• elian20

    njursten

    hej
    jag har fått njurstenanfall förra veckan. åkte till akuten och fått spruta sen hem,fick köpa votren som smärstllande. har användt den en gång sen försvann symtomer. var på röntgenkliniken igår och gjorde datortomgrafi.dom sa inget förutom att dom kommer att skicka bilderna till läkaren. när får man besked då? jätte orolig att jag  kanske har något annat njurcancer eller nåt :( tänker på det hela tiden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-20 11:03
    Inget svar :(

  • Svar på tråden njursten
  • Holmfrid50

    Vid njurstensanfall så krampar njuren den ena eller andra. Har själv haft många njustensanfall. Man kan då ta ett så kallat STOLPILLER som tar bort smärtan tills stenen eller GRUSET kommer ut. Röntgen visar bla om det finns sten eller grus i urinvägsgångarna, syns det inget på plåtarna så har stenen eller gruset kommit ut med urinen. Tror ej att du behöver vara orolig. Ta med stolpiller om du åker på resor eller jobb. Du får ut dessa stolpiller genom läkar recept. För att undvika njurstensanfall som i mitt fall så har det hjälpt att vara mycket i rörelse bla motionera och då är det lättare att få i sig vätskan. Mina njustensanfall har avtagit helt o hållet då jag har motionerat mycket och lockat fram törsten. Just till att dricka är svårt då man inte är törstig. 
    Hoppas de här tipsen hjälper dig lite

Svar på tråden njursten