Anonym (Jens) skrev 2015-08-14 13:56:20 följande:
Tja, de tidigare relationerna... Min första kk och jag dejtade ett par gånger (och hade sex), men jag kände ganska direkt att ett förhållande inte var aktuellt. Tänkte avsluta, så jag berättade hur det låg till, varpå hon undrar om vi inte kan vara kk isåfall då hon tyckte vi hade bra sex, och hon ändå inte gått och kärat ner sig än eller så... Och så blev det. Vi träffades då och då när det passade, vi hade båda barn på deltid. Det var i allmänhet ganska pang på då vi sågs, men vi låg och pratade o filosoferade eferåt, och ibland åt vi mat ihop. Nån gång åkte vi ut och hade picknick och knullade ute och bara myste... Det avslutades då jag började dejta en annan tjej, vi höll dock kontakten ett tag... Hon är numer även gift hon med.
En annan kk träffade jag genom BC, där var det mer fråga om knulla utan mysa, men vi pratade om det mesta, livet i stort och så, så det var inte bara IN-av med kläderna-Knulla-Ut... Hon var äldre än mig, och jag avslutade då hon sista gången vi knullade sa: "Såja, knulla mamma hårt nu!"... Shit vad avtändande...
Min senaste kk (nu min fru), vi träffades oxå genom BC, och vi var enbart kk (jag hade sambo som lät mig ha äventyr på sidan då hon inte ville knulla alls). En jättemysig tjej, och vi insåg att vi hade träffats för många år sen på nån fest, så det fanns mycket att prata om... Grymt sex, men känslorna uteblev, kanske beroende på min sambo. Men det tog slut såklart, och även om jag sovit hos kk:n tidigare, så blev det mer regelbundet nu. Jag var dock helt övertygad om att jag inte hade såna känslor för henne, men vi hade kul ihop, åt mat, gick på bio, blev kompisar helt enkelt... Jag gjorde klart att jag ville vara fri, fri att dejta om jag ville, vilket var ok för henne, bara hon fick veta om jag började dejta, för då ville hon inte ses mer..... fair enough tyckte jag... Jag bröt faktiskt vid ett tillfälle helt då jag övervägde att bli ihop med exet igen, men kom krypandes tillbaka... Lång historia, men jag kände såklart mycket för henne, men var rädd att mina känslor var fel, och att hon skulle bli den där tjejen man landar hos efter ett förhållande, som inte har en chans egentligen... Iaf så började vi dejta ett par månader senare, och blev ihop en sen fyllenatt då vi var på konsert ihop... Knappt ett år senare var vi förlovade och bodde ihop, och nu gift sen ett år... Nyckelordet här var för min del att ta det lugnt, och gå varligt fram, för att reda ut mina känslor efter ett långt förhållande... Det visade sig såklart att hon varit kär i mig rätt länge, men sagt att hon bara ville vara kk då hon trodde att hon skulle skrämt bort mig annars...
Men, lite kort sagt på slutet, jag har alltid betraktat en KK som en människa, en vän, inte bara ett objekt att stoppa kuken i...
Tack så mycket för ett långt och välskrivet svar, det uppskattar jag verkligen!
Jag är också nybliven singel efter ett långt förhållande, har två små barn och har ett stort frihetsbehov men är definitivt en känslomänniska. Var tillsammans så länge med exet att jag knappt vet vem jag är egentligen, och gillar konceptet kk eftersom det är så avslappnat och i nuet, i alla fall är det så jag föreställer mig det. Förhållandet var dessutom rätt sexlöst, trots att jag är en helt sjukt sexuell person, och vill lära känna mig själv lite bättre på det planet.
Killen i fråga, barnlös själv, har också varit tydlig med att han inte är i balans riktigt känslomässigt och alldeles i början var vi överens om att vi båda var ute efter en kravlös relation som inte innebär förhållande på något vis. Vi båda är inte av typen att vi knullar runt utan att man ändå känner en viss beundran och respekt för.
Konceptet i sig är lite nytt för mig, jag vet liksom inte hur "man" bör bete sig och lessnar på mig själv när jag funderar på hur han menar med vissa saker, det borde liksom vara en icke-fråga i en kk-relation tycker jag.
T.ex. i samband med en viss sexakt sade jag flämtande nåt i stil med att han skämmer bort mig, att jag är beroende av det han gör med mig, hur ska jag kunna gå tillbaka till något annat. Varpå han säger typ "varför skulle du ens behöva göra det?". Jag frågade också häromdagen om han blivit bedragen mot nångång och då tog han upp det här med kk'n som träffat andra, något hon tagit för givet var ok men han inte tyckte var ok. Han lade till att det inte var någon kärleksrelation utan att den enbart var fysisk.
Jag ska resa bort framöver och funderar på att lite mjukt framföra att jag kommer sakna honom mycket men att han är fri att göra vad han vill så får vi se vad han svarar.