• Denini

Blev min profilbild på tinder för bra?

Hej!

Har använt tinder ett tag och det har gått rätt så trögt då jag haft vanliga bilder tagna med telefon som profilbilder - när jag hade som högst antal matchningar så hade jag omkring 50st efter 2 månaders användning.

läste därefter lite på internet om dessa killar som flera 100 matchningar per vecka och studerade litegrand vad de har för bilder som de använder sig utav.

då jag för 1 månad sedan köpte mig en systemkamera så tänkte jag att jag ska använda den att ta mina profilbilder med och så härmade jag deras profilbilder litegrand med hur och på vilket sätt de var tagna.

sagt och gjort gjorde jag detta och nu efter bara ett par dagars användning med de nya bilderna så är jag uppe i över 130st nya matchningar. Tänkte innan att jag kanske är för ful eller något för att få många matchningar men nu istället får jag känslan utav att bilderna som jag använder mig utav ljuger och att jag inte alls ser lika bra ut i verkligheten.

Skulle gärna vilja få kontakt med någon vänlig tjej genom Pm som skulle kunna utvärdera mina bilder och kanske säga som det är då jag själv känner mig väldigt förvirrad just nu.

Med Vänlig hälsning /Denini

• Svar på tråden Blev min profilbild på tinder för bra?
  • Anonym (hmm)

Jag undrar mest varför du trycker ja på så många själv? Gillar du verkligen allt du ser? Känns inte det lite oseriöst?

Jag får matchningar på i stort sätt alla jag swipar ja på, men det är väldigt få eftersom jag har höga krav på deras press och går inte bara på första bilden.

• Denini
    Anonym (hmm) skrev 2015-08-14 21:16:11 följande:

Jag undrar mest varför du trycker ja på så många själv? Gillar du verkligen allt du ser? Känns inte det lite oseriöst?

Jag får matchningar på i stort sätt alla jag swipar ja på, men det är väldigt få eftersom jag har höga krav på deras press och går inte bara på första bilden.

jag tycker inte ja på allting, enbart de jag finner snygga.

Varför tror du jag skulle swipar höger på någon jag inte finner attraktiv egentligen?
  • Anonym (hmm)
    Denini skrev 2015-08-14 21:25:52 följande:
    jag tycker inte ja på allting, enbart de jag finner snygga.
    Varför tror du jag skulle swipar höger på någon jag inte finner attraktiv egentligen?
    När skrev jag det? Jag bara undrade hur man kan ha så låga krav så man swipar ja på så många. Men om du bara går på utseende så hänger jag med.
  • Mithi

Jag är tjej och jag kan hjälpa om du vill.. {#emotions_dlg.flower} Solig

• EcceHomo

Hej!

Är tjej och hjälper gärna till :) har själv inte tinder men har kollat mycket på mina kompisars tinder så jag tror jag förstår vad du pratar om.

Många killar har extremt dåliga bilder! Suddiga, ur fokus, gruppbilder, tagna i konstiga vinklar, ser inte ansiktet osv. Det är väldigt vanligt. Ofta känner jag att en får en dålig uppfattning av hur killen ser ut och då nekar de flesta av mina kompisar. Vem vill ha grisen i säcken? Min syster, som är fotograf, och jag har diskuterat att man skulle kunna erbjuda killar att ta bilder av dom specifikt för tinder mot en summa pengar. Därför tror jag verkligen på din historia om hur du har fått en massa fler matchningar efter du har tagit bilder med systemkamera.

Hur var bilderna du hade på tinder innan och hur är det nu? Är det som jag beskriver med vinklar och fokus?

• Johan70
    EcceHomo skrev 2015-08-15 20:02:33 följande:

Hej!

Är tjej och hjälper gärna till :) har själv inte tinder men har kollat mycket på mina kompisars tinder så jag tror jag förstår vad du pratar om.

Många killar har extremt dåliga bilder! Suddiga, ur fokus, gruppbilder, tagna i konstiga vinklar, ser inte ansiktet osv. Det är väldigt vanligt. Ofta känner jag att en får en dålig uppfattning av hur killen ser ut och då nekar de flesta av mina kompisar. Vem vill ha grisen i säcken? Min syster, som är fotograf, och jag har diskuterat att man skulle kunna erbjuda killar att ta bilder av dom specifikt för tinder mot en summa pengar. Därför tror jag verkligen på din historia om hur du har fått en massa fler matchningar efter du har tagit bilder med systemkamera.

