Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Läser att det är inte bara jag som har problem med sömn och matning just nu..... Loppan som alltid somnat själv i sin säng kan för tillfället bara somna i min famn. Vill inte äta puré, inte vår mat, inte välling och knappt ersättning. Hon har totalt idag ätit ca 500 ml ersättning Nan 2 och det är ju alldeles för lite!! Ska till BVC imorgon för vaccination, får höra vad hon säger.
Kan man flytta en vilostund? Lillan sover 20 min efter frukost och lunch och sedan gärna två timmar mellan 16-18 :O behöver jag säga att hon är svårsövd sen? Skulle gärna ha de tvärtom :)
Tänder kanske? Det tror vi det är på g :) igår hade vi riktigt gnällmaraton, tillslut funderade jag på öronproppar ;) jättesvårt att söva till natten eftersom hon inte ville amma
Kan man flytta en vilostund? Lillan sover 20 min efter frukost och lunch och sedan gärna två timmar mellan 16-18 :O behöver jag säga att hon är svårsövd sen? Skulle gärna ha de tvärtom :)
BVC o läkarkontroll idag för lillan. Gick bra! Sex månader i slutet av veckan, 66 cm lång o 7045 gram tung. Tror tänder är på gång här med! Dagsömnen koncentrerad till tre lurar, ibland fyra. Mat är kul o nu ska vi börja introducera lite kött/fisk/kyckling.
Ja, jag undrar också om det kan va tänder. Ibland blir hon jättearg om hon inte får nått hårt som hon kan sitta och gnaga på :) Har försökt känna och titta men jag kan i alla fall varken känna eller se några men de är kanske värst för dom precis innan de bryter igenom.
Idag har vi dessutom fått vaccination (ligger lite etter pga att vi låg inlagda när hon var 3 månader) så vi får se hur denna eftermiddag, kväll och natt blir....
Efter lunch när hon bara vilar 20 min, om du går en runda med vagnen, sover hon längre då?
Jag skulle försöka sova om efter lunch om hon vaknar efter 20 minuter. Kanske en sömnskarv som gör att hon vaknar just efter 20 minuter. Var sover hon? Vagn/säng?
BVC o läkarkontroll idag för lillan. Gick bra! Sex månader i slutet av veckan, 66 cm lång o 7045 gram tung. Tror tänder är på gång här med! Dagsömnen koncentrerad till tre lurar, ibland fyra. Mat är kul o nu ska vi börja introducera lite kött/fisk/kyckling.