Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Vilka politiska partier gillar ni minst?

sjuttiofemman skrev 2015-08-19 17:55:51 följande:

Sd såklart eftersom de gör ständiga rasistiska utspel i sociala medier och dessutom inte gjort upp med sitt högerextrema förflutna.

Källa på det!
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-19 18:42:30 följande:

Står mellan F! och SD. Båda anser jag är tramspartier.

Varför anser du att SD är ett tramsparti?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Fru Blacker skrev 2015-08-19 19:03:09 följande:
    Precis som f! är det ett parti som bygger på idén om att det är katastrofalt i samhället, riktad mot en viss grupp och att just det partiet är de enda som har lösningen på sagda katastrof.

Sedan är båda partierna vänsterekonomiska vilket bara det för de till trams.
    Men det är ju katastrofalt i samhället. Framförallt konsekvenserna av en alltför stor invandring och SD är det enda parti som har rätt medicin. Däremot är Fi ett tramsparti eftersom de skyller allt på männen.

Förstod att du var borgerlig, antagligen moderat kanske, det är därför du är sur på SD som tog många moderatröster.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-19 19:30:58 följande:

SD! De är ett pajasparti med kriminella rasister både lokalt och i högsta partiledningen

Källa på det?!
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-20 18:03:47 följande:
    Det är en djävlig bra fråga men samtidigt skrämmande. Svensk politik har med SDs intåg blivit så polariserad.
    Det är inte SDs fel.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-20 18:19:04 följande:
    Give em hell?
    Menar du att ett sms har skapat polariseringen i svensk politik? 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-08-20 18:28:48 följande:

Sd, eftersom dom står för en människofientlig politik som gynnar enbart en ytterst liten klick män som råkar passa in i deras trånga mall av vad som är acceptabelt.
    Resten ägnar dom hat och skrämselpropaganda mot.
    Dom lever av människors rädslor som dom spär på och  dom gynnas av konflikter mellan grupper som dom kan piska upp. 
    Konflikter och segregation är deras livsluft och hat är den bas som dom står på.
    Jag är humanist, det finns inte en chans att jag kan stötta något sånt.

Källa på det!
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Analysera mera skrev 2015-08-20 18:37:58 följande:

Helt underbart att SD är det parti (enligt omröstningen) som minst antal personer på Familjeliv tycker om.

Lika underbart är det att SD är det parti som mest antal personer på Familjeliv tycker om.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    KillBill skrev 2015-08-20 19:00:59 följande:
    Skjut inte budbäraren brukar man säga.
    Jag konstatera bara fakta om deras trovärdighet som nyhetsförmedlare.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Vilka politiska partier gillar ni minst?