är en kk relation vi båda vill ha, bara det att jag inte riktigt fattar vad det är för slags preferenser han har. Jag är inte helt sugen på att ta upp det heller eftersom det i min värld är lite överflödigt, förutsatt som kk's. Är det vanligt att man är exklusiva och behandlar varandra som flick- och pojkvän? Vad är då skillnaden mot för en vanlig relation?