Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Vad är det? Vart köper man det?
Lillan har blivit jätteförkyld och har feber och har gnällbonanza :( igår lämnande jag henne till maken och flydde på jobbfest och det gick jättebra :D skönt att hon accepterar oss båda igen efter en mammig period.
Hej, jag är ny i tråden. Har en son född 30 maj och bor i Stockholm. Vi är rätt ensamma om dagarna och träffar gärna andra mammor för fika och promenader. Vi bor i Nacka.
Tjejer, jag behöver lite tips. Som det är nu får lillan gröt kl 8 ers. Kl 11 och kl 14 mat kl 17 o sen en flaska vid halv 8 igen. Och ska vi iväg som typ på onsdagar när vi är på sångstund så hinner hon inte sova innan o är jätte trött kl 11 och jag upplever att hon inte skulle orka äta mat då så får ers. men nu har hon börjat krångla med ers. Lite sämre o äter mat mkt bättre så får börja ge mat även vid 11 tiden.
Till mitt problem: lillan gillar inte burkmat (förutom köttfärssås och spaghetti) så hur gör jag om jag är iväg vid den tiden? Och ska vara borta ett tag? Visst säg om man är på BVC o hon blir hungrig då kan hon ju få flaska för om vi ändå ska hem sen så men annars. Typ om jag ska till stan o har med mig hemmagjord mat typ kyckling elr nåt, det kan ju inte vara i väskan så länge ju. ?
Hur gör/ gjort ni andra? Kylväska?
Lillan har blivit jätteförkyld och har feber och har gnällbonanza :( igår lämnande jag henne till maken och flydde på jobbfest och det gick jättebra :D skönt att hon accepterar oss båda igen efter en mammig period.
Åh vad jobbigt hoppas hon kryar sig snart! Roligt att resan blev lyckad. Vi kom hem från höstlovsledigt i kväll o imorgon börjar vardagen igen! Förskola o skola för de äldsta o mammaträning för egen del.
Vi har börjat köra tassmetoden om kvällarna på lillan. Tidigare vaknade hon helt 80 % av gångerna jag lade henne i sängen. Nu är det betydligt bättre :) bra så jag och maken kan umgås med varandra på kvällen. Under nästa tjänsteresa om några veckor tänker jag köra även på natten och förhoppningsvis minska antalet uppvak på natten