• jobro78

    Sexlust långt efteråt

    He
    Jag gissar att detta har diskuterats i tidigare trådar men jag har inte hittat nån med precis samma vinkling som min, därav denna nya postning.
    För drygt fem år sedan träffades jag och min sambo och en av de många saker som gjorde att jag föll för henne och ville starta ett liv tillsammans med henne var att hon, precis som jag, ansåg att sex är väldigt viktigt i ett förhållande och hon hade, precis som jag, en hög sexlust. Så fram till dess vår dotter föddes hade vi sex med varandra minst 4-5 gånger i veckan.
    När dottern föddes ändrades detta och jag fick lära mig att det inte är ovanligt att en kvinnas sexdrift kan förändras i och med en förlossning men att det i de flesta fall är övergående. Nu har det gått två år och hennes sexlust har på inga sätt ökat. De senaste två åren har vi kanske haft sex en gång i månaden i snitt.
    När vi har sex säger hon att det är lika fantastiskt som innan, och hon kommer nog varje gång trots att vi på hennes önskan mest har snabbisar men trots det får hon liksom inte tillbaka lusten. Jag märker att hon VILL ha sex med mig, när vi har sex efter att jag tagit initiativet, men det som gjorde att hon själv såg fram emot sexet verkar ha försvunnit. Jag vet inte om ni förstår hur jag menar, jag hoppas det.
    Vi har pratat om detta många gånger och hon vet att jag fortfarande har samma höga sexlust som innan. Vi har också kommit fram till att vi verkligen vill lösa det här innan det blir ett problem och ett problem kan det ju faktiskt bli om det går så här länge, sen inte sagt om det är mitt fel för att jag vill ha för mycket sex eller om det är hennes fel för att hon vill ha för lite sex. Antagligen är det ingens fel så direkt, det handlar mer om att vi inte vill ha lika mycket sex, punkt slut.
    Lösningar vi har kommit på (och som vi testar med varierande resultat) är följande:
    "Säg det direkt"
    Förr räckte det med att jag smekte henne på rumpan och höll kvar pussen lite längre för att vi båda skulle bli eggade till sex men den vägen funkar inte riktigt längre, så nu försöker jag istället vara mer rakt på och mer eller mindre bara fråga henne om hon vill ha sex.
    Det funkar väl sådär. Hon har möjligheten att säga nej (bra) och hon slipper ha mig tafsandes på sig utan att förstå att jag vill ha sex (bra) men när det väl blir sex på det här sättet så känns det för mig lite väl planlagt eller industriellt på nåt sätt.
    "Långsam uppbyggnad"
    För att få henne upphetsad och sugen på sex har vi provat med att jag skickar henne ett mail eller ett sms under dagen och där i skriver något som hetsar upp henne lite. Kan vara enkla grejer som "Jag tänker på dig... naken i min famn..." till lite längre beskrivningar av vad jag vill göra med henne.
    Detta funkar bra ibland faktiskt. Det enda problemet är att om barnen trilskas med att somna på kvällen och/eller det kommer besök eller nåt sånt så det inte blir något sex på kvällen så är man ju kåt så man nästan sprängs, men det kan vara skönt det med på nåt sätt, bara det inte sker för ofta och håller i sig för länge.
    "Massage"
    Så enkelt som det låter fast när vi ger varandra massage så är vi nakna. Ibland är det bara massage och ibland kanske en hand dröjer sig kvar lite längre än nödvändigt på vissa ställen på kroppen och med massageoljor kan man ju glida bra mot varandras kroppar m.m. Blir samlag av detta ibland trots att det som sagt inte alltid är tanken.
    MEN, och här kommer men:et. Trots dessa försök och att det är riktigt bra sex när vi väl har sex, så ökar inte hennes sexlust. Vi var annars inne på tanken att mer sex skulle ge lust för ännu mer sex eftersom vi båda hade hög sexlust innan barnet (hon är alltså bara mor till ett av mina två barn). Och jag känner att jag inte kan "fråga" om sex så ofta som jag vill för då pressar jag henne. Och ibland - hälften av gångerna kanske - känns det som att hon bara ställer upp på sex för att jag vill. Sex för hushållsfriden helt enkelt.
    Har någon nån liknande upplevelse, tjej eller kille? Har ni tagit er ur situationen? Hur gjorde ni? Har ni några bra tips vi kan testa utöver de tre vi har "aktiva"? Jag tar emot alla tips jag får!
    Tack för att ni tog er tid att läsa detta långa inlägg, hoppas ni med svar har tid och ork att svara också.
    Kram till er alla!
  • Svar på tråden Sexlust långt efteråt
  • Anonym (Har varit sån)

