Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv
Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
Går era med grejer elr?
BVC o tio månaders kontroll. Vi har då en liten tunnis... 8430 gram o 72 cm lång. Ska börja tillsätta mera fett i maten.
Själv har jag en deppdag... Uselt väder, lite för ont för att vara ute o gå långt, i behov av lite umgänge men med ögoninflammation hos lillan blir det inget sånt. Suck. Är lite trött på att heller inte få så mkt bekräftelse på allt jag gör hemma... Tas för givet känns det som! Nu har jag slagit mig ner i soffan medan lillan sover o ska ta fram ngt att pyssla med.
Jag tycker lillan förstår rätt mkt ändå, vet var lampan o de närmsta är typ mamma pappa moster kusiner(2st) mormor o morfar samt farfar men inte farmor hehe.
Pekar på boll o stjärnan o katten i böcker. Håller fram tv kontrollen mot tv när vi säger det. Klappa händer o vinka hej o hejdå
När jag säger 'åh får mamma gosa din ninis' tar hon den o sätter den vid min kind. Osv
Dock har hon inte rest sig upp än, bara på knäna o ena foten i golvet men inte mer.
Går era med grejer elr?
Besvärligt med astman. Är det svårt att få det rätt med mediciner och så?
Jag har me och har tyvärr blivit väldigt begränsad av den. Min man är därför föräldraledig.
Hur mycket upplever ni att era små förstår? Är svårt att veta tycker jag men hon reagerar på en del ord.
Vi var för ett par dagar sen på BVC lilla va 72cm och 9230 tung :)
Lillan ändrar lite mat tider beroende på när hon vaknar men oftast
07.30 gröt
9.30 ibland något litet då hon vill ha
11.30 lunch
14-14.30 mellis
16.30 middag
19.00 gröt
Vad ska ni göra i påsk? :) o hur o vad isf hör ni med påskägg till de små? Påskpresent kanske? Jag tycker det är så svårt då vi ska till min mamma i Sthlm o kusinerna får ju påskägg o såklart vill hon oxå ha när hon ser de äta.
Här gillas tyvärr inte majskrokar längre utan endast ostbågar funkar haha
Samma här, det tas föregivet hela tiden o så jobbar han o tränar 2ggr i v osv
Nu när vi åker till min mamma i påsk så vill han spela golf o sånt med min mammas man o aa tar föregivet att jag ska ta med henne på stan elr så. Jag kan inte ens minnas när jag vart i från henne, ev en sväng när jag vart på Ica en kväll. Självklart vill jag vara med henne men jag har aldrig gjort något för min skull sen hon kom, inte ens vart o tränat.
Hur gör ni med sånt?
Åh bra tips med mariekex :)
Är bara lite orolig då lillan stoppar lixom i. Hela i munnen så små suga o gnaga går inte. Men ni kanske delar de i småbitar?
Jag är så feg men sånna saker :p