Inlägg från: amia01 |Visa alla inlägg
  • amia01

Hur diskar ni?

Bor i villa med eget vatten och egen uppvärmning, så kostnaden syns inte direkt i mitt fall, bara merarbetet med veden om jag skulle få för mig att låta varmvattnet stå på + byta av panna och pump lite oftare då...
    Men för att svara på frågan så diskar jag i snitt en gång om dagen. Tycker det är lättare om det inte samlats i för stora högar. har vi mycket folk i huset kan det bli två diskar om dagen, och om det är fullt med aktiviteter eller orken inte räcker till kan det gå ett par dagar mellan varje också. 
    Hos oss är det jag som sköter disken för det mesta, och då är det också upp till mig att planera in hur ofta och när jag vill diska.
    Hade mannen diskat hade jag nog nöjt mig med att kräva att det skulle finnas rent porslin så att det räcker till alla. Hur ofta han sedan diskat hade varit hans problem.
    Men som sagt var, ekonomin i diskandet har vi aldrig funderat över. Är du säker på att det är ekonomin din kille har hängt upp sig på? Att det inte är så att han bara inte vill diska lika ofta som dig?

Svar på tråden Hur diskar ni?