    Jag har varit sån men är det inte längre, det som fick mej att tända till var att min man blev eller åtminstone inte visade sin lust till mej och helt plötligt blev jag som ombytt och ville ha sex ca 4 gånger i veckan, tyvärr dög jag inte så han lämnade mej :(

  • Anonym (JK)

    I hear you brother, R´amen!

    Jag känner lite grann att jag är i samma sits som dig, fast vi ligger en bit efter så att säga, känns som att vi är i spiralen nedåt...

    Så här har det varit i de flesta av mina relationer, och jag trodde att denna skulle vara annorlunda, då man tillslut hittade en kvinna som ville mer och oftare än mig... Men, efter tre år som par så verkar det ha vänt, nu är det bara ett gnällande om att hon är trött, somna i soffan, inga mysiga sms, inget ta på varandra... Och desto längre ned i spiralen man kommer, desto mindre lust har jag att bryta den, att så att säga ta för mig av henne... Visar hon ingen lust, så tappar jag lusten att vara gosig, mysig, initiativtagande osv osv... (vi är förvisso gravida nu, men vi var i spiralen redan innan...)

    Men, jag har inte gett upp hoppet om att få tillbaka min kvinna jag blev kär i, så man accepterar att saker förändras, det är klart det gör det... Men hittar man inte nivån där bägge är nöjda sen, så är det bara att tacka för sig och hellre vara en glad singel än att vara en frustrerad sambo.

  • jobro78
    Anonym (Har varit sån) skrev 2015-08-14 14:37:18 följande:

    Jag har varit sån men är det inte längre, det som fick mej att tända till var att min man blev eller åtminstone inte visade sin lust till mej och helt plötligt blev jag som ombytt och ville ha sex ca 4 gånger i veckan, tyvärr dög jag inte så han lämnade mej :(


    Först: vad tråkigt att han lämnade dig, och sen, vad konstigt att hans avståndstagande fick dig att vilja ha mer sex, det är ju tvärtemot vad vi tror. Men vi kan ju ha fel och alla människor är ju olika och reagerar olika. Tack för ditt svar!
  • Anonym (Har varit sån)

    Jag hoppas på att han ändrar sig och kommer tillbaka

  • Anonym (det kan ta ett tag)

    Jag har efter graviditeter och maningar gått från att vara nästan översexuell till lite mer kontrollerad. Min yngsta är tre år, och det är nog först det senaste 1,5 året som jag faktiskt upplever att jag nästan hittat tillbaka till min forna sexualitet. Nästan. För visst blir det pressat ibland när man inte kan skrika hur högt man vill eller kanske behöver skynda sig på innan något barn vaknar. Man kanske inte kan ha sex där man brukar, t.ex.

    Sen finns det andra omständigheter som kan bidra till minskad sexlust - övervikt, p-piller, hormoner, trötthet, osv.

    Har hon själv lust att hitta tillbaka? Kanske behöver hon tillfredsställa sig själv ibland, det kan öka min sexlust! 

    Hoppas du orkar ge henne tid, och hoppas att hon själv anstränger sig för att möta dig halvvägs...

Svar på tråden Sexlust långt efteråt