Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Bvc idag! 73,5 cm och 8800 g. Trodde hon skulle väga mer, men kurvan följer hon iallafall så det är bra.
Sköterskan tyckte jag skulle sluta amma nu. Jag är fortfarande i riskzonen för att utveckla en depression och hon trodde det kanske var amningshormonerna som spökade. Hon kanske har rätt och det är därför jag så sällan känner mig glad. Lillan äter bra och behöver inte mjölken. Hon trodde det lättaste skulle vara att bara tvärt sluta, det viktigaste var att bestämma mig. Ska diskutera med maken ikväll så får vi se hur vi gör
Lillan tog sina första fyra steg igår med gåvagn. Hon verkade inte så impad dock för hon vägrar göra om det ;)
Så bra att hon följer sin kurva! Vi ska på BVC nästa vecka. Har börjat plocka fram stl 80 men det är så märkligt - tycker inte själv hon växer nämnvärt men det märks på kläderna.
Ja men prata med sambon hur ni ska göra med amningen! Hur mkt ammar ni nu? Det är iaf viktigt att ni landar i beslutet, att det känns bra. Du kanske minns mitt dilemma kring att trappa ner amning när jag skulle lägga till en medicin för min astma? Nu känns det skönt att ha slutat amma men då var det lite känsloladdat helt klart!
Ja det hoppas jag med! Har rejält ont nu så att få hjälp är guld värt! Snart ska lillan läggas så farfar får nog bära upp o lägga i sängen för det har jag inte lust till idag.
Hur går det med alla små som vill ut o gå? Lillan har ganska hög fart med gåvagnen! Kul!
Känner mig öm o lite svullen efter op igår. Trött på det så ska lägga mig o vila när barnen gått i säng. Men tog bort förbandet i em o kunde se att jag numera har en navel som går inåt :) tänk vad lite dom kan göra en glad! Svärföä sköter det mesta med barnen vilket jag är så glad över. Har dock ritat i nästan en timme med mellan - så kul!
Va duktiga era är som börjat ta några steg. Här står vi fortfarande stilla på den fronten. Hon vill knappt ta ett steg när jag håller i henne. Hon tycker dock det är kul att stå ibland, annars drar hon upp benen o inte ens vill stå heller.
Men det kommer väl antar jag.
Nu har vi fått svar om förskola och hon kom in där vi ville oxå :) hur ska ni göra?
Har ni bra tips på en billig slit o släng vagn till förskolan? Hon kommer sova ute nämligen. Vill såklart att den ska vara ombordnad, fullt liggläge och gärna för en billig slant :)
Lillan håller på att få sina två tänder där uppe nu oxå :) sylvassa som tusan hehe.
Vad tycker ni om chicco liteway förresten som resevagn? Tänker annars att man kan köpa en akta graco plus solo?
Båda är fullt liggläge vilket är viktigt och sen får man ändå köpa till förlängd sufflett men gracon har matbricka oxå. Vad tycker ni?
Va duktiga era är som börjat ta några steg. Här står vi fortfarande stilla på den fronten. Hon vill knappt ta ett steg när jag håller i henne. Hon tycker dock det är kul att stå ibland, annars drar hon upp benen o inte ens vill stå heller.
Men det kommer väl antar jag.
Nu har vi fått svar om förskola och hon kom in där vi ville oxå :) hur ska ni göra?
Har ni bra tips på en billig slit o släng vagn till förskolan? Hon kommer sova ute nämligen. Vill såklart att den ska vara ombordnad, fullt liggläge och gärna för en billig slant :)
Lillan håller på att få sina två tänder där uppe nu oxå :) sylvassa som tusan hehe.
Vad tycker ni om chicco liteway förresten som resevagn? Tänker annars att man kan köpa en akta graco plus solo?
Båda är fullt liggläge vilket är viktigt och sen får man ändå köpa till förlängd sufflett men gracon har matbricka oxå. Vad tycker ni?