• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-11 20:00:04 följande:

Lillan satt själv i em - flera minuter! Jättekul!

Vad roligt! Det är en riktig milstolpe :)
  • malle88
    Blicka skrev 2015-11-11 19:59:39 följande:

Malle vad skönt att det gick bra! Hoppas det hjälper! Lillan har bajsat ungefär var tredje dag på enbart amning så var lite orolig inför fast föda men har gått bra än så länge.

Man får
  • malle88
    malle88 skrev 2015-11-12 15:43:25 följande:

Man får

* ta det lugnt med maten så bör det gå bra :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-12 15:42:25 följande:
    Vad roligt! Det är en riktig milstolpe :)
    Ja precis
  • Blicka
    malle88 skrev 2015-11-12 15:44:46 följande:
    * ta det lugnt med maten så bör det gå bra :)
    Så sant!
  • pco
    Blicka skrev 2015-11-11 20:00:04 följande:

Lillan satt själv i em - flera minuter! Jättekul!

Wohow va kul :) man blir så glad av deras utveckling men samtidigt så blir hon stor alldeles för fort hehe :)
  • Blicka
    pco skrev 2015-11-12 22:12:20 följande:
    Wohow va kul :) man blir så glad av deras utveckling men samtidigt så blir hon stor alldeles för fort hehe :)
    Visst är det så!
  • Blicka

Måste få fråga hur era små sover på natten - rygg är ju rekommenderat men nu börjar det vändas runt här till mage! Vi har ett babynest men hon försöker vända runt i det o blir jättearg då hon inte kommer runt. Tog bort det igår o klart hon vänder sig på mage o sussar gott! Hon är inte lika duktig att vända själv från mage - rygg. Jag vände en gång igår o sen vips tillbaka på mage igen... Sen blev det babynestet när hon somnat djupare.

• malle88
    Blicka skrev 2015-11-13 07:05:10 följande:

Måste få fråga hur era små sover på natten - rygg är ju rekommenderat men nu börjar det vändas runt här till mage! Vi har ett babynest men hon försöker vända runt i det o blir jättearg då hon inte kommer runt. Tog bort det igår o klart hon vänder sig på mage o sussar gott! Hon är inte lika duktig att vända själv från mage - rygg. Jag vände en gång igår o sen vips tillbaka på mage igen... Sen blev det babynestet när hon somnat djupare.

Lillan sover på rygg, rör sig inte en mm när hon sover. Sover fortfarande i babynest men ska skaffa en sängorm för fötterna sticker ut en bra bit :D

Har för mig att man kan låta dem sova på mage om de vänder dit själva och kan hålla upp huvudet. Annars kan du kanske göra som pco och lägga något under madrassen?
Svar på tråden Majbebisar 2015