Hur var bilderna du hade på tinder innan och hur är det nu? Är det som jag beskriver med vinklar och fokus?

Jag har en bild som är en porträttbild från mitt jobbs hemsida, en selfie från när jag är ute i skogen samt en bild på min hund. Inget dåligt fokus, ingen gruppbild, inga konstiga vinklar, ingen bild utan ansikte. Jag har dessutom tagit bort en bild som en kvinnlig kollega tyckte att jag skulle ta bort.

Bilder där man syns bra ger inte många matchningar, så även om din affärsidé låter bra så tror jag inte att de som skulle köpa tjänsten skulle få fler matchningar.
  • EcceHomo
    Johan70 skrev 2015-08-15 20:44:55 följande:

Jag har en bild som är en porträttbild från mitt jobbs hemsida, en selfie från när jag är ute i skogen samt en bild på min hund. Inget dåligt fokus, ingen gruppbild, inga konstiga vinklar, ingen bild utan ansikte. Jag har dessutom tagit bort en bild som en kvinnlig kollega tyckte att jag skulle ta bort.

Bilder där man syns bra ger inte många matchningar, så även om din affärsidé låter bra så tror jag inte att de som skulle köpa tjänsten skulle få fler matchningar.

Men hur var de innan och hur är det nu?

Jag tror du missuppfattade poängen med att ta bilder professionellt till tinder. Det skulle inte handla om att killarna skulle synas bra utan att de skulle vara smickrande bilder eftersom 90% av killarna på tinder inte har det.
  • EcceHomo
    Johan70 skrev 2015-08-15 20:44:55 följande:

Jag svarade lite för snabbt och insåg sen att du inte var TS.

Du har en bild på din hund, då har du en bild där man inte ser ditt ansikte. På vilket sätt är din hund relevant på tinder? Det är den här sortens misstag jag ser många killar göra på tinder.
  • Johan70
    EcceHomo skrev 2015-08-16 00:08:23 följande:

Du har en bild på din hund, då har du en bild där man inte ser ditt ansikte. På vilket sätt är din hund relevant på tinder? Det är den här sortens misstag jag ser många killar göra på tinder.
    Jag har hund. Det kan vara en ganska relevant egenskap, eftersom somliga t.ex. är hundallergiska eller hundrädda eller för den delen helt enkelt inte vill vara tillsammans med någon som har hund. På samma sätt som det är relevant att veta om någon har barn t.ex.

Varför skulle det vara fel att berätta att jag har hund?

Mitt ansikte syns ju på de övriga bilderna.
  • Zarch

Kommer ihåg att jag var medlem på den där sidan i två dagar.

Det var inte heller som så att man laddade upp egna bilder utan sidan snodde en massa "skitbilder" direkt från FB. Morsans feta katt blev profilbild, gick iallafall att radera och redigera bilderna själv sedan.
  • Anonym (Troligt)

Nu blir jag nyfiken. Varför är det ett misstag att ha en bild på sin hund eller någon annan hobby man har? Den bilden säger väl något om personens personlighet och som sagt har personen *också* bilder på sig själv.
  • EcceHomo
    Anonym (Troligt) skrev 2015-08-18 10:48:54 följande:

Nu blir jag nyfiken. Varför är det ett misstag att ha en bild på sin hund eller någon annan hobby man har? Den bilden säger väl något om personens personlighet och som sagt har personen *också* bilder på sig själv.

ALLA jag känner använder använder tinder för att ligga. Ingen jag känner använder det som någon slags dejtingapp. Alltså det är superytligt. Frågan de besvarar när de swipar höger eller vänster är "kan jag tänka mig att ha sex med den här personen?". Ingen ska ligga med din hund! Därför är den inte relevant.

Nu är det säkert så att vissa använder tinder för att leta efter något mer stadigvarande och då är det kanske relevant. Alla får använda det som dom vill men om det är så skulle jag rekommendera någon annan sida/app.
  • Anonym (Troligt)
    EcceHomo skrev 2015-08-18 11:49:41 följande:
    ALLA jag känner använder använder tinder för att ligga. Ingen jag känner använder det som någon slags dejtingapp. Alltså det är superytligt. Frågan de besvarar när de swipar höger eller vänster är "kan jag tänka mig att ha sex med den här personen?". Ingen ska ligga med din hund! Därför är den inte relevant.

