Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Exklusiv i en kk relation?

Jag har en kk sedan några månader och vi har jättebra sex med varandra och tänder på varandra både mentalt och fysiskt. Jag har dock en fundering över något som han nämnde i början och det var att han tidigare haft en kk som träffat andra vid något tillfälle som han inte alls tänkt sig. Vår relation var så ny då så jag ville inte be honom förklara vad han menade. För mig är en kk relation inte per automatik exklusiv eller monogam om det inte är något man är tydlig med, det är ju lite det som är poängen tycker jag - att den just är kravlös och öppen.

Jag vill ju heller inte att han ska begränsa sig på något vis och sitta hemma och vänta på mig, vi ses oftast på mina villkor och han finns tillgänglig precis när jag vill i princip. Han är "kärleksfull" och vi beter oss som ett nykärt par när vi ses, han ger presenter och vill helst sova över när vi ses. Han intresserar sig för mig och mitt liv väldigt mycket och vi hörs nästan dagligen även när vi inte ses, dock aldrig ute på grejer eller middagar och så.

Det är dock uttalat att det är en kk relation vi båda vill ha, bara det att jag inte riktigt fattar vad det är för slags preferenser han har. Jag är inte helt sugen på att ta upp det heller eftersom det i min värld är lite överflödigt, förutsatt som kk's. Är det vanligt att man är exklusiva och behandlar varandra som flick- och pojkvän? Vad är då skillnaden mot för en vanlig relation?

• Svar på tråden Exklusiv i en kk relation?
  • Anonym (Tjejen)

Bör jag oroa mig alltså? Eller hur tycker ni jag ska hantera det? Obestämd

• Anonym (Tjejen)

Kan det inte bara vara så att han är sån? Gillar närheten och myset bara? Jag vill ju inte avsluta, han är lättsam, otroligt omtänksam och framför allt, grym i sängen.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Jens) skrev 2015-08-14 13:21:45 följande:

Jag var exakt likadan mot de kk:s jag harhaft, jag har varit intresserad av personen, jag har myst, sovit kvar osv... Har aldrig grejat att vara kk utan att ha varit nyfiken på personen i sig...

Iof, min senaste kk är jag nu gift med...

Kul för er! :) Hur har de tidigare relationerna utvecklat sig? Var intresset ömsesidigt och, om jag får fråga, hur såg du på relationen och hur/varför avslutades dom?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Jens) skrev 2015-08-14 13:56:20 följande:
    Tja, de tidigare relationerna... Min första kk och jag dejtade ett par gånger (och hade sex), men jag kände ganska direkt att ett förhållande inte var aktuellt. Tänkte avsluta, så jag berättade hur det låg till, varpå hon undrar om vi inte kan vara kk isåfall då hon tyckte vi hade bra sex, och hon ändå inte gått och kärat ner sig än eller så... Och så blev det. Vi träffades då och då när det passade, vi hade båda barn på deltid. Det var i allmänhet ganska pang på då vi sågs, men vi låg och pratade o filosoferade eferåt, och ibland åt vi mat ihop. Nån gång åkte vi ut och hade picknick och knullade ute och bara myste... Det avslutades då jag började dejta en annan tjej, vi höll dock kontakten ett tag... Hon är numer även gift hon med.

En annan kk träffade jag genom BC, där var det mer fråga om knulla utan mysa, men vi pratade om det mesta, livet i stort och så, så det var inte bara IN-av med kläderna-Knulla-Ut... Hon var äldre än mig, och jag avslutade då hon sista gången vi knullade sa: "Såja, knulla mamma hårt nu!"... Shit vad avtändande...

