Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Oj va mkt stavfel det blev med telefonen Blicka. Hoppas du förstår vad jag menar :p
Vi har också problem med nattningen. Amma funkar inte längre. Ligger jag ner rullar hon runtruntrunt. Sitter jag så spänner hon sig, rullar och släpper taget och pratar och skrattar. Just nu bär vi henne till sömns och det brukar gå hyfsat fort men funkar nog inte så länge till. Börjar bli ganska tungt.
Men största problemet är när hon vaknar på natten tar det 30-60 min att söva om, och hon vaknar tre gånger per natt. Jag är ett vrak just nu ^^. Igår drog vi in förmiddagsluren och hon sov två timmar efter lunch istället. Jättegnälligt på kvällen men hon sov bättre så ska prova idag med.
Min plan att sluta amma gick i stöpet. Vi har fått flera decimeter snö och helt omöjligt att dra vagnen i :( så nu ammar jag strikt när hon ska sova och är iproppad mat innan.
Hon har börjar släppa taget när hon står upp och står ganska bra nu :) men går inte alls så ingen ryggbrytning än :) hon är väldigt inne på att peka på saker och inspekterar våra tänder flera gånger per dag :) vill gärna äta själv så i slutet av varje måltid får hon prova, går inte så bra.
Är äntligen mindre mammig och har återupptäckt sin pappa. Även mormor som var här i helgen och farmor o farfar är poppis. Men alla andra är fortfarande otäcka :)
Jag provade det ikväll, jag sa godnatt o gick ut o ställde mig precis utanför bara. Hörde hyr hon for runt o så blev hon ledsen så jag gick in o la ner henne igen, då blev hon oxå ledsen. :( mamma hjärtat känns. Känns som om kvällsläggningen inte plötsligt blev så positivt efter myset med bokläsning. Känns tråkigt att hon ska behöva bli ledsen innan hon ska sova. O så vill jag inte ta upp henne hela tiden men då känner man sig taskig o aa som en dålig mamma :( ursch! Detta har verkligen blivit jobbigt för oss båda känns det som. Vi har alltid kunnat lägga henne så lätt (förutom för en liten period för ett tag sen) så jag är inte så van vid detta.
Äntligen hemma! Även om vi haft ett toppenlov med mormor o morfar. Lillan har som sagt börjat gå med stöd o så ska det vara hela hela tiden... Mellan har hoppat över dagsömnen hela veckan o stått superbra på ståbräda när vi varit ute med vagnen. Äldsta har busat i snön o tränat längskidor. En annan har faktiskt hunnit med lite egentid också. Det enda som fattades var sambon som var kvar hemma. Känns kul att vara samlade igen!
Hur har ni andra det?
Hej! Undrar om jag får vara med i tråden. Vi har en liten tjej som precis blivit tio månader. Jag kan känna mig lite smått orolig för henne och undrar om någon känner igen sig. Hon ät otroligt aktiv och klarar I stort sett inte av att vara stilla. Sömnen har alltid varit svår och hon har alltid varit spänd i famnen. Svårt att komma till ro. Hon härmas inte och det är svårt att få hennes uppmärksamhet en längre stund. När jag läser om era barn tycker jag att hon låter annorlunda men kanske någon kan relatera lite? Motoriskt är hon tidig, gått sen hon var åtta månader och även finmotoriskt duktig. Hon blir glad av att se oss och är blyg inför främmande.
Ahaa okej, ja det kan då inte min lilla än, får väl se vad de säger.
Ja, det är bara att öva o öva så kommer det så småningom om, alla lör sig i olika takt.
Här älskar lillan de små mjuka torkade frukterna, kanske är bra pill om något är lite godare? :)
Här kan det också vara krångel med nattning. Han är för nyfiken eller nåt för att komma till ro. Vi (jag just nu) ligger intill hobom och sjunger till han somnat. Men han skulle behöva lära sig sova i sin egna säng :/ det går trögt med det
Nu senaste tiden vaknar han en gång om natten för att äta lite (vill jobba bort det) och sen är det skrik. Inte så ofta men oftare än innan. Fick halvsitta i soffan med hobom sova des på mig för att han skulle bli nöjd och somna om.
Malle: att ligga på mage nu är nog ingen fara. Det har min kille gjort ett par gånger nu. Tänkte som du, men eftersom de kan rulla så borde det vara ok