Nu är det säkert så att vissa använder tinder för att leta efter något mer stadigvarande och då är det kanske relevant. Alla får använda det som dom vill men om det är så skulle jag rekommendera någon annan sida/app.
    Även om man bara vill ha ett kravlöst ligg, kan det hända att man som hundallergiker vill undvika en säng med hundhår i. Tänkte inte på det?
  • EcceHomo
    Anonym (Troligt) skrev 2015-08-19 09:38:22 följande:

Även om man bara vill ha ett kravlöst ligg, kan det hända att man som hundallergiker vill undvika en säng med hundhår i. Tänkte inte på det?

Jag tänkte på det men om man ska börja rada upp alla allergener som finns hemma för potentiellt ligg kan man ju slänga upp en bild på hur städat det är (någon kan vara dammallergiker), info om man regelbundet äter tex snickers(vissa kan ju faktiskt dö av jordnötter) eller kanske säga till om man har en orm(någon kan ju ha fobi!!). Det blir bara löjligt. Är man sååå allergisk får man ta och säga till eller helt enkelt bjuda hem tinderdejten till sig själv.
  • Johan70
    EcceHomo skrev 2015-08-18 11:49:41 följande:

Då förstår jag. Du utgår alltså ifrån att ALLA använder appen på samma sätt bara för att alla som just DU känner använder den på ett visst sätt.

Oavsett det, så vill i alla fall jag veta något om den jag skall göra det med även om det vore ett ONS. För mig är det intressant att veta om någon har hund, för det säger något om personen, precis som att det är intressant att se personens utseende, klädstil och andra intressen. Min erfarenhet är att hundmänniskor rent generellt (men förstås inte precis ALLTID) är trevliga människor.

• Johan70

Jag trodde liksom att du hade något konkret råd att ge, när du påstod att det var ett misstag att visa en bild på sin hund. Det hade du tydligen inte. Tråkigt.
  • EcceHomo
    Johan70 skrev 2015-08-19 11:07:12 följande:

Jag trodde liksom att du hade något konkret råd att ge, när du påstod att det var ett misstag att visa en bild på sin hund. Det hade du tydligen inte. Tråkigt.

Okej, konkreta råd. Bilderna ska vara skarpa och i bra kvalitet(är mobilkameran inte så bra försök ta några med annan kamera), tagna från en vinkel som är trevlig(selfies underifrån blir sällan speciellt bra) och du ska tänka på var ljuset kommer ifrån när du tar bilden så att det inte blir motljus(läsa på om basic fotografi tycker jag alla ska göra :) ) Ha gärna varierade bilder så att alla inte är från samma vinkel, alla är selfies osv. Ha någon helkropp och någon porträtt. Uttryck din personlighet i bilderna. Ha gärna en bild där du typ utövar något intresse(segling, skidåkning, musik). Du får gärna ha med din hund men ta en bild TILLSAMMANS med din hund. Vad brukar du göra med hunden? Gå i skogen, vandra, agility visa det på bilden. Vad har du på dig på bilderna? Är det varierat efter vad som representerar dig? Kanske någon bild där du är vardagsklädsel, finklädd, jobbklädd om du vill visa upp det. Jag skulle inte rekommendera mjukiskläder men om du går klädd i det majoriteten av tiden kan du självklart ha det. Undvik att ha solglasögon på ALLA bilder. De som swipar vill självklart se dina vackra ögon! :)
  • Amandodejting

Hej!
    Återupplivar en gammal tråd här. Att få till en bra bild på Tinder kan vara väldigt svårt, men ännu svårare är det att veta om man vill swipa på någon bara baserat på deras profilbild. Det är inte heller kul att bara bli dömd baserat på sitt utseende och inte alls på ens personlighet. 

Därför vill jag gärna introducera Amando för er - den första dejting applikationen utan profilbilder. Det fungerar precis som Tinder där du kan swipa höger eller vänster om du vill fortsätta kontakt med någon eller inte, men istället för att se en bild så får du läsa om personen, deras intressen, utbildning, vad de arbetar med och mycket mer. Det handlar helt enkelt mer om personlighet istället för utseende. Du kan själv välja när du vill dela bild med någon i chatten efter att ni matchat.

Vi kommer lansera vår applikation på iOS och Android i slutet av mars men har just nu vår hemsida www.amando.se öppen för ett begränsat antal förtidsregistreringar. Så om någon är intresserad skynda er över idag för att registrera er :)

/Amando 

Svar på tråden Blev min profilbild på tinder för bra?