• Anonym (Ok)

7-åringen förstör vår familj! (lång TS)

Kan fadern ha gjort något mot sonen? Jag förstår att man inte vill tänka i sådana banor men jag tycker att du ska försöka tala med sonen när ni är ensama. Kanske har han hört fadern tala om hur problematiskt situationen med pojken är och att han på så sätt blivit arg på pappa. Jag vet inte men det jag vet är att man ska vara mycket noga med att lyssna när ens barn säger än något. Att han vill att pappa ska till fängelse , jag hade verkligen pratat med barnet ensam.

• Anonym (Ok)
    Drottningen70 skrev 2015-08-17 19:35:04 följande:

Ignorera inte möjligheten att han KAN ha blivit utsatt för nåt av pappan. Ingen tänker om sin partner att det är möjligt. Men det är det. Ilskan mot lillebror kan vara en paradoxal svartsjukereaktion när pappa lägger lillebror.

Säger inte ATT det är så, men det är en tanke man måste våga fundera på när ett barn mår dåligt. Kanske är hans ilska helt adekvat.

Exakt! Tänk då hur hemskt fel det blir när ingen lyssnar och tror att det handlar om diagnoser. Nu behöver det inte vara så här men man måste förstå att den möjligheten tyvärr finns.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Mamman) skrev 2015-08-18 12:47:20 följande:

Tack för alla svar!

Min son har inga problem i skolan o ingen kan tro att ha nånsin bråkar (förutom nära familj som ser utbrotten) inte heller är det bråk om att äta vid matbordet.

Vanliga orsaker är: lillebror pillar på hans saker, det går inte att göra det han vill just dag, han känner sig missförstådd när han förklarar något, pappa eller lillebror lånar hans tv-spel utan att fråga... Inte så konstiga saker, utan det är proportionerna på utbrotten som är orimligt stora.

Är det pappa eller lillebror inblandat slår han direkt och skriker fula ord, lyssnar inte och springer vrååålande in på sitt rum och kastar alla hårda föremål han hittar omkring sig.

Vi har fått massor av klagomål av grannar genom åren och en gång kom polisen. Inte konstigt då sonen vrålar som om han förlorat en fot. Kvartersvärden är förstående och säger att så länge det är tyst på nätterna så lägger de  sig inte i. På skoldagar är det oftast mellan 16-19 det blir bråk, innan lillebror sover. Nätterna är alltid tysta och alla sover.

Ska du inte ta och nysta lite i det jag och några fler funderar över?
Svar på tråden 7-åringen förstör vår familj! (lång TS)