• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-03-25 06:42:10 följande:
    Inatt vaknade hon kl 3 och drack vatten men lyckades inte få i henne lika mycket mat igår heller. När hon sov hela natten hade hon ätit 1,5 portioner gröt morgon + kväll, tre mellanmål och två barnmatsburkar. Dessutom hade vi först varit på ÖF och sedan hos en kompis så hon var jättetrött :) Egentligen handlar det väl om att vänja av dem med att vakna för att äta. Är ändå nöjd med att ha gått från tre uppvak/natt till ett :)
    Hur får du in tre mellanmål och vad serverade du då? Jag vill att min lilla ska äta mer gröt men nu verkar det som om hon inte vill ha gröt överhuvudtaget :( Hon har iofs en framtand som bryter igenom just nu så kanske därför.....
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-03-25 17:04:55 följande:

Hur får du in tre mellanmål och vad serverade du då? Jag vill att min lilla ska äta mer gröt men nu verkar det som om hon inte vill ha gröt överhuvudtaget :( Hon har iofs en framtand som bryter igenom just nu så kanske därför.....

Ja du,

06.30 gröt+smörgås

9.30 banan

11.30 lunch

13.00 frukt/smörgås

15.00 smörgås/frukt

17.00 middag

19.00 gröt +smörgås (om hon vill)

Vi äter väldigt ofta :D
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-25 19:18:28 följande:
    Ja du,

06.30 gröt+smörgås

9.30 banan

11.30 lunch

13.00 frukt/smörgås

15.00 smörgås/frukt

17.00 middag

Tycker det verkar typiskt för våra små - ngt varannan-var tredje timme!
  • Tjej78
    malle88 skrev 2016-03-25 19:18:28 följande:
    Ja du,

06.30 gröt+smörgås

9.30 banan

11.30 lunch

13.00 frukt/smörgås

15.00 smörgås/frukt

17.00 middag

Banan är så lätt att ha med, lätt att ge och perfekt mellanmål som mättar men min lilla vägrar äta det. Vi har försökt sen hon va 4 månader och det går helt enkelt inte :( Det mellanmålet du ger kl 13 har inte vi för då sover hon och eftersom min äter välling morgon och kväll brukar jag ge gröt till mellis vid 15 men just nu vägrar hon det med :( Idag blev det våfflor till mellis :)
  • malle88

Synd att hon inte gillar banan, gillar hon annan frukt? Lillan får även apelsin, kiwi, bär, mango och storfavoriterna rivet äpple och clementin. Ibland var för sig och ibland som fruktsallad. Hon älskar frukt, kan inte ta fram utan att dela med henne.

Leverpastejsmörgås kör vi med men du kanske kan ge ägg? Och snart mjölkprodukter så så blir det ju mer att välja på :)

Lillan sover 9-10 och 14-15 så våra mellanmål passar bra. Men hinner hon inte sova på fm sover hon på lunch och då hoppar vi 13-mellanmålet och ger lunch när hon vaknar istället :)

• malle88
    Tjej78 skrev 2016-03-25 20:24:36 följande:

Banan är så lätt att ha med, lätt att ge och perfekt mellanmål som mättar men min lilla vägrar äta det. Vi har försökt sen hon va 4 månader och det går helt enkelt inte :( Det mellanmålet du ger kl 13 har inte vi för då sover hon och eftersom min äter välling morgon och kväll brukar jag ge gröt till mellis vid 15 men just nu vägrar hon det med :( Idag blev det våfflor till mellis :)

Bra med plättar! Är ju lätt att steka o spara. Vad ger du till?

Välling och gröt är väl typ samma sak så hon kanske kan få välling på em?
  • malle88
    Blicka skrev 2016-03-25 19:27:01 följande:

Tycker det verkar typiskt för våra små - ngt varannan-var tredje timme!

Nyttigt för de små men inte för mamman :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-03-26 00:40:22 följande:
    Nyttigt för de små men inte för mamman :)
    Så sant! Är farlig på att småäta nu när jag är hemma... Men igår köpte jag löparskor så nu ska jag försöka komma igång utöver mammaträningen.
  • pco
    Blicka skrev 2016-03-26 06:37:51 följande:
    Så sant! Är farlig på att småäta nu när jag är hemma... Men igår köpte jag löparskor så nu ska jag försöka komma igång utöver mammaträningen.
    Vad duktig du är. Jag skulle också behöva det.
  • pco

Vilken påsk det blev här. Tycker stt lillan börjat skaka mer med båda händerna samt med huvet. Men det handlar kanske om 2-3sek o det ser precis IT som om hon spänner sig men att hon inte riktigt har koll på vad som händer..har märkt att det alltid är när hon håller i något. Det är inte stt hon bara sitter ekr kryper o det kommer utan när hon pillar lixom o kollar på ipaden o har haft något i handen. Kanske är en slump men vet inte.
    Åkte in till skuten i Norrtälje men ville skicka oss till Astrids i Sthlm men kände att vi lika gärna kan vänta o görs utredning i Gbg för DDT känns inte akut. Men får väl göra en utredning. Påsken har väl vart bra här annars men inte kunnat slappna av direkt.

Hur har den vart för er?

Svar på tråden Majbebisar 2015