Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Lillan har äntligen börjat äta och snaskar gärna i sig gröt två gånger om dagen :) hon har även lärt sig blåsa ut luft och kombinerar gärna dessa två ^^
Lillan har äntligen börjat äta och snaskar gärna i sig gröt två gånger om dagen :) hon har även lärt sig blåsa ut luft och kombinerar gärna dessa två ^^
Min son föddes 31 a maj på mors dag
Hur ser en typisk dag ut för era bebisar på 4-5 mån?
Hur sover dom? Regelbundet på rutin ell olika varje dag?
Det är kul att se hur mycket de utvecklas :)
Min kille "pratar" jättemycket. Bubbel/pruttljud med tungan, säger ibland ma, mamam har ibland hörts.
Jag kan inte ta nåt utan att han också griper tag i det också ^^ bröderna får honom att skratta hysteriskt. Han sitter nästan och fötterna är största intresset. Och att stoppa allt i munnen som han biter och dreglar ner :) det är en rolig period
Hur mycket gröt äter hon då, en full portion på 1 dl vatten? Kör du egen eller köpegröt?
Vår dagsform ser ut såhär nu:
7.30 upp
8.00 1dl gröt + frukt elr fruktpuré
9.30-10.30 sova (om vi inte är på sångstund)
11.00 ersättning
(11.30 sover om hon ej sovit där tidigare)
Annars vaken
14.00 ersättning
14.30 -15.30 (ibland lite längre och ibland lite kortare)
17.00 mat ca 7 isformer 2st fågel, fisk elr kött. 3st potatis,couscous eller pasta. Och 2st antingen grönaärtor, morot elr palsternacka. Eller en halv burkmat om vi är borta. + frukt elr fruktpuré
18.30 göras i ordning för natten i form av att bada elr göra allt annat inför natten.
19.15-19.45 ersättning ibland lite grann och ibland äter hon upp hela flaskan.
Och sen antingen somnar hon med flaskan elr då vi in o så myser hon i famnen en stund och sen lägger jag ned henne så sover hon för natten.
Min son föddes 31 a maj på mors dag
Hur ser en typisk dag ut för era bebisar på 4-5 mån?
Hur sover dom? Regelbundet på rutin ell olika varje dag?
Det är kul att se hur mycket de utvecklas :)
Min kille "pratar" jättemycket. Bubbel/pruttljud med tungan, säger ibland ma, mamam har ibland hörts.
Jag kan inte ta nåt utan att han också griper tag i det också ^^ bröderna får honom att skratta hysteriskt. Han sitter nästan och fötterna är största intresset. Och att stoppa allt i munnen som han biter och dreglar ner :) det är en rolig period