Min senaste kk (nu min fru), vi träffades oxå genom BC, och vi var enbart kk (jag hade sambo som lät mig ha äventyr på sidan då hon inte ville knulla alls). En jättemysig tjej, och vi insåg att vi hade träffats för många år sen på nån fest, så det fanns mycket att prata om... Grymt sex, men känslorna uteblev, kanske beroende på min sambo. Men det tog slut såklart, och även om jag sovit hos kk:n tidigare, så blev det mer regelbundet nu. Jag var dock helt övertygad om att jag inte hade såna känslor för henne, men vi hade kul ihop, åt mat, gick på bio, blev kompisar helt enkelt... Jag gjorde klart att jag ville vara fri, fri att dejta om jag ville, vilket var ok för henne, bara hon fick veta om jag började dejta, för då ville hon inte ses mer..... fair enough tyckte jag... Jag bröt faktiskt vid ett tillfälle helt då jag övervägde att bli ihop med exet igen, men kom krypandes tillbaka... Lång historia, men jag kände såklart mycket för henne, men var rädd att mina känslor var fel, och att hon skulle bli den där tjejen man landar hos efter ett förhållande, som inte har en chans egentligen... Iaf så började vi dejta ett par månader senare, och blev ihop en sen fyllenatt då vi var på konsert ihop... Knappt ett år senare var vi förlovade och bodde ihop, och nu gift sen ett år... Nyckelordet här var för min del att ta det lugnt, och gå varligt fram, för att reda ut mina känslor efter ett långt förhållande... Det visade sig såklart att hon varit kär i mig rätt länge, men sagt att hon bara ville vara kk då hon trodde att hon skulle skrämt bort mig annars...

Men, lite kort sagt på slutet, jag har alltid betraktat en KK som en människa, en vän, inte bara ett objekt att stoppa kuken i...
    Tack så mycket för ett långt och välskrivet svar, det uppskattar jag verkligen!

Jag är också nybliven singel efter ett långt förhållande, har två små barn och har ett stort frihetsbehov men är definitivt en känslomänniska. Var tillsammans så länge med exet att jag knappt vet vem jag är egentligen, och gillar konceptet kk eftersom det är så avslappnat och i nuet, i alla fall är det så jag föreställer mig det. Förhållandet var dessutom rätt sexlöst, trots att jag är en helt sjukt sexuell person, och vill lära känna mig själv lite bättre på det planet.

Killen i fråga, barnlös själv, har också varit tydlig med att han inte är i balans riktigt känslomässigt och alldeles i början var vi överens om att vi båda var ute efter en kravlös relation som inte innebär förhållande på något vis. Vi båda är inte av typen att vi knullar runt utan att man ändå känner en viss beundran och respekt för.

Konceptet i sig är lite nytt för mig, jag vet liksom inte hur "man" bör bete sig och lessnar på mig själv när jag funderar på hur han menar med vissa saker, det borde liksom vara en icke-fråga i en kk-relation tycker jag.

T.ex. i samband med en viss sexakt sade jag flämtande nåt i stil med att han skämmer bort mig, att jag är beroende av det han gör med mig, hur ska jag kunna gå tillbaka till något annat. Varpå han säger typ "varför skulle du ens behöva göra det?". Jag frågade också häromdagen om han blivit bedragen mot nångång och då tog han upp det här med kk'n som träffat andra, något hon tagit för givet var ok men han inte tyckte var ok. Han lade till att det inte var någon kärleksrelation utan att den enbart var fysisk.

Jag ska resa bort framöver och funderar på att lite mjukt framföra att jag kommer sakna honom mycket men att han är fri att göra vad han vill så får vi se vad han svarar.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Jens) skrev 2015-08-14 20:25:26 följande:

Ajdå, där rök anonymiteten

Jag tycker det kan vara riktigt schysst att vara exklusiv med sin kk, under förutsättning att man är lite mer än bara knullkompisar, dvs att man faktiskt kan umgås lite som vänner med.... Sen vet ju alla som sett "friends with benefit" hur sånt går, även jag trillade ju dit rejält 

Kör på att säga att du kommer sakna honom, låt han tolka det fritt så får du se vad du får för svar...

Haha ja shit vad kass man är. Äsch, jag har väl egentligen inga hemligheter i vilket fall. Vi umgås inte som kompisar heller, går ju aldrig ut offentligt eller nåt sånt. Blir lite förvirrad bara och vill ju absolut inte skapa någon sorts drama i onödan, för mig är det lite poängen med en sån här relation. Annars hade jag ju dejtat "som vanligt" och det är jag inte alls intresserad av just nu.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (är så!) skrev 2015-08-14 21:12:49 följande:

Hej, som du vet så är folk olika. Men fråga honom, jag är så med min kk, och hon undrade hur det var om jag höll på att falla för henne. Men jag sa att du så fin men håller mina känslor borta. Men när vi ses så vill jag ha allt. Sex, kel, gull...allt, gillar att ha det...men efter träffen stänger jag av. Men om hon skulle fråga så är det jag vill.  Men njuter av allt när vi ses...

Om hon skulle fråga vad menar du?
Svar på tråden Exklusiv i en kk relation?