Inlägg från: Oerjan Lax |Visa alla inlägg
  • Oerjan Lax

"Tror inte på SD-siffra"?

Roseno skrev 2015-08-20 13:38:15 följande:
    I vanlig ordning vill många inte tro på dagens höga SD-siffra, då urvalsmetoden inte är optimal, eller passar den egna politiska agendan.
    Då har man nog missat något, för var det inte så att fg mätning på 23%, var just från de enda som lyckades pricka in valresultatet, så dagens kan stämma mkt väl mht vad som hänt sedan dess?
    Allt beror på vilket statistiskt institut man använder sig av. YouGov har tydliga bekymmer med små undersökningar, få röster (röstunderlag). Det finns säkerligen bättre, mer erkända institut som använder sig av minst tusen röster som underlag för sin statistik.
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
  • Oerjan Lax
    Nerfherder skrev 2015-08-21 17:07:15 följande:

Och SD älskare blåser upp sig till enorma proportioner. Det ska bli kul när bubblan spricker om tre år.

Bubblan kommer aldrig spricka så länge som sjuklövern begraver huvudet ordentligt i sanden.
    Börjar ditt nick med "Anonym" så läser jag inte vad du skriver pga dåliga erfarenheter.
  • Oerjan Lax
    Petteri J skrev 2015-08-21 19:47:02 följande:

Skulle bli YTTERST förvånad om SD ens når riksdagsspärren 2018.

Klart att de kommer fortsätta gå upp! De kommer fortsätta stiga tills de andra partierna blir TVUNGNA att ha med dem i bestämmande. De kommer fortsätta stiga eftersom inget annat riksdagsparti ens snuddar vid frågan om invandring/asyl. På tre år inkl i år förväntas vi bli +300 000 st till och det är inte ens inräknat arbetskraftsinvandrare eller EU-migranter.

(och sluta göra reklam för din blogg!)
  • Oerjan Lax
    tobbe01 skrev 2015-08-21 22:59:04 följande:

...som vad? Vad har varit fördolt i fjärran tänker du?

En sak är ju att det är pinsamt tydligt att Mig.verket har NOLL KOLL över var folk befinner sig efter att de fått utvisningsbesked.
  • Oerjan Lax
    Gert skrev 2015-08-22 11:50:50 följande:

Jag förstår att du inte tror på det. Men verkligheten säger något annat. Sentio som använder sig av självrekryterande paneler har varit närmast SDs valresultat dom senaste tre valen och det talar sitt tydliga språk. Även den socialdemokratiska tidningen Aftonbladet använder sig av självrekryterande paneler i Sverige tycker.

Sifos mätmetod har visat sig vara bland dom sämsta och visar stora avvikelser, medan YouGov har minst avvikelser i denna studie:

politologerna.wordpress.com/2013/03/14/webbpaneler-och-slumpmassiga-urval-en-jamforelse-av-sju-undersokningar/

Öppna paneler mäter verkligheten.

www.svt.se/opinion/article3215236.svt

Bra inlägg. Klart att öppna paneler är bättre. Alla känner redan till YouGovs svaghet. (Var inte YouGov de som höll i en amerikansk undersökning där de förutspådde att Trump skulle bli nästa president?)
  • Oerjan Lax
    Gert skrev 2015-08-22 12:24:45 följande:

Dina åsikter har inte någon vetenskaplig grund. Det har däremot självrekryterande paneler.

• Oerjan Lax

Hörru du nerf! Hoppa nu över till den andra tråden. Jag väntar på din ursäkt! Hoppas du tänker till både en och två gånger innan du slänger ur dig lögner om mig! Trött på din förföljelse av min person!

• Oerjan Lax
    oOOo oOOo skrev 2015-08-22 15:15:20 följande:

#käranåndå

Tänk om det bara är en bot med lite halvtaskig AI  

Tänk om det är en bot som någon fyllt med provokativt skit?
  • Oerjan Lax
    oOOo oOOo skrev 2015-08-22 14:07:44 följande:

Hade antagligen brytt mig lika lite om det som jag gör åt SD framgångar i dessa mätningar. 

Tycker det är mer intressant att se dina och andras reaktioner. Vissa blir glada åt sitt partis framgångar och andra verkar inte tåla att se andra glada. 

För att de vägrar att ens försöka förstå att SD vinner på att KRITIKERNAS partier gör bort sig och blir till väljarflyktpartier!
  • Oerjan Lax
    Mila76 skrev 2015-08-24 16:10:01 följande:
    Pk. Check. 
    Diskriminering av SD. Check. 
    Utestängning av SD. Check. 

Seriöst. Finns det en samtalsmall för SD-tr0ll någonstans?
    Pk. Check. 
    Diskriminering av SD. Check. 
    Utestängning av SD. Check.

Du beskrev precis hela jävla riksdag och regering i Sverige.
  • Oerjan Lax
    Nerfherder skrev 2015-08-25 16:50:47 följande:
    Offerkofta, check
    sjuklig besatthet, check
Svar på tråden "Tror inte på SD-siffra"?