• Anonym (Tjejen)

Exklusiv i en kk relation?

Jag har en kk sedan några månader och vi har jättebra sex med varandra och tänder på varandra både mentalt och fysiskt. Jag har dock en fundering över något som han nämnde i början och det var att han tidigare haft en kk som träffat andra vid något tillfälle som han inte alls tänkt sig. Vår relation var så ny då så jag ville inte be honom förklara vad han menade. För mig är en kk relation inte per automatik exklusiv eller monogam om det inte är något man är tydlig med, det är ju lite det som är poängen tycker jag - att den just är kravlös och öppen.

Jag vill ju heller inte att han ska begränsa sig på något vis och sitta hemma och vänta på mig, vi ses oftast på mina villkor och han finns tillgänglig precis när jag vill i princip. Han är "kärleksfull" och vi beter oss som ett nykärt par när vi ses, han ger presenter och vill helst sova över när vi ses. Han intresserar sig för mig och mitt liv väldigt mycket och vi hörs nästan dagligen även när vi inte ses, dock aldrig ute på grejer eller middagar och så.

Det är dock uttalat att det är en kk relation vi båda vill ha, bara det att jag inte riktigt fattar vad det är för slags preferenser han har. Jag är inte helt sugen på att ta upp det heller eftersom det i min värld är lite överflödigt, förutsatt som kk's. Är det vanligt att man är exklusiva och behandlar varandra som flick- och pojkvän? Vad är då skillnaden mot för en vanlig relation?

• Svar på tråden Exklusiv i en kk relation?
  • MammAmma

Ja, jag tycker också att det låter som att han egentligen har helt andra känslor för dig. Däremot kan man ju absolut vara exklusiv som kk. Själv är jag 'monogam' även i rent sexuella relationer.

• Anonym (Tjejen)

Bör jag oroa mig alltså? Eller hur tycker ni jag ska hantera det? Obestämd

• Efraim Barkbit
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-13 19:30:56 följande:

Bör jag oroa mig alltså? Eller hur tycker ni jag ska hantera det?

Fundera på om du vill ha en relation eller fundera på avslut. Som kk:s låter det utsiktslöst.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • mammaåten

Tycker du bör kunna nämna (eller få in det lite snyggt i en diskussion) att det är fritt att träffa andra. 
    Du kan ju kanske lyckas säga att det är fritt för han att träffa andra utan att egentligen ta upp ämnet om du tycker det är jobbigt? Och sen spinna vidare på det därifrån. 

Tycker det är viktigt att man kan vara öppna mot varandra i en KK-relation annars kommer det någon gång gå väldigt fel. Bättre att vara helt öppen med om man träffar andra också eller bara en. Vilka regler som gäller om man träffar andra, tex:

För mig är det oerhört viktigt att personen kollar upp eventuella sjukdomar innan vi träffas nästa gång om han varit med någon annan. 

• Anonym (Tjejen)

Kan det inte bara vara så att han är sån? Gillar närheten och myset bara? Jag vill ju inte avsluta, han är lättsam, otroligt omtänksam och framför allt, grym i sängen.

• Hamburgartjuven

Bara klargör det då. Prata med honom om din oro för det... Fast å andra sidan. Är du rädd för kärleken? Han låter ju som ett kap

• mammaåten
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-13 20:54:45 följande:

Kan det inte bara vara så att han är sån? Gillar närheten och myset bara? Jag vill ju inte avsluta, han är lättsam, otroligt omtänksam och framför allt, grym i sängen.

Det kan absolut vara så att han gillar myset och närheten. Men klargör det med honom vad det är ni har. 
    Är han också bara ute efter en kk-relation har han han ju ingen anledning att ta illa upp om du frågar
  • Anonym (Jens)
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-08-13 10:57:58 följande:

Jag har en kk sedan några månader och vi har jättebra sex med varandra och tänder på varandra både mentalt och fysiskt. Jag har dock en fundering över något som han nämnde i början och det var att han tidigare haft en kk som träffat andra vid något tillfälle som han inte alls tänkt sig. Vår relation var så ny då så jag ville inte be honom förklara vad han menade. För mig är en kk relation inte per automatik exklusiv eller monogam om det inte är något man är tydlig med, det är ju lite det som är poängen tycker jag - att den just är kravlös och öppen.

Jag vill ju heller inte att han ska begränsa sig på något vis och sitta hemma och vänta på mig, vi ses oftast på mina villkor och han finns tillgänglig precis när jag vill i princip. Han är "kärleksfull" och vi beter oss som ett nykärt par när vi ses, han ger presenter och vill helst sova över när vi ses. Han intresserar sig för mig och mitt liv väldigt mycket och vi hörs nästan dagligen även när vi inte ses, dock aldrig ute på grejer eller middagar och så.

Det är dock uttalat att det är en kk relation vi båda vill ha, bara det att jag inte riktigt fattar vad det är för slags preferenser han har. Jag är inte helt sugen på att ta upp det heller eftersom det i min värld är lite överflödigt, förutsatt som kk's. Är det vanligt att man är exklusiva och behandlar varandra som flick- och pojkvän? Vad är då skillnaden mot för en vanlig relation?

Jag var exakt likadan mot de kk:s jag harhaft, jag har varit intresserad av personen, jag har myst, sovit kvar osv... Har aldrig grejat att vara kk utan att ha varit nyfiken på personen i sig...

Iof, min senaste kk är jag nu gift med...
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Jens) skrev 2015-08-14 13:21:45 följande:

Jag var exakt likadan mot de kk:s jag harhaft, jag har varit intresserad av personen, jag har myst, sovit kvar osv... Har aldrig grejat att vara kk utan att ha varit nyfiken på personen i sig...

Iof, min senaste kk är jag nu gift med...

Kul för er! :) Hur har de tidigare relationerna utvecklat sig? Var intresset ömsesidigt och, om jag får fråga, hur såg du på relationen och hur/varför avslutades dom?
Svar på tråden Exklusiv i en kk relation?