Inlägg från: Annaspilar |Visa alla inlägg
  • Annaspilar

Hur diskar ni?

Ni som har vattnet utanför hyran eller bor i villa och diskar för hand. Diskar ni efter varje middag eller väntar ni några dagar? Om ni diskar varje dag efter middagen hur blir vattenräkningen då? Jag och min kille hade denna diskussion och jag ser det som bättre att diska varje dag, då har man inte lika mycket sen. Men han tycker att det blir dyrare med vattnet.

• Svar på tråden Hur diskar ni?
  • Annaspilar
    Frontline skrev 2015-08-19 22:58:11 följande:

Diskmaskin blir betydligt billigare en att handdiska...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Sant men nu finns det ingen diskmaskin och inga pengar till den heller.
  • Annaspilar
    Frontline skrev 2015-08-19 23:05:48 följande:
    Man kan ju spara pengar..

Enligt detta kan man spara 29000 liter vatten om året på att ha en diskmaskin vilket är sparade pengar samt bättre för miljön..

www.vattenfall.se/sv/matlagning-och-disk.htm
    Men vart får man de ifrån för inköp av maskin och sen inkoppling med el och vatten? I nuläget måste vi köpa ny säng till vårt nya hem. Och så fixade jag bilen och då sammanlagt över 10000 allt som allt. Hur ska vi få råd med maskin nu? Dessutom vet jag redan att det är billigare och det var inte det frågan handlade om.
  • Annaspilar
    Tow2Mater skrev 2015-08-20 02:58:40 följande:

Lägga ut tallrikarna på altanen och låta regnet sköta rengöringen är väl ett billigt alternativ om man måste fundera över dessa två.

Hitta papperstallrikar på sensommarrean kanske kan vara billigare?

Det var inte det fråga handlade om från början dock. Jag ville bara veta hur andra gör som handdiskar om de väntar några dagar eller diskar direkt! Läs gärna frågan och inte förklaringen tack!
  • Annaspilar
    Frontline skrev 2015-08-20 08:58:58 följande:
    Ok för trevlighetens skull så skulle vi ha diskat efter varje gång vi har använt disk, vill inte bygga diskberg som ser otrevligt ut när det ligger i diskhon..
    Okej, tack för svaret.
  • Annaspilar
    sextiotalist skrev 2015-08-20 09:00:58 följande:

När vi är på landet, där vi inte har diskmaskin, så blir det en gång per dag. Det var nog likadant när vi, av olika skäl, varit utan diskmaskin.

När jag var singel och utan diskmaskin, kanske varannan dag ungefär.

Okej. Ja, man vill ju inte se disken var eviga dag heller. När jag bodde ensam så kunde det gå så lång tid att det var tomt i skåpen. :-P
Svar på tråden Hur diskar ni?