• Anonym (Ledsen)

    Gift men ensamstående

    Måste bara få skriva av mig..

    Min man har två barn sedan innan och i maj fick vi vårt gemensamma barn. Han var en otrolig stöttepelare på bb och jag var jätteglad för att han hjälpte till. Men det gick över så fort vi kom hem från bb.. Han har aldrig bytt blöja utan att jag bett honom om det, trots att han känner att det luktar/är blött. Han har aldrig matat honom utan att jag har bett honom och han har inte en enda gång somnat vår son. Det skär i hjärtat extra mycket då han säger att han bytt hur många blöjor som helst på sina andra två barn och burit på dem jättemycket för att få dem att somna... Jag känner mig ensam i föräldraskapet och är väldigt ledsen.. Han ligger och spelar på sin mobil hela dagarna och ropar på mig när vår son gråter... Ska det behöva vara såhär..?

  • Svar på tråden Gift men ensamstående
  • Anonym (Jobbar)

    Inte mycket,han borde kunna hjälpa till om han ändå bara är hemma

  • Anonym (k)

    Fråga om han vill flytta ut eller arbeta för en förändring.
    Vill han förändras föreslår jag att mobilen skall läggas undan i ett skåp, låda e dyl och får bara användas om någon ringer, samt på bestämda tider (tex mellan kl 19-21 eller kl 13-15) som passar ert liv bäst (som en hobby typ).
    Gör så i tex 2 veckor och utvärdera sedan.
    Berätta gärna även att du känner dig ensam, men utan att anklaga honom.

  • sportpappa

    Vad säger han när du tar upp det? Om man har problem med arbetsfördelningen så är en enkel metod att ta varannan blöja och varannan nattning.

    Spelar han på sin mobil hela dagarna? Han kanske behöver skaffa sig ett jobb.

  • Anonym (Ledsen)

    Han har jobb men spenderar all ledig tid med mobilen eller datorn. Det har märkts extra mycket under semestern nu och jag får ingen hjälp med hushållet heller. Han lagar mat när det är fint väder (grillar) annars ligger han i soffan eller ute på altanen. När man säger till honom blir han stött och säger att det inte alls är så..

  • Anonym (mrs)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-08-13 12:35:54 följande:

    Han har jobb men spenderar all ledig tid med mobilen eller datorn. Det har märkts extra mycket under semestern nu och jag får ingen hjälp med hushållet heller. Han lagar mat när det är fint väder (grillar) annars ligger han i soffan eller ute på altanen. När man säger till honom blir han stött och säger att det inte alls är så..


    Har du själv jobb att gå till om dagarna?
  • Anonym (Jobbar)

    Låter stark som han är helt ointresserad av er,om ni har gift er och valt att ha barn tillsammans så borde han förstå att han har ett ansvar att hjälpa till med allt.du har inte funderat på att åk i väg själ en helg?, så får han ta ansvar när du är borta, skriv en lista till han vad han ska göra när ni är borta.

  • sportpappa
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-08-13 12:35:54 följande:

    Han har jobb men spenderar all ledig tid med mobilen eller datorn. Det har märkts extra mycket under semestern nu och jag får ingen hjälp med hushållet heller. Han lagar mat när det är fint väder (grillar) annars ligger han i soffan eller ute på altanen. När man säger till honom blir han stött och säger att det inte alls är så..


    Inför att ni gör allt varannan gång.
    Min gissning är att du anklagar honom när du pratar med honom och berättar allt vad han inte gör och vilka brister han har. De flesta går i försvarsställning när de blir anklagade.
    Säg istället till honom att ni från och med nu lagar mat varannan gång och byter varannan blöja eller vad ni nu kommer överens om. Skriv en matsedel och skriv upp vem som är ansvarig för matlagning av just den rätten.
    Han säger att det inte är så som du anser att det är. Då biter svart på vitt bäst.

    Jag har längre funderat på en poängsystem där varje blöja, nattning, matlagning, städning etc. ger ett visst antal poäng och då ser man lätt vem som gör mest och vems tur det är. Det systemet kommer nog aldrig bli verklighet, men man kanske kan tänka lite i de banorna om man har problem med fördelningen.
  • Anonym (Glad)

    Fattat varför förra frun drog ????

    Låter inte som ett super kap presis

    Spring

Svar på tråden Gift men ensamstående