Inlägg från: Anonym (Asberger.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asberger.)

7-åringen förstör vår familj! (lång TS)

Gör en utredning. Låter som min dotter. Hon hatar inte någon av oss föräldrar men är extremt jobbig. Kan inte ta ett nej. Får fruktansvärda utbrott,envis som synden egoistisk, svårt att dela med sig till andra, kan INTE samarbeta alls och i skolan har dom ett helvete med henne. Hon styr hela klassen för lärarna är så jävla rädda för henne. Rädda för att hon ska få ett utbrott att hon i stort sett får göra vad hon vill. Hon utreds just nu och vi och BUP misstänker asberger/adhd eller något annan inom autismspektrat.

• Anonym (Asberger.)
    Kinamia skrev 2015-08-16 18:22:26 följande:
    Jag håller med det senaste inlägget, det låter som att en autismspektrumdiagnos skulle kunna passa in. Vår femåring ska också utredas, han är fantastisk när man är själv med honom men extremt krävande i många sammanhang, slår sin lillebror, lyssnar inte, kan gå totalt upp i varv eller bli totalt deprimerad av ingenting, han kräver struktur och planering för att vara hyfsat i balans. Läs Bo Hejlskov!
    Samma för vår dotter. ALLT måste förberedas inna hela tiden. NU om 10 min ska du gå coh lägga dig. Sen måste man säga "hörde du vad jag sa?" och då måste hon upprepa "du sa att jag ska lägga mig om 10 minh" ALLT måste förberedas hela tiden. Lirka lirka lirka. 
Svar på tråden 7-åringen förstör vår familj! (lång TS)