• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Tjej78 skrev 2015-11-16 20:45:10 följande:

Läser att det är inte bara jag som har problem med sömn och matning just nu..... Loppan som alltid somnat själv i sin säng kan för tillfället bara somna i min famn. Vill inte äta puré, inte vår mat, inte välling och knappt ersättning. Hon har totalt idag ätit ca 500 ml ersättning Nan 2 och det är ju alldeles för lite!! Ska till BVC imorgon för vaccination, får höra vad hon säger.

Tänder kanske? Det tror vi det är på g :) igår hade vi riktigt gnällmaraton, tillslut funderade jag på öronproppar ;) jättesvårt att söva till natten eftersom hon inte ville amma
  • malle88

Kan man flytta en vilostund? Lillan sover 20 min efter frukost och lunch och sedan gärna två timmar mellan 16-18 :O behöver jag säga att hon är svårsövd sen? Skulle gärna ha de tvärtom :)

• Tjej78
    malle88 skrev 2015-11-17 10:24:16 följande:

Tänder kanske? Det tror vi det är på g :) igår hade vi riktigt gnällmaraton, tillslut funderade jag på öronproppar ;) jättesvårt att söva till natten eftersom hon inte ville amma

Ja, jag undrar också om det kan va tänder. Ibland blir hon jättearg om hon inte får nått hårt som hon kan sitta och gnaga på :) Har försökt känna och titta men jag kan i alla fall varken känna eller se några men de är kanske värst för dom precis innan de bryter igenom.

Idag har vi dessutom fått vaccination (ligger lite etter pga att vi låg inlagda när hon var 3 månader) så vi får se hur denna eftermiddag, kväll och natt blir....
  • Tjej78
    malle88 skrev 2015-11-17 10:26:15 följande:

Kan man flytta en vilostund? Lillan sover 20 min efter frukost och lunch och sedan gärna två timmar mellan 16-18 :O behöver jag säga att hon är svårsövd sen? Skulle gärna ha de tvärtom :)

Efter lunch när hon bara vilar 20 min, om du går en runda med vagnen, sover hon längre då?
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-17 10:26:15 följande:

Jag skulle försöka sova om efter lunch om hon vaknar efter 20 minuter. Kanske en sömnskarv som gör att hon vaknar just efter 20 minuter. Var sover hon? Vagn/säng?
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2015-11-17 12:49:32 följande:
    Ja, jag undrar också om det kan va tänder. Ibland blir hon jättearg om hon inte får nått hårt som hon kan sitta och gnaga på :) Har försökt känna och titta men jag kan i alla fall varken känna eller se några men de är kanske värst för dom precis innan de bryter igenom.

Idag har vi dessutom fått vaccination (ligger lite etter pga att vi låg inlagda när hon var 3 månader) så vi får se hur denna eftermiddag, kväll och natt blir....
    Hoppas ni klarar er från biverkningar!
  • Blicka

BVC o läkarkontroll idag för lillan. Gick bra! Sex månader i slutet av veckan, 66 cm lång o 7045 gram tung. Tror tänder är på gång här med! Dagsömnen koncentrerad till tre lurar, ibland fyra. Mat är kul o nu ska vi börja introducera lite kött/fisk/kyckling.

• malle88
    Tjej78 skrev 2015-11-17 12:49:32 följande:

Hoppas hon tar vaccinet bra :)
  • malle88
    Tjej78 skrev 2015-11-17 12:52:15 följande:

Efter lunch när hon bara vilar 20 min, om du går en runda med vagnen, sover hon längre då?

Blicka skrev 2015-11-17 13:48:07 följande:

Jag skulle försöka sova om efter lunch om hon vaknar efter 20 minuter. Kanske en sömnskarv som gör att hon vaknar just efter 20 minuter. Var sover hon? Vagn/säng?

Tack för förslagen. Vi har dåligt med promenadvägar, ett par hundra meter grusväg som hon inte är jätteglad att skumpa på :( men om vi är i stan sover hon bra i vagnen. Hon brukar sova i våran säng på dagen. Ska prova att söva om imorgon, tack för förslagen.
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-17 13:50:43 följande:

BVC o läkarkontroll idag för lillan. Gick bra! Sex månader i slutet av veckan, 66 cm lång o 7045 gram tung. Tror tänder är på gång här med! Dagsömnen koncentrerad till tre lurar, ibland fyra. Mat är kul o nu ska vi börja introducera lite kött/fisk/kyckling.

Vad bra för er :) då verkar våra vara ganska jämnstora :)
Svar på tråden Majbebisar 2015